Triumph Daytona 675-tråden!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Den röda går jävligt fort! Ger ju minst 10hk extra med den färgen. :yoparty
Grattis till 09:an. Skall bli intressant och höra vad du tycker om den.

Vi får hoppas att du har rätt, för jag har alltid upplevt att dom grå har varit göör snabba:D , nu finns ju inte grå längre så då måste ju röda vara snabbast.:D

Vet inte när det går att få lev, står jan-09. men handlarn var inte säker på att jag skulle behöva vänta så länge, hur som helst tar nog årets sommar slut innan så den får nog bli prydnad några månader.

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Har bytt till mig en 675:a som jag säljer nu. Trodde att modellen var populär och lättsåld men icke.
Ni som kan modellen,är det orginalsystem på den? Har sett 675:eek:r med bara ett blås.
Är det nåt i annonsen ni tycker är dåligt/mindre bra?

Det är ju inte säsong att sälja hoj nu men 69 000:- för en -07?

http://www.blocket.se/vi/17362919.htm?ca=11_s

Mvh Henrik

kanske köper en till våren om din e kvar så.triumph e svåra o bli av med polarn har haft sin ute 1år

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
kanske köper en till våren om din e kvar så.triumph e svåra o bli av med polarn har haft sin ute 1år

Har din polare en D675?
För den är ju i regel eftertraktad och lättsåld, brukar ju visa sig i andrahandsvärdet vilket är ruskigt bra på D675:an, sen finns det ju alltid exemplar av alla märken som det går "troll i" och de blir stört omöjliga att sälja.

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
kanske så,men i tidningen sporthojen står det att andrahandsvärdet är ett minus..:va

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
kanske så,men i tidningen sporthojen står det att andrahandsvärdet är ett minus..:va
Kan bara utgå ifrån vad jag får för min när jag byter och vad andra har fått när dom sålt, jämför du trajja mot japsen så ser du tydligt att trajjorna håller värdet bättre, sen är alltid en sporthoj en sämre affär en klassiker eller customhojarna

En tidningsskribent har ju som tur e inte alltid rätt.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Någon som har bilder på -09?

Hittade denna på Johans hemsida men hade vart kul att se hela hojen. :)

Bifogat

• daytona675_2009_400.jpg
    daytona675_2009_400.jpg
    36.5 KB · Visningar: 81

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Någon som har bilder på -09?

Hittade denna på Johans hemsida men hade vart kul att se hela hojen. :)

Vad jag förstår så är det bara lite ändringar i trynet på hojen inför 09. Men det är som sagt det jag hört/läst mej till. Sen är det -3kg +3hk på den.... Nåt mera :va

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Vad jag förstår så är det bara lite ändringar i trynet på hojen inför 09. Men det är som sagt det jag hört/läst mej till. Sen är det -3kg +3hk på den.... Nåt mera :va

7000:- dyrare med..
Mer vet jag inte heller. Men något mer borde dom ju gjort tycker jag. Även om den är bra så är den ju snart 3år gammal trots allt. :va

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj

Det är mer en det som är nytt.
Chassi, bromsar, vassare kam andra cyl-foder, slir-koppling m.m
det har tillkommit en del intressant tbh med tex, quick-shift är ju aldrig fel.
Kan ha missat något, säljaren drog allt för mig när jag beställde min.
Utseendemässigt är det ju mest toppkåpan som syns, men det finns fler detaljer.

3hk kanske inte låter så mycket men vridet har ökats rejält.

Att priserns går upp har nog inte bara med uppdateringen att göra, Triumph har medvind och är inte dummare en att slå mynt av det, alla deras hojar har höjts ca 5-10 loppor,

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Det är mer en det som är nytt.
Chassi, bromsar, vassare kam andra cyl-foder, slir-koppling m.m
det har tillkommit en del intressant tbh med tex, quick-shift är ju aldrig fel.
Kan ha missat något, säljaren drog allt för mig när jag beställde min.
Utseendemässigt är det ju mest toppkåpan som syns, men det finns fler detaljer.

3hk kanske inte låter så mycket men vridet har ökats rejält.

Att priserns går upp har nog inte bara med uppdateringen att göra, Triumph har medvind och är inte dummare en att slå mynt av det, alla deras hojar har höjts ca 5-10 loppor,

När du fått hem den kommer jag upp till Vänersborg och kikar på den, om det går bra. Riktigt nyfiken på den. :)

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Vad har hänt med andrahandsvärdet på 675:an, ser att den redan är nere på 60 000kr:confused:
Sålde min 675/06 i maj för 84 000kr, visserligen med en del extra prylar, men ändå:va

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
När du fått hem den kommer jag upp till Vänersborg och kikar på den, om det går bra. Riktigt nyfiken på den. :)
Du är välkommen, den får nog åka släp hem för det blir runt jan-09.

Vad har hänt med andrahandsvärdet på 675:an, ser att den redan är nere på 60 000kr:confused:
Sålde min 675/06 i maj för 84 000kr, visserligen med en del extra prylar, men ändå:va

Banhojar, importer och långmilare brukar ju vara billigare, man får ju vad man betalar för.
Jag fick runt dina pengar i inbyte mot en -09 och då behåller jag allt godis, sen är det ju alltid några som säljer billigt på hösten, kolla på snittet på blocket så ser du ju att dom ligger runt 80K 06-07 .

Går ju alltid att göra klipp på hösten oavsett märke, folk som inte vill ha kvar över vinter, finns rätt många rea hojar på blocket. oftas tjänar man på att sitta på hojen över vintern

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Där ser man, mer som uppdaterats. Tackar för infon StephanD !

EDIT: Kollade på UK siten där det iaf står lite om 09:an. Dock finner jag ingen info om slir-koppling på den?

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Där ser man, mer som uppdaterats. Tackar för infon StephanD !

EDIT: Kollade på UK siten där det iaf står lite om 09:an. Dock finner jag ingen info om slir-koppling på den?

Har frågat säljaren flera ggr om just slir-kopplingen, och det ska den ha, om annars så kommer min ha det:gnissla , för sista budet är att den ska få det fom -09.

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har frågat säljaren flera ggr om just slir-kopplingen, och det ska den ha, om annars så kommer min ha det:gnissla , för sista budet är att den ska få det.

Rätt så, har Du lovat hojen en sliris så ska den naturligtvis ha det:tummenupp

Budet kring 675 -09 på 675.net har annars varit att slirkopplingen, liksom QS, är en del av tillbehörs/racing-sortimentet. Det var några besvikna röster som knorrade efter presentationen. Men har Du blivit lovad den antar jag att Du får med den som en fringis. Jag tror faktiskt att det är en STM - precis som den jag eftermonterat.

Bara den nya gaffeln och bakdämparen verkar annars vara värt merpengen om man dömer efter specifikationen! Nu funkar iofs min framgaffel riktigt bra med WP:n, men det blir roligt att testa den nya hojen när den kommer! Lägre ofjädrad vikt i och med de nya fälgarna gör ju inte saken sämre...

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har du fått på 520/16-49 kittet ännu, något att rapportera isf?

Gubben har tappat stinget, kittet ligger fortfarande i kartongen:huvet . Men jag beställde en kedjebrytare/nitverktyg från louis.de tidigare i dag så ge mig lite tid bara. Svarta drev med guldlänkar gör i a f att blingfaktorn ökar en del...:rolleyes:

Tyvärr blir det Finland och Milano nästa uke med hemkomst på söndag morgon efter NHL-premiären på Globen så testkörning är tyvärr att par veckor bort:näsblod

Its a dirty job, but... Jag skriver en rad så fort jag testat!

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...