Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Nu skall de shoppas lite mer. Var och hämtade bakram och sving+dämpare idag :banana

Nu har jag bommat något - bygger Du om eller... ehrm - återställer?:)

Jag fick ju en däcksmaskin på bekvämt avstånd via en kompis och beställde balanseringsställ på Louis, tog även hem ett set Lucas ( :skrämd ) sinterbelägg bara för att testa - dom hade fått vettiga recensioner i alla fall... När jag får råd ska jag handla keramiskt här (Brake-Tech):drool

Edit - drevet heter i o f s Race, och 520 kan väl sägas vara standard för racehojar?

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Nu har jag bommat något - bygger Du om eller... ehrm - återställer?:)

Jag fick ju en däcksmaskin på bekvämt avstånd via en kompis och beställde balanseringsställ på Louis, tog även hem ett set Lucas ( :skrämd ) sinterbelägg bara för att testa - dom hade fått vettiga recensioner i alla fall...

Lite förebyggande inköp bara. Var en som sålde bakram och sving med dämpare relativt billigt så då slog jag till. :)
Tanken är att köra en hel del bankörning i sommar och då vill jag ha grejer hemma så man slipper bli sittande och vänta på delar när man vurpar. :crash

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
sekundärt insug

Kort fråga: håller på och fixar under tanken, bytt luftfilter etc, vad säjer ni ska man städa ur sekundära luftintaget till burken,och är det något annat kul man bor kolla där inne? Luft tempen tas väl inne i burken, har sköljt det "lilla" filtret :) (vanliga filtret blev ett pipercross igen)

Ytterligare en kort fråga: ska sula om inför sommaren, nånn som testat MAXXIS Super Maxx Sport? läste en artikel i brittiska Performance Bike, de var i princip likvärdiga P.Diablo Corsa III men inte lika värmekänsliga! och lite snällare! men med marginella skillnader i varvtider de körde. (jag gasar inte så jävligt som i det testet, lunkar på lite lagom ;)

Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...ska man städa ur sekundära luftintaget till burken,och är det något annat kul man bor kolla där inne? Luft tempen tas väl inne i burken, har sköljt det "lilla" filtret :) (vanliga filtret blev ett pipercross igen)

Lufttempgivaren sitter uppe på luftburken - Du kopplar bort kabeln innan Du monterar av locket. Jag ser bara till att torka rent ordentligt innan fitret återmonteras. Fi sjutton vad skitigt mitt inoljade DT-1 filter var när det rengjordes under servicen:näsblod

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Lufttempgivaren sitter uppe på luftburken - Du kopplar bort kabeln innan Du monterar av locket. Jag ser bara till att torka rent ordentligt innan fitret återmonteras. Fi sjutton vad skitigt mitt inoljade DT-1 filter var när det rengjordes under servicen:näsblod

norrländska mördarmygg? ;)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
norrländska mördarmygg? ;)
Stora som kolibris... Ungefär:)

20081109605.jpg

Sensmoral - slarva inte med inoljningen:brinnerup

Om du orkar kan du vrida på gashandtaget och titta ned i insugen så att spjällen börjar öppna samtidigt. Då är synkningen i rätt härad.

Last edited:

crazyarash

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Daytona 675 -08
försäkring

hej!

Jag har köpt en daytona 675 årmodell 2008.
jag har kollat lite försäkrings priser hos folksam och IF.

IF va billigast och dem ville ha 2028kr/månaden sen är det dubbla självrisk alltså 12 000 (för att ja va 23 år) . tänkta kolla om någon av er visste något billigare?

jag bor i partille (göteborg)

MVH // Arash

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
hej!

IF va billigast och dem ville ha 2028kr/månaden sen är det dubbla självrisk alltså 12 000 (för att ja va 23 år) . tänkta kolla om någon av er visste något billigare?

MVH // Arash

Generellt tror jag IF är de billigaste. Det har iaf varit det när jag ringt runt och kollat för min del. Det är dock en djungel så det bästa du kan göra är att ringa runt till bolagen och höra. Det som är billigast för mig behöver inte vara billigast för dig.

Grattis till en jäkligt fin hoj! :tummenupp
Du får med ut och köra i vår (se gbg-delen av forumet)

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
hej!

MVH // Arash

Du hittar inget billigare än Triumphs Märkesförsäkring är jag nästan till 100% säker på.

Själv ställer jag på min MC den 15:e mars då hojjen blir 3 år gammal och hamnar i en lägra försäkringstrappa. Jag är 24 år gammal och bor i centrala Göteborg.

Min försäkring hamnar på ca 12600:- för helår, vilket är drygt 1050:- / mån som jag tycker är väldigt bra.

Jag tycker också att vi borde samla våra härliga Daytona 675 åkare från Göteborg och dra ut och åka tillsammans.

Vad säger ni om att jag startar en "Daytona 675 Göteborg"-tråd där alla med 675:eek:r från göteborg kan skriva? Bestämma lite körningar osv..? :fyllisar

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Jag ska betala 9660:- hel/hel, tycker det är helt ok! Tyvärr ser ni ut att bli en mindre 675:a i Göteborg, som det ser ut blir jag ny ägare till en -08 i mitten av nästa vecka. Ska bli nice :tummenupp

Du hittar inget billigare än Triumphs Märkesförsäkring är jag nästan till 100% säker på.

Själv ställer jag på min MC den 15:e mars då hojjen blir 3 år gammal och hamnar i en lägra försäkringstrappa. Jag är 24 år gammal och bor i centrala Göteborg.

Min försäkring hamnar på ca 12600:- för helår, vilket är drygt 1050:- / mån som jag tycker är väldigt bra.

Jag tycker också att vi borde samla våra härliga Daytona 675 åkare från Göteborg och dra ut och åka tillsammans.

Vad säger ni om att jag startar en "Daytona 675 Göteborg"-tråd där alla med 675:eek:r från göteborg kan skriva? Bestämma lite körningar osv..? :fyllisar

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Då får jag tacka för mig i den här tråden, hojen gick till PeterM och hoppas han får många roliga bantimmar med den!

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Fick höjd premie efter en marlör, nu ligger den på - 6 202 kr hel/hel med Folksam SMC-försäkring 35-årsalternativet (har 3 kkr/25% självrisk).

Grattis:tummenupp
Jag ska betala 9660:- hel/hel, tycker det är helt ok! Tyvärr ser ni ut att bli en mindre 675:a i Göteborg, som det ser ut blir jag ny ägare till en -08 i mitten av nästa vecka. Ska bli nice :tummenupp

Trist, men hoppas Du kommer tillbaks:krama
Då får jag tacka för mig i den här tråden, hojen gick till PeterM och hoppas han får många roliga bantimmar med den!

ouxen

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
ef zäta ett - en
Däck?

Halo halo.. jag har just köpt ett nytt bakdäck, undrar bara vad ni rekomenderar eller väljer för däck till er hoj?..

Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Okey, ville bara göra Er uppmärksamma på ett par intressanta gruppköp på 675.net:

[Flux] har utvecklat en bakre stötdämparlänkageplatta som ska vara lite försiktigare utväxlad initialt. Det gör att originaldämparen inte i lika hög grad "sparkar uppåt" vid körning på sämre underlag.

Den finns för originalhöjd eller sänkning ca 10 mm bak.

Jag är lite nyfiken på denna, få se om jag skaffar ett par... I alla fall hittar Ni tråden här.

TZRaceR6 har en sponsor för rätt snygga tankpads och säljer sin produkt här.

@Ouxen - finns lite skrivet om däck tre sidor tidigare i tråden...

Ha de!

crazyarash

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Daytona 675 -08
försäkring

ja fyller 24 i september men hon på if sa att det inte skulle bli så stor skillnad :confused: ..

låter bra att samla alla daytona 675 ja och kussen har varsin iallafall tycker det skulle va kul och ta det på onsdagar samtidigt som bilträffen är.
de brukar samlas kl 19:00 i siba parkering (järnbrott)

va tycks? :banana

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
ja fyller 24 i september men hon på if sa att det inte skulle bli så stor skillnad :confused: ..

låter bra att samla alla daytona 675 ja och kussen har varsin iallafall tycker det skulle va kul och ta det på onsdagar samtidigt som bilträffen är.
de brukar samlas kl 19:00 i siba parkering (järnbrott)

va tycks? :banana

Visst, styr upp oss bara så kommer vi dit.
Annars är det GP på lör och sön 12.00 under sommartid, brukar vara någon eller några 675or med iaf.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy