Triumph Daytona 675-tråden!

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Jasså, har peterf redan hunnit testa det? Köpte ju grejerna rätt sent i höstas har jag för mig..

Inte en aning om hur det känns, inte testat än :D
Förhoppningsvis bör de kännas rappare. Och peterf var tydligen nöjd med sitt så skall du köra bana tycker jag du skall testa med ett par kuggar upp. Bara för gatkörning vet jag inte om det är värt det. Kanske nån annan kan svara på.. :)

Hann prova en kortis i söndags och visst är det stor skillnad!
När du power wheelar på 1an och kastar in 2an i luften ville ju hojen vika ner sig innan, men nu stannar han kvar så fint och wheelar vidare på 2an.
Visst blir det lite surrigare om man ska nöta landsväg, men det ska vi ändå inte göra med våra hojar.
Eftersom vi inte kör till varvstoppet på 6an ens på Anderstorp tycker jag det är rätt att gå upp 2 kugg bak.
Ska prova mer och återkommer med bättre rapport. :brinnerup

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Nash- jag får mitt Arrow den 27, ska fixa ljudklipp då.

(vågade inte kvota) du skrev ju nedanför listan:rofl

Självcirkulation så som det var innan cirkulationspumparna fanns?

Men då snackar vi ju överladdning:va

Shyst! Gör gärna det vore kanon!
Moterar du det själv då eller fixar dom du köpte det ifrån det åt dig?

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Shyst! Gör gärna det vore kanon!
Moterar du det själv då eller fixar dom du köpte det ifrån det åt dig?

Jag skruvar allt utom service (dyr stämpel det där:mad: ) själv, ser det som halva nöjet med våran hobby:) , sen är jag pedant och litar inte på någon annan.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag skruvar allt utom service (dyr stämpel det där:mad: ) själv, ser det som halva nöjet med våran hobby:) , sen är jag pedant och litar inte på någon annan.

Om man ändå vore så händig :p Jag skulle gärna vilja trixa själv men är lite rädd att paja nått, typ lägga ifrån mig skruvåtdragaren på tanken och vips så har man en fin repa :S

Är det nån effektökning på det där sliponet tro eller är det minimalt?

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Om man ändå vore så händig :p Jag skulle gärna vilja trixa själv men är lite rädd att paja nått, typ lägga ifrån mig skruvåtdragaren på tanken och vips så har man en fin repa :S

Är det nån effektökning på det där sliponet tro eller är det minimalt?

Säger som Roffe, ökningen är nog försumbar för oss vanliga hojåkare, behövs nog duktigt mycket talang för att ta vara på dom 1 till max 10 hk det kan röra sig om med mappning, slipon och filter tuning.

Men det låter mumsigt:banana :yoparty

Förövrigt behöver du inte vara raketforskare för att fixa lite själv på din hoj, alla kan om dom vill, varför ska du lägga saker på tanken etc?, är du försiktig sabbar du inget, men ge dig inte på något som kan äventyra din säkerhet utan att skaffa kunskap först.

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
2 Frågor

1. går det att klämma ur några mil till ur drivpaketet tror ni?
2. när ToR mappen lades in i ecun förra året nollställdes räkneverket för hur långt moppen gått, är det rätt? min står nu på 890 mil nånnting såg jag nu, men den har gått lite mer än så. Kan man lägga till några mil digitalt? (Troligen första gången i historien nånn vill lägga till mil på sin mätare :banana

Bifogat

• DSCN2519.jpg
    DSCN2519.jpg
    89.4 KB · Visningar: 53

berkasson

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
2007 Daytona 675
Daytona 675 Listan -2009

[Stockholm]
- LucaBrasi (södermalm) --> kingofmyempire@hotmail.com
- Saeco12 (Vallentuna)
- Sjökexet (Solna)
- Mindtwist (Skärmarbrink)
- Dan17 (Farsta)
- JakeTheFake --> d675@live.se
- TropaDeElite --> triumphd675[AT]hotmail.com
- Nash (Johanneshov) --> Nashiey@hotmail.com

[Göteborg]
- Cykelstyre --> imperiet[AT]hotmail.com
- peterf
- jojje
- DasKind --> klufs_w@hotmail.com
- Jessan
- abbanovitch (Stenungsund)
- Sebbe_H (675 Groupie) --> s_bbe@hotmail.com

[Trestad]
- StephanD (Har ingen hotmailadress så jag addar alla efter hand eller via pm)

[Linköping med omnejd]

- ninan --> Mantorp ninan675[AT]hotmail.com

[Strängnäs]

- HrHptm
- Qcludde

[Norrland]
- Hank - (Boden)
- Roffe_S - (Piteå) --> roffe_s[AT]hotmail.com
- Berkasson (Sundsvall)

[Blekinge]
- Knugis - (Karlskrona) --> knugen_83[AT]home.se

OBS! Ska ni komplettera med ert namn / msn klicka alltid på "Svara-knappen" för att behålla formateringen. Självklart måste ni ta bort allt som har med QUOTE att göra. OBS! (TA EJ BORT DENNA TEXT)[/QUOTE]

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
2 Frågor

2. när ToR mappen lades in i ecun förra året nollställdes räkneverket för hur långt moppen gått, är det rätt? min står nu på 890 mil nånnting såg jag nu, men den har gått lite mer än så. Kan man lägga till några mil digitalt? (Troligen första gången i historien nånn vill lägga till mil på sin mätare :banana

Ska definitivt inte vara så, åk tillbaka till servicestället och be dem fixa det, om det inte går så får dom skriva in i serviceboken vad som hänt, miltalet när det hände.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Ska definitivt inte vara så, åk tillbaka till servicestället och be dem fixa det, om det inte går så får dom skriva in i serviceboken vad som hänt, miltalet när det hände.

ja jag vart rätt irriterad, det är en välkänd triumph verkstad och när jag ifrågasatte sa dom att det ska vara så, så jag tänkte ok visst! Men nu såhär i efterhand är det ju lite mystiskt!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
ja jag vart rätt irriterad, det är en välkänd triumph verkstad och när jag ifrågasatte sa dom att det ska vara så, så jag tänkte ok visst! Men nu såhär i efterhand är det ju lite mystiskt!

Jag har på min förra hoj bytt mappning flera ggr och det du beskriver har aldrig hänt, gå tillbaka och kräv att dom fixar det.

Om dom inte tar sitt ansvar, kontakta Triumph Sverige, faktum är att det kan skrämma en ev köpare den dag du vill sälja om du inte kan styrka miltalet

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
1. Absolut - kuggarna är ju inte spetsiga eller hajfensformade. Men kollas bäst genom att ta tag i en kedjelänkskarv på drevets baksida och lyft/dra rakt bakåt. Är det så glappt att Du ser en springa mellan drevet och kedjan är det dags att byta. Räkna med att framdrevet slits mer än bakdrevet.

2. StephanD har rätt - mitt ECU har förmodligen inofficiellt världsrekord i antalet ommappningar utan att något sådant inträffat. Ska helt enkelt inte kunna hända. Var det över huvud taget rätt mapp till en 675? Gör som Stephan föreslog med notering i servicehandboken, att behöva lägga mil med bakhjulet i luften på depåstödet verkar väl fånigt?

2. när ToR mappen lades in i ecun förra året nollställdes räkneverket för hur långt moppen gått, är det rätt? ...

Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
J.Porta drevade väl -1/+2 och menade att det skulle ses som en ren banåkningssetup.

Jepp, så var det. Ganska opraktiskt på landsväg men funkis på bana. Fipplade till utväxlingen i tuneboy och tror jag fick det rätt iaf:va

...snart är det vår i gamla Sverige...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
1. Absolut - kuggarna är ju inte spetsiga eller hajfensformade. Men kollas bäst genom att ta tag i en kedjelänkskarv på drevets baksida och lyft/dra rakt bakåt. Är det så glappt att Du ser en springa mellan drevet och kedjan är det dags att byta. Räkna med att framdrevet slits mer än bakdrevet.

tackar matnyttiga svar från Stephan och Roffe som vanligt, tackar :tummenupp

(det är det som är så bra med forum, man undrar något och det är nånn som vet, kanon!)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hann prova en kortis i söndags och visst är det stor skillnad!
När du power wheelar på 1an och kastar in 2an i luften ville ju hojen vika ner sig innan, men nu stannar han kvar så fint och wheelar vidare på 2an.
Visst blir det lite surrigare om man ska nöta landsväg, men det ska vi ändå inte göra med våra hojar.
Eftersom vi inte kör till varvstoppet på 6an ens på Anderstorp tycker jag det är rätt att gå upp 2 kugg bak.
Ska prova mer och återkommer med bättre rapport. :brinnerup

Fan va gött!
Mitt 520-kit med +2 ligger på DHL ute på hisingen nu så skall hämta det imorgon. Skall jag bara slita sönder de sista av drivpaketet som sitter på nu så skall de bytas sen. :)

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Kan någon tipsa om bra skrotförsäljning av delar?

(är på jakt efter växelförarens länkarm ink. de två kul...hållarna... vad det nu heter :)

Behöver även köpa på mej frambromsskivor, ska jag köpa orginal eller finns det något "roligare"?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Valla Bildemontering samt Bike Trollhättan har 675-vrak. E-bay är ett alternativ.

Roligare skivor finns lite varstans, roligast vore dessa keramiska hejdare:fakta . Säljes av Spoonvalleyracing (VR-8).

En sökning i viken ger bl a OEM, här ett alternativ.

Wave-skivor till våra hojar finns lite varstans i nätbutikerna - här t. ex. där Cykelstyre köpte drivpaketet.

I Sverige har jag bra erfarenhet av S-racing, Grevens säljer för övrigt Galfer.

Kan någon tipsa om bra skrotförsäljning av delar?

(är på jakt efter växelförarens länkarm ink. de två kul...hållarna... vad det nu heter :)

Behöver även köpa på mej frambromsskivor, ska jag köpa orginal eller finns det något "roligare"?

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Valla Bildemontering samt Bike Trollhättan har 675-vrak. E-bay är ett alternativ.

Roligare skivor finns lite varstans, roligast vore dessa keramiska hejdare:fakta . Säljes av Spoonvalleyracing (VR-8).

En sökning i viken ger bl a OEM, här ett alternativ.

Wave-skivor till våra hojar finns lite varstans i nätbutikerna - här t. ex. köpte Du ju drivpaketet.

Tackar, men holy fuck va dyrt det var, tror nämligen en skiva är lite skev :huvet Starblade var helt i min smak :tummenupp

För det är väl nästintill omöjligt att mäta om dom är vinda med hjulet onterat på gaffeln va?

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...