Jag kör med en liten härlig manick som kallas
twinlight driver (länkar till installationsanvisningen för Daytona). Jag har monterat den på min egen hoj samt på brorsans Blade -04. Den kräver inget ingrepp alls i lampor eller elsystem utan är egentligen en relä- och diodkonstruktion:
- I halvljusläge "stjäl" helljuslampan ström från halvluset med en spänning som regleras m h a en liten skruvpotentiometer. I helljusläge fungerar allt som vanligt.
- Enda nackdelen är att indikatorlampan för helljuset lyser svagt även i halvljusläge.
-
Denna bild visar installationen på Bladen, provtestning efter
installationen här.
- Vid besiktning tar jag bara bort en av kopplingarna, på Bladen satte vi till och med in en strömbrytare bara för att få det riktigt enkelt.
- Tyvärr funkar ju lägre spänning inte särskilt bra med HID, men vi som genomlider tillvaron i midnattssolens rike klarar oss hyggligt trots allt
Tidigare hemsidan för Twinlight Driver ligger nere och Eclipze verkar inte vara så aktiv på 675.net längre, är någon intresserad kan Ni ju kolla med honom via
main page...
...@Roffe: Vad sade du om att koppla ihop halv o helljus? Du hade en kopplingsanordning däremellan. Qcludde ville ha båda lamporna tända och jag hittar inte din kommentar.....
Måste man inte ställa ner helljuset så att det int bländar mötande? Eller satte du H7 i helljuset oxå?
Hur blir det vid bilprovningen med den kopplingen?
Har inte de krav på hel- och halvljus som är rätt intställda?
Angående avdelningen glidare/powercruisers -
fjolårets premiär tillsammans med den den karl jag oftast åker med...
. Kusinen bytte in sin R1 mot en liknande farkost för någon månad sedan...
Krigaren har ju R1-gaffel och -hejdare och hänger med riktigt bra på kurviga avsnitt.
Den tidigare najtrajdern var fin - varvade ju faktiskt riktigt bra! Men 240 mm bakdäck känns väl inte som något fall framåt precis.