Triumph Daytona 675-tråden!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
http://www.tailgunnerexhaust.com/motorcycle-photos08.php

Kolla in hojen i bakgrunden på bild 45:eek: :zpy För Er med starkare mage finns närbilder av den rysaren på 675.net (ligger nere för tillfället).
Hjälp:skrämd , jag hade Raaskpipan som 1:a på listan över hemska slipon till 675an, men denna är nog ohotat 1:a "all time", den måste låta skumt för den roterar ju?

Kände mig tvungen att dela med mig av vad jag hittade,Saxat från deras hemsida, det är en mirakelmanik:rofl Jänkare är som sagt inte helt 100.

"The results proved that the Tailgunner technology, in which the spinning motion of the turbine tips creates a siphon which draws exhaust out and thereby increases flow, did indeed improve the Road King's power output... A couple of horses and a few more pounds of torque are always welcome, especially considering the amount of time these tips took to install. So if your looking for a weekend project that not only delivers a bit more power but also gives your ride a lot more eyeball, Tailgunner Gunship pipes are exactly the kind of project for you."
American Iron Magazine, Great Weekend Projects, September 2007

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det finns 2 st servicebullentiner för -06:

1 - De fyra skruvarna som fäster luftintaget till ramen vibrerade loss. Åtgärd - Loctite. Möjligen var detta åtgärdat till -07.

2 - På grund av en strömpeak om man slog av motorn med brytaren vid gasen kunde man döda ECU:näsblod . Bullentinen kom ut på vårkanten 2007 och åtgärdades genom en "add-on" kabelhärva innehållande ett relä för bränslepumpen.

Är åtgärden/-erna genomförda ska det framgå av servicehäftet.

Är de nån mer än jag som har fått hem ett brev om SAFETY RECALL? Jag slog in ram-numret på triumphs hemsida och då stod att min hoj hade nått som skulle fixas är de nån som vet vad rör sig om??

Väl bekomme:tummenupp

...tack roffe, du förstörde min kväll :huvet ;)

Jaa, Du - Stressfläkt eller kompressor göre sig icke besvär:näsblod . Riktigt intressant blir det på de forum där ungarna diskuterar kombinationen Tailgunner OCH Flamethrower. I de sammanhanget väger keramiska bromsar, slirkopplingar och bakstöttor lätt när modifikationerna ska prioriteras:brinnerup :hihi

...Jänkare är som sagt inte helt 100.

...the spinning motion of the turbine tips creates a siphon which draws exhaust out and thereby increases flow...

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
I de sammanhanget väger keramiska bromsar, slirkopplingar och bakstöttor lätt när modifikationerna ska prioriteras:brinnerup :hihi

hehe har beställt en sån där roterande minigun till bakblåset, undrar om kemorabanan godkänner den, får nog åka sist i gänget i så fall, ingen vill nog riskera att få en blysallad i ansiktet från den där kanonen :banana

Last edited:

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag har en fråga ang. däck till Daytonan. Jag och en polare ska köpa nya däck. Vi har lite veliga om vi ska välja renodlade sportdäck eller sport/touring däck.
Vad har ni för råd att ge oss? Vi kommer att köra 95% på gata.

Dom vi kollat på best är Michelin Pilot Power och Michelin Pilot Road 2. Hur mycket skiljer sig dessa däck?

Hur pass mycket smidigare är Pilot power? Hur mycket längre håller Pilot Road 2?

Vad hade ni gjort för val och varför?

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Daytona 675
Tack... HrHptm/Roffe_s.
Tror ska köpa H7/H9-6000k. Vill inte koppla ihop halv o helljus, tycker att det e säkrare kunna blinka med helljus,ex korsningar

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag har en fråga ang. däck till Daytonan. Jag och en polare ska köpa nya däck. Vi har lite veliga om vi ska välja renodlade sportdäck eller sport/touring däck.

Dom vi kollat på best är Michelin Pilot Power och Michelin Pilot Road 2. Hur mycket skiljer sig dessa däck?

Hur pass mycket smidigare är Pilot power? Hur mycket längre håller Pilot Road 2?

Nu kör jag ingen Daytona, men har kört på PP däcken och var jäkligt nöjd med dom. Som du kör jag 90% gata med någon enstaka bandag, smc-åkning på gokartbana. Däcken funkar kanon, och hållt 800-900 mil bak (med min körstil). Tänker dock själv pröva nya Power One Street nästa gång.

Kanske intressant läsning för dej:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=200415

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09

Jag har valt att köra med Power fram och Road 2 bak....
Gillar att byta både bak å fram samtidigt.
Med Power fram/bak gick det nästan 2 bakdäck på ett fram.

Men jag kör 100 % gata:rodnar

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi

Man får ju prioritera vad som är viktigt.
Hellst vill jag ha ett däck som snabbt får upp värmen och bibehåller den, men inte överhettas vid bankörningar. Grymma torr köregenskaper men som inte är omöjliga med att köra några varv i blött heller.
Inte helt lätt att hitta ett däck som uppfyller alla kraven.

Jag skulle absolut inte snåla för att få ut några extra hundra mil på däcket.
Händer det inte nått så kommer du ändå ha det i bakhuvudet att du kanske inte har riktiga däck för ändamålet och därav inte våga slappna av och ge allt.

Har ingen erfarenhet av Michelin men kör nu på mitt tredje bakdäck Metzeler M3, och har innan kört på föregångaren M1. De blev ett bra däck för att försöka möta de krav som jag hade.

Jojje_83

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Hoj
Triumph daytona 675-08
Behöver tips på Xenon... vad passar till 675a... var att köpa?

xenon kungen i kungsbacka e sjyssta www.xenonkungen.se
:tuttar

hehe har beställt en sån där roterande minigun till bakblåset, undrar om kemorabanan godkänner den, får nog åka sist i gänget i så fall, ingen vill nog riskera att få en blysallad i ansiktet från den där kanonen :banana

du måste ju lägga upp en film på den så man får se den i action:tummenupp

Last edited:

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Daytona 675

Nu ska jag kalla dig: Tony montana

..................................................................................................

Tack... Jojje :tummenupp

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nu ska jag kalla dig: Tony montana

..................................................................................................

Tack... Jojje :tummenupp

haha nej det slipper du, jag hade hellre hängt mej i mina egna inälvor än betalat och monterat sånnadär. Även om dom är riktigt vidriga är det ändå kul att folk orkar konstruera sånt :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Michelin Pilot Power (2CT) är enligt min erfarenhet ett utomordentligt gatdäck. Låga temperaturer och våta förhållanden klarar dom med den äran. När det börjar gå undan på bana motsvarande medel till snabb grupp verkar det mjuka gummit på skuldran av 2CT-däcket en tendens att överhetta, kasten kommer i alla fall rätt plötsligt. Jag skulle föredra vanliga Power utan 2CT.

Road har motsvarande bra egenskaper men håller nästan dubbelt så länge som Power. Ej testat själv på bana. Abbanovitch variant verkar inte tokig...

Men - kolla även upp Pirelli Diablo Rosso! Ett däck som fått mycket bra omdömen på våra 675:eek:r.

Mitt eget val? I år tänkte jag göra slut på mina Dunlop Qualifier, en omgång Supercorsa SP2 samt prova nya Power One.

...Dom vi kollat på best är Michelin Pilot Power och Michelin Pilot Road 2. Hur mycket skiljer sig dessa däck?...

Nu när hojarna tas fram och körsuget är som störst - en liten påminnelse från ett annat forum om hur små oskyldiga aktiviteter kan orsaka ömhet och mycket onödigt skruvande. Please be careful out there...

Last edited:

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Får väl lägga till Skåne på denna nu då. Hämtade hem en 08 idag :) Känns riktigt bra, men något läskigt då jag endast kört skolans hojar tidigare. Det är tur man bor i lilla Eslöv där trafik knappt existerar så att man lättare kan lära känna hojen lite.

[Stockholm]
- LucaBrasi (södermalm) --> kingofmyempire@hotmail.com
- Saeco12 (Vallentuna)
- Sjökexet (Solna)
- Mindtwist (Skärmarbrink)
- Dan17 (Farsta)
- JakeTheFake --> d675@live.se
- TropaDeElite --> triumphd675[AT]hotmail.com
- Nash (Johanneshov) --> Nashiey@hotmail.com

[Göteborg]
- Cykelstyre --> imperiet[AT]hotmail.com
- peterf
- jojje
- DasKind --> klufs_w@hotmail.com
- Jessan
- abbanovitch (Stenungsund)
- Sebbe_H (675 Groupie) --> s_bbe@hotmail.com

[Trestad]
- StephanD (Har ingen hotmailadress så jag addar alla efter hand eller via pm)

[Linköping med omnejd]

- ninan --> Mantorp ninan675[AT]hotmail.com

[Strängnäs]

- HrHptm
- Qcludde

[Norrland]
- Hank - (Boden)
- Roffe_S - (Piteå) --> roffe_s[AT]hotmail.com
- Berkasson (Sundsvall)

[Blekinge]
- Knugis - (Karlskrona) --> knugen_83[AT]home.se

[Skåne]
- ben0 - (Eslöv) --> benyamean@gmail.com

OBS! Ska ni komplettera med ert namn / msn klicka alltid på "Svara-knappen" för att behålla formateringen. Självklart måste ni ta bort allt som har med QUOTE att göra. OBS! (TA EJ BORT DENNA TEXT)

Last edited:

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Får väl lägga till Skåne på denna nu då. Hämtade hem en 08 idag :) Känns riktigt bra, men något läskigt då jag endast kört skolans hojar tidigare. Det är tur man bor i lilla Eslöv där trafik knappt existerar så att man lättare kan lära känna hojen lite.

Välkommen till Klubben :)
Vi får hålla tummarna att vädret håller i sig, ser inte så ljust ut med veckan som kommer.

Kan inte resten av göteborgarna uppdatera med msn-adresser i listan :) Så att man kan adda alla och ha en fin lista hehe!

Last edited:

berkasson

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
2007 Daytona 675
mc-online verkar ju inte vara att lita på beställde stomp pads där ifrån för en månad sen och dom har inte kommit än.. Har skrivit två stycken mail som jag inte fått svar på och dom svarar inte på telefon..Är de nån som vet nått om de har gått i konkurs eller vad är som händer?:mad:

Tomten kom tidigt i år - i alla fall i norr:D . Det finns lite godis som gruppköp på www.MC-online.se, så ikväll beställdes Stomp-grip till den nya tanken samt AIM laptimer...

Trevlig helg på Er!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag beställde i höstas från MC-online och det var inga som helst problem. Ett par grejer som var restade och det mailade dom fint och informerade om, sen kom de ett par veckor senare.
Har inte hört något om att de gått i konkurs eller liknande heller. Får hoppas det löser sig för dig!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0