Triumph Daytona 675-tråden!

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yaaama Retta
alright, dåså.hehe

uppfattar ni även att vid inbromsning så "hackar" det i frambromsen?!

(inte för att det är ett stort problem men va faa..hehe)

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Nej, aldrig märkt, är det "mycket" är det ju inte bra, låter som en skev skiva.
Vilket jag aldrig hört talas om på 675:an.

Bäst att kolla upp.

Själv börjar mitt bakdäck bli ordentligt slitet (520 mil), jäklar vad mycket sämre den blir i kurvorna, nervös, typ.:tomten

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
graphite ghoast skrev:
2340228 är det någon här inne som upplever att frambromsen gnisslar lite för mycket?? och vad ska man göra åt saken?!
Samma på min.
Jag kollade med Johans MC, det beror på att beläggen är mycket hårda för att klara de extrema temperaturer den är avsedd att klara.
Så är det på en fullblodsracer förklarar Johans MC, inget att göra åt alltså.

Själv har jag valt att bli glad varje gång det gnisslar, då vet jag att det är en grym racer som klarar vad som helst!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
peterf skrev:
2340467 Samma på min.
Jag kollade med Johans MC, det beror på att beläggen är mycket hårda för att klara de extrema temperaturer den är avsedd att klara.
Så är det på en fullblodsracer förklarar Johans MC, inget att göra åt alltså.

Själv har jag valt att bli glad varje gång det gnisslar, då vet jag att det är en grym racer som klarar vad som helst!

Samma gnissel på min okså, så det ska nog vara så på denna modellen:) .
Någon som hittat någon annan skylthållare till våra hojar?

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
StephanD skrev:
2344120 Samma gnissel på min okså, så det ska nog vara så på denna modellen:) .
Någon som hittat någon annan skylthållare till våra hojar?
Bockade bara till en alubit och satte mellan de bakre fästena till passagerarpinnarna. Satte skylten på denna alubit med en LED (lysdiod) som skyltbelysning.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Har börjat snegla mer & mer på 675'an, har provkört 2 ggr, känns fortfarande ganska liten, men det är väl en vanesak.

Man är ju lite nyfiken om det kommer finnas några beggade i vinter och vad priserna hamnar på.

Dom kommer väl att stå sig jävligt bra antar jag :mad:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
selin skrev:
2345319

Dom kommer väl att stå sig jävligt bra antar jag :mad:

:) andrahandsvärdet blir nog riktigt bra, hoppas jag,
finns en demohoj till salu på blocket, ryktet säger att den ska vara vält så priset är lågt satt.

själv har jag snart köpt alla kolfibertillbehör och monterat slipon o mappning så jag kan nog inte byta på länge, hojen börjar bli dyr men oj så snygg, har bytt mer prylar än vad jag kört, 100 mil har det bara blivit.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
StephanD skrev:
2346450 :) andrahandsvärdet blir nog riktigt bra, hoppas jag,
finns en demohoj till salu på blocket, ryktet säger att den ska vara vält så priset är lågt satt.

Mig veterligen är den inte vält, det är den hojen jag kört 2 ggr samt provsuttit sisådär 20 ggr. Måste isåfall hänt senaste veckan.

Och lågt satt är det väl inte, det bör väl vara en rimlig värdeminskning?

Några kort på hojen när den är fullkittad med kålfajbär?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
StephanD skrev:
2346450 :) andrahandsvärdet blir nog riktigt bra, hoppas jag,

själv har jag snart köpt alla kolfibertillbehör och monterat slipon o mappning så jag kan nog inte byta på länge, hojen börjar bli dyr men oj så snygg, har bytt mer prylar än vad jag kört, 100 mil har det bara blivit.

Vält eller ej spelar väl ingen roll? Så länge det kosmetiska är fixat och den inte är ramsne. :)

Och ja, jag är också skapligt sugen fortfarande. Vet bara inte om jag "orkar" göra slag i saken. Nöjd med S3an och sen står valet mellan böket att sälja privat och att bli rånad av handlare vid inbyte.

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yaaama Retta
om det är någon som är intresserad så kan det vara så att jag har den första (kanske) 675 till salu... grafit grå fiiiiin!! 320 mil på mätaren, första servicen gjord, effektsystem..

och ett förmånligt lån som eventuellt går att ta över..

.....anledning... ska åka till afghanistan!

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
graphite ghoast skrev:
2346665 om det är någon som är intresserad så kan det vara så att jag har den första (kanske) 675 till salu... grafit grå fiiiiin!! 320 mil på mätaren, första servicen gjord, effektsystem..

och ett förmånligt lån som eventuellt går att ta över..

.....anledning... ska åka till afghanistan!

Pris, mellan tummen & pekfingret?

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
selin skrev:
2346479 Mig veterligen är den inte vält, det är den hojen jag kört 2 ggr samt provsuttit sisådär 20 ggr. Måste isåfall hänt senaste veckan.

Och lågt satt är det väl inte, det bör väl vara en rimlig värdeminskning?

Några kort på hojen när den är fullkittad med kålfajbär?

Var som jag skrev ett rykte från en som var spekulant, vet själv inte vad det begärde men demo hojar brukar vara hyggligt prissatta.

Ska bara ha de sista bitarna sen kommer bilder, fick sprida inköpen lite den svarta väven är liiite dyr

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
StephanD skrev:
2346909 Var som jag skrev ett rykte från en som var spekulant, vet själv inte vad det begärde men demo hojar brukar vara hyggligt prissatta.

Var upp och kollade den nyss, den är INTE lagd.

graphite ghoast skrev:
2347473 jaaa.. du

tanken ligger runt 95 panner, lånet som jag har är förmånligt, låg ränta, pröjsar 1300 i månaden på den..varav 200kr + är ränta..

Låter intressant, helt klart. Funderar om jag ska sätta ut annons på min nu. Hör av mig till dig om det skulle vara nån framgång. När åker du till Afghanistan?

Last edited:

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yaaama Retta
selin skrev:
2347877 Var upp och kollade den nyss, den är INTE lagd.

Låter intressant, helt klart. Funderar om jag ska sätta ut annons på min nu. Hör av mig till dig om det skulle vara nån framgång. När åker du till Afghanistan?

låter bra det, jag börjar utb i sthlm vecka 33 (14/8) sen åker jag ner vecka 38 (typ 18/8) ..kolla får du se..hojen e GRYM :tummenupp :yoparty

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Låter fånigt

Vad har ni gjort för att få vettigt ljud i 675:an. Provkörde enmed kolfiberslipon och den lät som en trimmad moppe. Asskön att köra dock men den faller på ljudet...

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yaaama Retta
rogka566 skrev:
2347914 Vad har ni gjort för att få vettigt ljud i 675:an. Provkörde enmed kolfiberslipon och den lät som en trimmad moppe. Asskön att köra dock men den faller på ljudet...

jag har triumph original slipon..den låter ju inte som en 900 eller större men jag e helt klart nöjd med ljuden på min..

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka