Triumph Daytona 675-tråden!

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yaaama Retta
ok.. eftersom att jag ska iväg o svettas i 7 månader så har jag lyckats sälja min pärla..

den hann ligga på annons i 1 dag sen kom det en snubbe o haffa den på studs.hehe..

för er 675 ägare så släpptes den för 92 pannor..kan kanske vara någon form av riktmärke..

syns nästa år på en annan hoj!!(fast en annan 675:a då!!!)

DARTOS

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Street Triple-08
heretique skrev:
2389129 du har fan inte sagt någe ju... :) prova att hålla den
på typ 4k rpm så hörs det litte mer...

Jo sa det ju när ja var på jobbet förrförra måndagen och hälsa på...:)
Klingar din lika fint med andra ord.. Härligt..:yoparty

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
vad pröjsar ni i försäkring... ålder? + ställe??

Tänkte sätta hojjen på farsan han e 48 år

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Ankan_84 skrev:
2449001 jag får det till 8200 kronor helår, helförs.

Låter nästan för bra...

Ja, kanske det, men du kanske ska överväga om hur det är värt att skriva den på din far, när han inte är den huvudsakliga brukaren. Vet att det är helt ok att folk under 25 kör, men jag tror att dom (förs. bolaget) är beredda att gräva en hel del vid en eventuell olycka som är orsakad av dig.

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Ankan_84 skrev:
2449001 jag får det till 8200 kronor helår, helförs.

Låter nästan för bra...

Det blir billigt när man är gammal:rolleyes: *

*Och dyrt för oss andra!

Edit: Du hann först Selin:)
En till grej är att du får dubbel självrisk om du är under 25.
Om du sedan väntar med att täckna försäkringen till nästa år så hinner dom antagligen flytta upp 675:an till storebror 955:s klass.
Självrisken för 955:an är väl 10k eller så (gånger 2 om du är under 25).

Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Tja, det är ok att köra om man är under 25, men dubbel självrisk alltså 12,000 lakan. jag har förhört mig att det ska inte vara problem om man har en hojj på farsan om man bor på samma adress, (alltså hemma)... Jag e så sugen på den, men som sagt, försäkringen är alltid det största problemet...

Vad tycker ni, har provkört den... Bästa maskinen jag kört...:rolleyes:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Ankan_84 skrev:
2449250 Tja, det är ok att köra om man är under 25, men dubbel självrisk alltså 12,000 lakan. jag har förhört mig att det ska inte vara problem om man har en hojj på farsan om man bor på samma adress, (alltså hemma)... Jag e så sugen på den, men som sagt, försäkringen är alltid det största problemet...

Vad tycker ni, har provkört den... Bästa maskinen jag kört...:rolleyes:

Det är en riktigt fin hoj, har kört den ett antal ggr, men jag har kommit fram till att den är för liten för mig.

Bara att handla.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Försäkring

Ankan_84 skrev:
2449250 ...Jag e så sugen på den, men som sagt, försäkringen är alltid det största problemet...

Men vad är då problemet? Din far köper D675, försäkrar D675 och Du kan (som jag förstått det) med gott samvete använda D675 så länge Du är boende på samma adress.

Du får kallt räkna med +6 kkr i självrisk om olyckan skulle vara framme (men är Du under 25 år får Du ju den självrisken oavsett vem som står som ägare), och värdera om skillnaden i årspremie (10 660:- i f t 8 200:) är värt nöjet att själv få stå som ägare till maskinen.

IF verkar ju också anse att det är ok till och med om Du skulle flytta hemifrån - men här får Du observera vad IF:s normala klausuler säger avseende "huvudsaklig brukare"...

Jag funderar bara på varför Du tvekar i detta - bor Du hemma är det ju "endast" 2 460:-/år som skiljer, och Du kan sova lugnt utan att hamna i någon "bevisdiskussion" avseende huvudsaklig brukare...

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
roffe_s skrev:
2450226 Men vad är då problemet? Din far köper D675, försäkrar D675 och Du kan (som jag förstått det) med gott samvete använda D675 så länge Du är boende på samma adress.

Du får kallt räkna med +6 kkr i självrisk om olyckan skulle vara framme (men är Du under 25 år får Du ju den självrisken oavsett vem som står som ägare), och värdera om skillnaden i årspremie (10 660:- i f t 8 200:) är värt nöjet att själv få stå som ägare till maskinen.

IF verkar ju också anse att det är ok till och med om Du skulle flytta hemifrån - men här får Du observera vad IF:s normala klausuler säger avseende "huvudsaklig brukare"...

Jag funderar bara på varför Du tvekar i detta - bor Du hemma är det ju "endast" 2 460:-/år som skiljer, och Du kan sova lugnt utan att hamna i någon "bevisdiskussion" avseende huvudsaklig brukare...

Det är sant, bara det att man vill ju helst vara ärlig, men jag får inte ens försäkra hojjen på mig, måste vara 25 år minst... (för att få triumph-försäkringen)... Nja, ska kolla runt lite.

Tack för svaren:tummenupp

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Gosh - nu såg jag vad Du menade... Dubbel premie i f t 35-åringen om Du är under 25 år... Skulle alltså betyda 16 400 :-/år i premie + dubbel självrisk:(

Lycka till i Ditt sökande - Visst ska Du ha klara papper mot försäkringsbolaget (förhöjer faktiskt nöjet att köra)! Själv har jag hojen på Folksam - blev faktiskt billigare än IF (med SMC:s kurv- och bromskurs 2 dagars)!

Ha de!

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Ahh, fy fan... Det e inte billigt att ligga på topp. Frågan är om jag blir så mycket lyckligare med en triumph 675:a än min Sv... Med tanke på försäkringen??:va

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Ankan_84 skrev:
2451026 Ahh, fy fan... Det e inte billigt att ligga på topp. Frågan är om jag blir så mycket lyckligare med en triumph 675:a än min Sv... Med tanke på försäkringen??:va

DU blir lyckligare, dessutom slipper du tänka på vad du skall göra med dina pengar :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Service

Boffen skrev:
2463977 Hej,

Hur långa är serviceintervallerna o vad kostar dem på 675'an?

80 mil - olja, filter efterkoll
1 000 mil (1 år) - olja, filter, synkning, kontroller
2 000 mil (2 år) - olja, olje- och luftfilter, bromsvätska, koll ventilspel, tändstift, styr-och hjullagersmörjning, synkning
3 000 mil (3 år) - se 1 000 mil
4 000 mil (4 år) - 2 000 mil plus byte av bränsleslangar

Unt so weiter... Kan ha glömt något i ovanstående uppställning, men i stort är väl det mesta med!

Kostnad - säg 1 500-2 000 för lilla servicen och antagligen 4 000 - 5 000 för den stora (om Du inte gjort "delar" själv)...

Själv lägger jag nog in oljebyte + filter en gång emellan dessa intervall, beroende på hur tufft man kör.

Ha de!

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
roffe_s skrev:
2464076 80 mil - olja...

Tackar,

Någon som vet om något förändring kommer ske nästa år? Byte av färger kanske?
Man kan ju hoppas att försäkringen är lika förmånlig i alla fall.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0