Triumph Daytona 675-tråden!

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Tur att jag inte beställt min då! Svart is the shit :tummenupp

Fast när jag pratade med johansmc i göteborg o med triumphcenter i lund så sa de att inga nya färger skulle förekomma :va

Bifogat

• black-675-version-1rr.jpg
    black-675-version-1rr.jpg
    85.6 KB · Visningar: 249

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
-99 Monster 900
Boffen skrev:
2514917 Tur att jag inte beställt min då! Svart is the shit :tummenupp

Fast när jag pratade med johansmc i göteborg o med triumphcenter i lund så sa de att inga nya färger skulle förekomma :va
Shit va snygg den e. Påminner om cbr 1000, fast snyggare. Trajumf verkar ha fått till denna cykel riktigt bra. Hade varit kul å prova tre cylindrar...

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Nu har jag pratat med ännu en handlare och de säger också att inga nya färger kommer -07. Den gula kommer dock vara lite mer gul än den är idag annars ingen skillnad.

JFQ: Vem sa att den kommer i svart?

Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Boffen skrev:
2516720 Nu har jag pratat med ännu en handlare och de säger också att inga nya färger kommer -07. Den gula kommer dock vara lite mer gul än den är idag annars ingen skillnad.

Märkligt, vill får väl se vad som dyker upp till våren.

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Inga förändringar på 675:an till -07, Vad finns det att ändra ? :tungan :yoparty

Angående färg så går det ju att få precis vilken färg man vill, för ett pris,,,
Den blålila i inlägget ovanför är ett exempel på det, den tillhör en kvinna som jobbar på Triumphfabriken i Hinckley. (ganska ful tycker jag)

Men varför skulle man förresten :va
Den finns ju redan i Tornadored.

JFQ

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 07
Boffen skrev:
2516720 Nu har jag pratat med ännu en handlare och de säger också att inga nya färger kommer -07. Den gula kommer dock vara lite mer gul än den är idag annars ingen skillnad.

JFQ: Vem sa att den kommer i svart?

Tja jo jag var på mc-varuhuset i stockholm och de själva hade inte fått tillräckligt med info om datytona 675 07, men de ringde vänligen upp triumph sverige eller likn och där fick de informationen de behövde för att kunna beställa min motorcykel. Över telefon berättade de då att svart fanns och var ett alternativ om jag ville.

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Krash !!!

Jahapp, första krashen med daytonan idag då.:näsblod

Kärringstopp mitt i en "garagevändning". Stoppet blev plötsligt och hojen alltför tung för vänsterbenet.

Så kan det gå när när man lånar ut hojen till frugan för lite övningskörning.
(Hon var duktig ändå som medvetet höll benet kvar under det fallande underverket):yoparty Skadorna inskränker sig till en minimalt repad generatorkåpa och en omjusterad backspegel, inte en skråma på tank eller kåpor:yoparty . Nästa gång ska jag låta ungarna springa bredvid så att de kan dämpa fallet.:D
(det blir naturligtvis inte ett försäkringsärende om ngn, nu trodde det)

Trodde ärligt talat att jag själv skulle klota den först, börjar ju bli väl våghalsig med slangandet, och körningen till/på och framförallt från Tuvängen senast var ju kanske lite på gränsen:näsblod :arsele :tomten

Annars,,

Jävlars vilken snäll och robust liten hoj det är.
Får man man bara häng i suget, så sitter man som en igel i literhojarnas backspegel på motorvägen. På gocartbanan får motarderna verkligen se upp.
På den riktigt knixiga/gropiga/halvdåliga landsvägen vet jag inte vad fan som som skulle kunna hänga med :va Inget som jag tidigare provat iaf,

När jag nu ändå är igång, det stör ju inte att reservdelspriserna är ganska nära hälften av vad de japanska ligger på, den är ju dessutom typ 10 tusen billigare i inköp än en R6.

Skoj att åka snikhoj ibland :D

( Triumph sverige, nu får ni fan se till att jag vinner den nya Tigern i kundenkäten)

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Trajja675 skrev:
2520430

( Triumph sverige, nu får ni fan se till att jag vinner den nya Tigern i kundenkäten)

Ska du okså vinna, inte visste jag att dom hade två.:tungan
Själv siktar jag på caféhojen som citymoppe.

Last edited:

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Har nu kört 630 mil sen juni, hojen är ju underbar i alla lägen!
Alltid nån som säger nåt positivt om looken, ljudet eller annat.

Också börjat slanga lite mer, kör några hundra meter.
Men i helgen blåste det som fan, och fick en kastvind från sidan som gjorde att jag behövde sätta ner den för hårt.
Resultat - höger backspegelfäste rök av.
Ska fixa detta på garantin, det är ju flera som gjort redan.

Över vintern får det bli att köra 675 på "Super Bikes - Riding Challenge". Det är ju helt omöjligt att inte köra på så lång tid som det är vinter i detta landet.

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Det här avgassystemet ser ju ganska coolt ut :yoparty Nån som vet om det går att köpa här i sverige?

Bifogat

• 675.JPG
    675.JPG
    52.9 KB · Visningar: 186

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Dum fråga kanske:

Om man bortser från märkeshysterin, även om jag uppfattat Ducati och Triumph lite som snowboard och telemark, nån form av male bonding, fast man egentligen tycker illa om skidåkare :tummenupp

Jag gillar framförallt schyssta skånska småvägar, samt busa runt i stan och dess närhet.

Monster S2R eller Triumph 675 det är frågan? Jag är sugen på en kåp-hoj, och 675 är ju sjukt snygg. Hur funkar den på lite mindre vägar? Mindre = allt annat än europaväg i princip.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
SirWankalot skrev:
2535672 ... Hur funkar den på lite mindre vägar? Mindre = allt annat än europaväg i princip.

Det är väl just på mindre vägar den e som goast:) Med en annan utväxling än litershojarna kan den väl upplevas som lite "surrig" i högfartkörning under längre transportsträckor.

Svänger Du därefter av E4 och låter den sträcka ut på lite kurvigare och glest trafikerade stråk kommer Du att uppskatta de kompakta måtten, reaktionsförmåga, sittställningen (smal över motorn) samt en härlig skönsång ur motorn - utan att varvmätarnålen nödvändigtvis behöver pendla kring rödmarkeringen hela tiden...

Jag har tyvärr inte testat Monstret, men jag skulle tro att D675 presterar bäst på Di skånska småvägarna och att Monstret har sin starka sida vad gäller buset i industriområdena utanför stadskärnan...

Lycka till med Ditt val, och...

Ha de!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE