Triumph Daytona 675-tråden!

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag har fått läckage i en av kylarslangarna. Så hojen töms på kylarvätska hela tiden. Jag ska beställa en ny slang på måndag. När jag fyller på kylarvätskan igen, ska jag fylla på direkt in i kylaren eller bara i behållaren?
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Räcker inte DB-killern till?
Du kan få lite bekymmer om dom mäter dig stillastående, det finns en risk att du får strax över 100 dB om du blir tvungen att varva till 60% av max-varvtalet (8400 rpm) men ute på banan blir det inga problem.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Det klarar den, kolla in mina tidigare inlägg. Fast det är på håret... :)

Ja det blir som det blir,men det låter bra att du fixade det i alla fall :) för ärtbössan som sitter på nu går ju bara inte..

Jag körde mestadels Superduken utan insatser,och har faktiskt aldrig blivit tillsagd. Och den lät en hel del. Men som sagt,ljudkraven lär inte bli snällare framöver :död
 

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Ort
strängnäs
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
Bakhjulsåka!!!

Hallå därute!
Är det någon som e duktig på bakhjulsåka som har några tips om att koppla upp den på 2 växel(Tex varv o så)
Rulla upp den på 1 an inga problem men varvstopp kommer så snabbt:::

MVH Ludde
 

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.

När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.

Detta är gjort hittills:

HID lights from DDM, 8000 K
Dual low beam HIDS
Running lights, 6000 K LEDS
Rizoma sportline grip, gold
Rizoma racing bar ends, gold
Two brothers carbon M5 exhuast
Jardine fender eliminator
Alloy engine kit, black
Alloy fairing kit, black
Alloy screen kit, black
Alloy tank kit, gold
Alloy sprocket nuts, black
Alloy gear shift rod, black
Alloy pair of valve dust caps, gold
A lots of other bolts changed to jet black
ASV brake/clutch levers (short), gold
Original 09 rear sprocket, black
Renthal chain, gold
Skidmarx hugger, black
Skidmarx standard screen, dark smoke
Frameslider, GB racing
Shark fin, GB racing
Paddock stands/Bobbins, GB racing
Tank pad, transparent.
Daytona decals, gold special edition
Tires, new Pilot Road 2 CT

Lackat:

Rims, jet black
Footrest driver, jet black
Footrest passenger, jet black
Gas cap, jet black
Yoke, jet black
Brake discs, jet black
Instrument panel, black
Center grill, jet black
Headlights interior and housing, jet black
A lot of bolts and nuts, jet black

Everything that has been powder coated has been done with the Triumph original Jet Black color. On some of the bolts and nuts I have used Jet Black touch up paint.


Sorry att det står på engelska. Jag skrev allt få ett annat forum och orkar inte översätta nu.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.

När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.

Detta är gjort hittills:

HID lights from DDM, 8000 K
Dual low beam HIDS
Running lights, 6000 K LEDS
Rizoma sportline grip, gold
Rizoma racing bar ends, gold
Two brothers carbon M5 exhuast
Jardine fender eliminator
Alloy engine kit, black
Alloy fairing kit, black
Alloy screen kit, black
Alloy tank kit, gold
Alloy sprocket nuts, black
Alloy gear shift rod, black
Alloy pair of valve dust caps, gold
A lots of other bolts changed to jet black
ASV brake/clutch levers (short), gold
Original 09 rear sprocket, black
Renthal chain, gold
Skidmarx hugger, black
Skidmarx standard screen, dark smoke
Frameslider, GB racing
Shark fin, GB racing
Paddock stands/Bobbins, GB racing
Tank pad, transparent.
Daytona decals, gold special edition
Tires, new Pilot Road 2 CT

Lackat:

Rims, jet black
Footrest driver, jet black
Footrest passenger, jet black
Gas cap, jet black
Yoke, jet black
Brake discs, jet black
Instrument panel, black
Center grill, jet black
Headlights interior and housing, jet black
A lot of bolts and nuts, jet black

Everything that has been powder coated has been done with the Triumph original Jet Black color. On some of the bolts and nuts I have used Jet Black touch up paint.


Sorry att det står på engelska. Jag skrev allt få ett annat forum och orkar inte översätta nu.

Fuck me, ja jag hoppas vi tar en tur snart så man får beskåda åket :)
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
......står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt........

Du vet att det sitter typ en scartkontakt bredvid batteriet som man kopplar upp sig med när det skall mappas och fixas med ECU:n?
 

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Fuck me, ja jag hoppas vi tar en tur snart så man får beskåda åket :)

Ha ha jo det har blivit en del mods. Synd bara att det har dragit ut så mycket på tiden med alla problem som uppkommit. Men imorgon ska jag åka till mcexperten och beställa en ny kylarslang. Sen så ska allt vara fixat.

Du vet att det sitter typ en scartkontakt bredvid batteriet som man kopplar upp sig med när det skall mappas och fixas med ECU:n?

Jasså jag trodde att man kopplade in sig direkt i ECU:n.

Är du säker på att dom bara behöver att lossa sadeln för att koppla in sig på ECU:n? Då betyder ju det att jag måste komma in med hela hojen för att dom ska mappa den.
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Ha ha jo det har blivit en del mods. Synd bara att det har dragit ut så mycket på tiden med alla problem som uppkommit. Men imorgon ska jag åka till mcexperten och beställa en ny kylarslang. Sen så ska allt vara fixat.



Jasså jag trodde att man kopplade in sig direkt i ECU:n.

Är du säker på att dom bara behöver att lossa sadeln för att koppla in sig på ECU:n? Då betyder ju det att jag måste komma in med hela hojen för att dom ska mappa den.

Jo, det är ju ett sätt att ta med sig hela ECU:n...men då får du ju ändå ta med sladden som jag talar om. Det är där jag kopplar in min Tuneboy och även där verkstäder kopplat upp sina diagnosinstrument när jag haft den på verkstad.
 

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Jo, det är ju ett sätt att ta med sig hela ECU:n...men då får du ju ändå ta med sladden som jag talar om. Det är där jag kopplar in min Tuneboy och även där verkstäder kopplat upp sina diagnosinstrument när jag haft den på verkstad.

Hade ingen aning om att man var tvungen att ta med sladden också. Trodde det räckte med ECU:n. Är det krånligt att lossa sladden? Är det den svarta eller den gråa?
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.

När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.

...

Bilder Bilder Bilder :banana !!
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Hade ingen aning om att man var tvungen att ta med sladden också. Trodde det räckte med ECU:n. Är det krånligt att lossa sladden? Är det den svarta eller den gråa?
Som sagt, enda sättet jag vet om hur man kopplar upp sig mot ECU:n är via kontakten under sadlen. Vilka sladdar du talar om nu har jag ingen aning om. Känns som att vi inte riktigt pratar om samma sak. Lycka till med din mappning, jag tillför inget just nu.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Du har helt rätt - enda sättet för verkstan att mappa om ett inskickat löst ECU är att montera in det i en annan hoj, synka ECU:t mot den hojen, programmera, ta loss ECU:t och skicka tillbaka det. Men då startar förmodligen inte den ursprungliga hojen då ECU't måste synkas mot den gamla hojen igen. Med servicedatorn. Blir nog inte billigt eller enkelt:)

Enklast är nog att masa sig med hoj och allt till verkstan när den är ihopmonterad. Programmeringen görs precis som med Tuneboy - via uttaget under sadeln.

Lycka till!

Som sagt, enda sättet jag vet om hur man kopplar upp sig mot ECU:n är via kontakten under sadlen. Vilka sladdar du talar om nu har jag ingen aning om...
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top