Fast det gäller att den är tyst, annars lär det inte bli mycket bana....95db vid förbipassering
Räcker inte DB-killern till?
Fast det gäller att den är tyst, annars lär det inte bli mycket bana....95db vid förbipassering
Kan inte uttala mig om det, inte tillräckligt insatt i hur mycket det låter med. Fast ljudnivåer på banor kommer knappast tillåtas att bli högre i framtiden,Räcker inte DB-killern till?
Det klarar den, kolla in mina tidigare inlägg. Fast det är på håret...Fast det gäller att den är tyst, annars lär det inte bli mycket bana....95db vid förbipassering
Du kan få lite bekymmer om dom mäter dig stillastående, det finns en risk att du får strax över 100 dB om du blir tvungen att varva till 60% av max-varvtalet (8400 rpm) men ute på banan blir det inga problem.Räcker inte DB-killern till?
Det klarar den, kolla in mina tidigare inlägg. Fast det är på håret...
Låter lovande
Fick du vänta länge på din? Ska preliminärt få min först den 15/5
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.
När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.
Detta är gjort hittills:
HID lights from DDM, 8000 K
Dual low beam HIDS
Running lights, 6000 K LEDS
Rizoma sportline grip, gold
Rizoma racing bar ends, gold
Two brothers carbon M5 exhuast
Jardine fender eliminator
Alloy engine kit, black
Alloy fairing kit, black
Alloy screen kit, black
Alloy tank kit, gold
Alloy sprocket nuts, black
Alloy gear shift rod, black
Alloy pair of valve dust caps, gold
A lots of other bolts changed to jet black
ASV brake/clutch levers (short), gold
Original 09 rear sprocket, black
Renthal chain, gold
Skidmarx hugger, black
Skidmarx standard screen, dark smoke
Frameslider, GB racing
Shark fin, GB racing
Paddock stands/Bobbins, GB racing
Tank pad, transparent.
Daytona decals, gold special edition
Tires, new Pilot Road 2 CT
Lackat:
Rims, jet black
Footrest driver, jet black
Footrest passenger, jet black
Gas cap, jet black
Yoke, jet black
Brake discs, jet black
Instrument panel, black
Center grill, jet black
Headlights interior and housing, jet black
A lot of bolts and nuts, jet black
Everything that has been powder coated has been done with the Triumph original Jet Black color. On some of the bolts and nuts I have used Jet Black touch up paint.
Sorry att det står på engelska. Jag skrev allt få ett annat forum och orkar inte översätta nu.
......står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt........
Fuck me, ja jag hoppas vi tar en tur snart så man får beskåda åket
Du vet att det sitter typ en scartkontakt bredvid batteriet som man kopplar upp sig med när det skall mappas och fixas med ECU:n?
Ha ha jo det har blivit en del mods. Synd bara att det har dragit ut så mycket på tiden med alla problem som uppkommit. Men imorgon ska jag åka till mcexperten och beställa en ny kylarslang. Sen så ska allt vara fixat.
Jasså jag trodde att man kopplade in sig direkt i ECU:n.
Är du säker på att dom bara behöver att lossa sadeln för att koppla in sig på ECU:n? Då betyder ju det att jag måste komma in med hela hojen för att dom ska mappa den.
Jo, det är ju ett sätt att ta med sig hela ECU:n...men då får du ju ändå ta med sladden som jag talar om. Det är där jag kopplar in min Tuneboy och även där verkstäder kopplat upp sina diagnosinstrument när jag haft den på verkstad.
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.
När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.
...
Som sagt, enda sättet jag vet om hur man kopplar upp sig mot ECU:n är via kontakten under sadlen. Vilka sladdar du talar om nu har jag ingen aning om. Känns som att vi inte riktigt pratar om samma sak. Lycka till med din mappning, jag tillför inget just nu.Hade ingen aning om att man var tvungen att ta med sladden också. Trodde det räckte med ECU:n. Är det krånligt att lossa sladden? Är det den svarta eller den gråa?
Som sagt, enda sättet jag vet om hur man kopplar upp sig mot ECU:n är via kontakten under sadlen. Vilka sladdar du talar om nu har jag ingen aning om...
Bilder Bilder Bilder !!
Så fort jag får på kylarslangen så ska jag sätta på kåporna igen och ta lite foton.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |