StephanD
Medlem
Vit är snyggt men blå ram Sniffar dom lim på ön.
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.
När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.
Detta är gjort hittills:
HID lights from DDM, 8000 K
Dual low beam HIDS
Running lights, 6000 K LEDS
Rizoma sportline grip, gold
Rizoma racing bar ends, gold
Two brothers carbon M5 exhuast
Jardine fender eliminator
Alloy engine kit, black
Alloy fairing kit, black
Alloy screen kit, black
Alloy tank kit, gold
Alloy sprocket nuts, black
Alloy gear shift rod, black
Alloy pair of valve dust caps, gold
A lots of other bolts changed to jet black
ASV brake/clutch levers (short), gold
Original 09 rear sprocket, black
Renthal chain, gold
Skidmarx hugger, black
Skidmarx standard screen, dark smoke
Frameslider, GB racing
Shark fin, GB racing
Paddock stands/Bobbins, GB racing
Tank pad, transparent.
Daytona decals, gold special edition
Tires, new Pilot Road 2 CT
Lackat:
Rims, jet black
Footrest driver, jet black
Footrest passenger, jet black
Gas cap, jet black
Yoke, jet black
Brake discs, jet black
Instrument panel, black
Center grill, jet black
Headlights interior and housing, jet black
A lot of bolts and nuts, jet black
Everything that has been powder coated has been done with the Triumph original Jet Black color. On some of the bolts and nuts I have used Jet Black touch up paint.
Sorry att det står på engelska. Jag skrev allt få ett annat forum och orkar inte översätta nu.
Vit är snyggt men blå ram Sniffar dom lim på ön.
Tur att det finns fler en jag som inte är riktigt friskFasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.
När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.
Detta är gjort hittills:
Massor med text
Sorry att det står på engelska. Jag skrev allt få ett annat forum och orkar inte översätta nu.
nya *host* R1 finns i vit med rosa ram
Tur att det finns fler en jag som inte är riktigt frisk
Här är min lista:
Alla Kolfiberdelar som finns i Triumphs tillbehörssortiment monterat,
Carbon cockpit infill panels,
Carbon framskärm,
Carbon heat sheild,
Carbon heel guards,
Carbon Hugger,
Carbon lower chain guard,
Carbon tank pad,
Carbon upper chain guard,
Arrowslipon,
Om mappning,
Baklampa Klar Led,
Enkelsadel "kuts",
Evotech-Preformance Tail Tidy / Fender Eliminator,
Metisse x-pad puckar,
Evotech-Performance Front / Rear Spindle Bobbins/puckar,
Waltermoto Handlebar End Weights Gold anodised,
Triumph guld elox kronmutter.
Det som är kvar nu är QS en och att få kört dom där jäkla 80 milen, 30 nu.
Mörkt kåpglas ska jag nog skaffa okså för klart glas blev standart fom -09.
Eftersom det är läckage på kylarslangen så har jag tömt hela hojen på kylarvätska. När jag fyller på igen, ska jag fylla på direkt ner i kylaren eller i kylvätskebehållaren?
Triumph Challenge på MotorsTv.Nu
Eftersom det är läckage på kylarslangen så har jag tömt hela hojen på kylarvätska. När jag fyller på igen, ska jag fylla på direkt ner i kylaren eller i kylvätskebehållaren?
menar du MotorsTv.com
Jag har nu oppnat min motor...
...Vem vet hvor jag kan faa tag i en service manual eller en Haynes ?
...Vem ar bast paa dele til Triumph ?
För fjärde året i rad blir Daytonan testvinnare när tidningen bike testar alla sporthojar! I 600 klassen ska tilläggas..
Det måste vara ganska surt för de fyra japanska tillverkarna att inte lyckas spöa lilla Triumph på denna punkt, men kul för oss som äger världens bästa motorcykel!
Surt för mig däremot att min står naken i garaget..fortfarande..
För fjärde året i rad blir Daytonan testvinnare när tidningen bike testar alla sporthojar! ...
Surt för mig däremot att min står naken i garaget..fortfarande..
Fräckt
Väntar Du på kåporna ännu? Min gula har fått tina upp under tre dagar på G-åsen samt nu senast tre dagar på Kinnekulle. Och vill det sig illa hamnar den på Mittsverige helgen 16-17/5 också Hmm - jag antar att detta är vad som kallas "salt i såren", eller?
För fjärde året i rad blir Daytonan testvinnare när tidningen bike testar alla sporthojar! I 600 klassen ska tilläggas..
Det måste vara ganska surt för de fyra japanska tillverkarna att inte lyckas spöa lilla Triumph på denna punkt, men kul för oss som äger världens bästa motorcykel!
Surt för mig däremot att min står naken i garaget..fortfarande..
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |