Triumph Daytona 675-tråden!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Håller med, helt klart en lyckad helg :)

Såg inte så kul ut att behöva stå där och vänta i 20 min tills passet är klart medans cykeln ligger i sandlådan. Tur att det gick såpass bra som det gick iallafall.

Ja, det var lite trist att man vurpade så tidigt på passet. Fick 2-3varv i fullfart men fick uppnåt mitt mål iaf, att komma under 2min.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Ja, de var ju jag då. Allt gick bra med både hojen och mig.
Vänster sidokåpa är rejält blästrad av lecat och jag har/hade lecakulor i både mun, stövlar m.m efteråt. Nåt som glade mig var att både ram och sving klarade sig från att blivit de minsta repad (vad jag sett hittills iaf). Så den blir nog fin bara man får spolat den ren och blir av med alla lecakulorna.. OM man lyckas med det. :rolleyes:

Ja och Den grå vänsterkåpan var redan repad har jag hört.:rodnar :rofl

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
I fredags när polaren skulle dra hem med 675:an från jobbet började hojen gå skit och motorlampan lysa när han kört 500m. Går inte varva ur den och den går allmänt knackigt. Johans MC lät som frågetecken och sa att det troligen var något skydd som kickat in.

Någon med mer erfarenheter av detta symptom?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Brukar vara EXBV (EXUP) som krånglar eller kärvar. Du hittar ventilen mellan kollektorn och katalysatorn under motorn och det är justeringen av den som surrar och låter när nyckeln slås på. Ibland kan man höra att den surrar längre än vanligt, då hittar inte ECU gränslägena och Du kan behöva smörja/justera.

I fredags när polaren skulle dra hem med 675:an från jobbet började hojen gå skit och motorlampan lysa när han kört 500m. Går inte varva ur den och den går allmänt knackigt. Johans MC lät som frågetecken och sa att det troligen var något skydd som kickat in.

Någon med mer erfarenheter av detta symptom?

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Daytona 675
Då har även jag skaffat mig en Daytona, blev en svart 2008 med ca 630 mil på mätaren inkl TOR pipa.

Kört ca 30 mil så här långt och är nöjd :)

Lite nyfiken på gelsadel och kåpglas men får lusläsa tråden igen/bättre än jag gjort innan. Har ni några direkta tips (Alienmoto?) så får ni gärna dra ett PM.

Välkommen... Gamla Potatis :krama
Ett bra val :tummenupp
Alex,jag har också TOR,om du ska behölla d (jag är nöjd), jag kan hjälpa dig att rensa lite bak. :tummenupp

Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jeg behøver lidt hjælp. Jeg köpte en '08 i fredags og lördag döde motoren... Den er död !... den låyar lite for mycket av metall.... inte bra. 300mil :(

Jeg kan inte hitta en annan motor och om jag ringer till svenske demonteringer, då fattar dom inte ett ord av vad jag sägar...

Jag har fået nogle links af bl.a. Roffe, men det har ikke givet noget svar. Nu har jeg en fin ny 675'er og kan ikke køre på den .. :(

Hvor kan jag hitte en motor ? please... help

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Då har man lagt sina första stapplande mil med 675:an då :) och det är en ganska rejäl omställning från Superduken. Det är ju ingen touringhoj det här direkt, men jag känner redan nu att det kommer bli en jävligt rolig sommar på banorna! :banana Nu är det bara att vänta på att Arrowpipan och de andra roligheterna kommer hem också..

Rock on..

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Hoj
bmw g650xmoto
körde på bulten idag blev stoppad 4gånger av polisen :mad: fick blåsa 3 gånger.har de inget bättre för sig:confused:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
körde på bulten idag blev stoppad 4gånger av polisen :mad: fick blåsa 3 gånger.har de inget bättre för sig:confused:

Uppenbarligen inte :mad: säkert jättemånga som kör hoj på fyllan en solig fredag,så det är en bra sak att lägga resurserna på :huvet

Åkte dom runt eller stod dom på några speciella ställen?

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Har 25 mil på mätaren nu på min -09a och har fått klart hojen med all carbon, arrow, elox etc, i morgon blir det crachpuckar och stompgripmontering sen är den dressad för sommaren utmaningar.

Måste villigt erkänna att jag trodde inte årets uppdateringar skulle märkas mer än optiskt mot min tidigare 675a men jag hade fel, den är en helt ny båge, chassit är bara mycket bättre en tidigare för att inte tala om bromsarna, jösses vilket bet det är i dom.

Fabrikspipan som Arrow och Triumph har tagit fram tillsammans är en fullträff, Tor dämparen hade gott ljud men Arrowpipan har en sång som passar i idol.

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Hoj
bmw g650xmoto
Uppenbarligen inte :mad: säkert jättemånga som kör hoj på fyllan en solig fredag,så det är en bra sak att lägga resurserna på :huvet

Åkte dom runt eller stod dom på några speciella ställen?

de stod stilla på tre ställen,vid skolorna å vid vägen mot tullinge.tog bara hojar inga bilar vad jag såg,pratade med en "trevlig" polis hon sa att det har varigt lite för mycket olyckor å det var därför de var där.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag är sugen på en Daytona 675 men inte inte alls sugen på självrisken på 25 papp hos IF, nån som har en bättre deal med ett annat försäkringsbolag?

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Triumph Daytona 675
Tänkte mappa hojen. Dom som är billigast tar 900kr vilket jag tycker är dyrt. Jag ska ändå byta luftfilter så jag har krängt av tanken. Är det datorn som sitter under tanken, på luftfilterskyddet, som man laddar ner mappen till? Kanske blir billigare om jag bara kommer in med den när jag ändå har tanken av?

Sen hittar jag bara K&N luftfilter för dryga 1000 lappen. Någon som köpt det billigare någonstans i Sverige?

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag är sugen på en Daytona 675 men inte inte alls sugen på självrisken på 25 papp hos IF, nån som har en bättre deal med ett annat försäkringsbolag?

675an går inte som sport+. 6000 har jag som självrisk. Eller är du under 24?

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Då har man lagt sina första stapplande mil med 675:an då :) och det är en ganska rejäl omställning från Superduken. Det är ju ingen touringhoj det här direkt, men jag känner redan nu att det kommer bli en jävligt rolig sommar på banorna! :banana Nu är det bara att vänta på att Arrowpipan och de andra roligheterna kommer hem också..

Rock on..
Fast det gäller att den är tyst, annars lär det inte bli mycket bana....95db vid förbipassering:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati