Twobrothers M2 utan EXBV och katalysator på Gelleråsen i går
Jösses va gött den lät
Twobrothers M2 utan EXBV och katalysator på Gelleråsen i går
Ingen som vet om 07rn ska besiktas i år eller nästa år?
Funkar va! men backarna ligger på aningen, kommer vätskan balansera sej själv efter ett tag eller hur funkar det?
Funkar va! men backarna ligger på aningen, kommer vätskan balansera sej själv efter ett tag eller hur funkar det?
Fan vilka coola bromsskivor! Vad fick du ge för dem?
Svulstigt
Återkommer här med en rapport om ljudmätningen på 675:an på Ring Knutstorp igår.Jag monterade ett "fabriks" Arrow igår och då ingår dB-killer och ny mappning.
Mätte det med db-mätare, 91dBA med killern i och 93 dBA utan (89 orginal). Kan återkomma imorgon kväll då jag mätt allt ännu en gång (officiell banmätning, statisk och dynamisk)
Någon som vet var man kan hitta totalvikten...
...Det var +2 till +3 grader i luften vilket tillåter en reduktion av mätvärdet på 2dBA (under +10 grader) så mitt Arrow bullrar 99 - 100 dBA statiskt.
Dynamisk mätning 10 m från bankant på av kommunen / miljönämnden utsedda mätpunkter gav att jag låg under 95 dBA vid förbipassering både med och utan dB-killern monterad.
Som sagt, mätningen kan nog inte ses som 100% säker men 95 dB bör man klara med ett Arrow slip-on...
Återkommer här med en rapport om ljudmätningen på 675:an på Ring Knutstorp igår.
Ja, om jag förstått reglerna rätt så gäller detta även vid dynamisk mätning.Skönt att inte behöva krångla med utbyte av pipa då. Vet Du om även mätning från bankanten reduceras på grund av väderlek?
Tänk dock på att detta är vår (Sydskanes Emses) egen mätning som vi kommer att tillämpa på våra körningar. Mätaren som används är kalibrerad men det som sedan gäller på respektive bana är deras fast installerade utrustning.Lysande bra skrivet nu ska det handlas!
Jag känner båda två och jag håller med dig. Dom är fantastiska människor och desutom fanatiska MC-människor.Känner en av ägarna till Alienmoto. Hon är grym!!!
tänkte om vi i den här tråden i stockholms regionen kanske kan mötas upp på söndag eftermiddag och köra en sväng???? om vädret tillåter!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|