Triumph Daytona 675-tråden!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Funkar va! men backarna ligger på aningen, kommer vätskan balansera sej själv efter ett tag eller hur funkar det? :va

Bifogat

• -.jpg
    -.jpg
    54.3 KB · Visningar: 123

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Fan vilka coola bromsskivor! Vad fick du ge för dem?

2000 styck :tummenupp

Ja dom funkar men fan va tight dom sitter i oket :3freak

kollade lite på Galfer men de var lite dyra för min del, orginal var också för dyra :glömdet

(Var tvungen att byta då nånn jävla skitskalle hade försökt knäcka skivbromslåset och pajjat skivan så den var lätt skev... :huvet) fan att folk inte kan låta andras grejjer va!

Last edited:

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Triumph Daytona 675
Någon som vet var man kan hitta totalvikten på en Daytona 765?

Jag ursprungsbesiktade hojen men dom nöjer sig inte med det som finns i intruktionsboken om vikt på 165kg och maxlast 195kg. Dom behöver att totalvikten ska stå någonstans också. Var kan jag hitta det? Dom sa att jag kunde skriva ut informationen från nätet. Någon som hittar totalvikten någonstans?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag monterade ett "fabriks" Arrow igår och då ingår dB-killer och ny mappning.
Mätte det med db-mätare, 91dBA med killern i och 93 dBA utan (89 orginal). Kan återkomma imorgon kväll då jag mätt allt ännu en gång (officiell banmätning, statisk och dynamisk)
Återkommer här med en rapport om ljudmätningen på 675:an på Ring Knutstorp igår.
Tyvärr kan detta nog inte ses som nån säker mätning då den firma som monterat mitt nya Arrow lyckats med konststycket att inte få avgasförbandet rätt mallan grenrör och slip-on vilket resulterade i ett gigantläckage (till slut även att det lossnade helt). :huvet

Vi mätte alltså statiskt enligt SVEMO´s regler.
500 mm från avgasöppningen i 45 grades vinkel. Vi kalkylerade kolvhastighet 13 m/s likställt med ett varvtal på 60% av maxvarvet. Min Daytona har rödmarkeringen vid 14000 rpm så 8400 rpm blev det (snarare 8000 då det är svårt att hålla konstant).
Arrow utan dB killer = 101,9 och 102,1
Arrow med dB-killer = strax över 100

Det var +2 till +3 grader i luften vilket tillåter en reduktion av mätvärdet på 2dBA (under +10 grader) så mitt Arrow bullrar 99 - 100 dBA statiskt.

Dynamisk mätning 10 m från bankant på av kommunen / miljönämnden utsedda mätpunkter gav att jag låg under 95 dBA vid förbipassering både med och utan dB-killern monterad.

Som sagt, mätningen kan nog inte ses som 100% säker men 95 dB bör man klara med ett Arrow slip-on.

Vi hade ytterligare tre 675:eek:r ute på banan och en av dessa hade ett mer eller mindre helt öppet helsystem som gav 103 dBA statiskt men med en riktigt bra killer i så klarade även den 95 dBA. De andra klarade också detta men jag vet inte vad dom hade för fabrikat på sina slip-on eller system.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
I regbeviset. Totalvikt = Tjänstevikt + Maxlast = 190 kg + 195kg = 385 kg

Någon som vet var man kan hitta totalvikten...

Skönt att inte behöva krångla med utbyte av pipa då. Vet Du om även mätning från bankanten reduceras på grund av väderlek?

...Det var +2 till +3 grader i luften vilket tillåter en reduktion av mätvärdet på 2dBA (under +10 grader) så mitt Arrow bullrar 99 - 100 dBA statiskt.

Dynamisk mätning 10 m från bankant på av kommunen / miljönämnden utsedda mätpunkter gav att jag låg under 95 dBA vid förbipassering både med och utan dB-killern monterad.

Som sagt, mätningen kan nog inte ses som 100% säker men 95 dB bör man klara med ett Arrow slip-on...

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Skönt att inte behöva krångla med utbyte av pipa då. Vet Du om även mätning från bankanten reduceras på grund av väderlek?
Ja, om jag förstått reglerna rätt så gäller detta även vid dynamisk mätning.
Vi reducerade dock inte då temperaturen under dagen steg till över +10 grader.

Lysande bra skrivet :tummenupp nu ska det handlas!
Tänk dock på att detta är vår (Sydskanes Emses) egen mätning som vi kommer att tillämpa på våra körningar. Mätaren som används är kalibrerad men det som sedan gäller på respektive bana är deras fast installerade utrustning. :mattias

Det som dock var helt otroligt underbart är Daytonans uppförande på banan. Jag säger bara en sak, vilken hoj!!!! :yoparty

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Vilken nätbutik rekommenderar ni gamla rävar om man ska handla kåpglas, krashpuckar och andra nödvändiga tillbehör? :)

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Låter bra, beställde precis ett kåpglas därifrån. Orginal på -08 är ju inte så jäkla bra i +200 om man inte ligger på tanken

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Nu är jag grinig, har börjat kitta upp min -09 och har upptäckt att panelerna på insidan av kåpan har nytt utförande så mina passar inte, är ju bara att bita ihop och beställa nya från återförsäljaren, allt annat i kolfiber passade dock får väl vara nöjd med det.

Därför har jag två paneler till -06-08 till salu, den som känner sig behöva dom kan komma med bud via PM, dom är inte direkt gratis nya och mina är i ny skick.
Carbon cockpit infill panels 1795:-nya
Sparar 500g i vikt
http://www.mcweb.se/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=1209

Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
tänkte om vi i den här tråden i stockholms regionen kanske kan mötas upp på söndag eftermiddag och köra en sväng???? om vädret tillåter!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati