Triumph Daytona 675-tråden!

John.Larsson

Smiskare
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HojLös
Vad tycker du är Daytonas stora fördelar jämfört med dina tidigare hoja? Alltid kul att höra vad andra tycker ... :tummenupp

Var ute i dag och tog en 5 - 6 mil. Blåsigt värre nere i södra malmö i dag.
Men vet inte rikitgt vad ja ska säga än. tycker väll inte den har samma klipp i sig som zx10 hade, Sen kan jag inte riktigt komma underfull med vilket varvtal/växel som blir bra och ligga på om man kör runt 90/120 och endå vill ha de suget i magen då man drar på rullen.

Men får väll testa sig fram lite med den. Får väll ta ut den på bana och se vad den kan göra för en där. Zx10 var bra skoj på bana.

Andra som gått från rad 4a som har lite knepp & ta till för att göra tripplen extra skoj ?

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Var ute i dag och tog en 5 - 6 mil. Blåsigt värre nere i södra malmö i dag.
Men vet inte rikitgt vad ja ska säga än. tycker väll inte den har samma klipp i sig som zx10 hade, Sen kan jag inte riktigt komma underfull med vilket varvtal/växel som blir bra och ligga på om man kör runt 90/120 och endå vill ha de suget i magen då man drar på rullen.

Men får väll testa sig fram lite med den. Får väll ta ut den på bana och se vad den kan göra för en där. Zx10 var bra skoj på bana.

Andra som gått från rad 4a som har lite knepp & ta till för att göra tripplen extra skoj ?

Nähä, vad förväntar du dig utav 325cc och 40 hk mindre...:rofl

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Är mest förväntas full på att se vad kan göra på bana.
Ser att du bor i Malmö så då tycker jag du ska titta in på http://www.sydskanesemse.nu
Vet inte om du redan känner till detta men vi har heldagskörning på Ring Knutstorp måndagen den 27:e.
Tror inte man kan hitta en bättre bana att testa Daytonan på! :yoparty
Klicka på kalendern

John.Larsson

Smiskare
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HojLös
Ser att du bor i Malmö så då tycker jag du ska titta in på http://www.sydskanesemse.nu
Vet inte om du redan känner till detta men vi har heldagskörning på Ring Knutstorp måndagen den 27:e.
Tror inte man kan hitta en bättre bana att testa Daytonan på! :yoparty
Klicka på kalendern

står t.om i kö på sydskanesemse :huvet

knudan har jag aldrig testat så de skulle varit kanon!. Dock sätter en jävla massa Project på jobb käppar i hjulet för att komma iväg redan den 27, blir väll tidigast att man kommer iväg den 17/5 dock är det bara sturup. Då får man känna efter hur skillnaden blir mot förra cycklen.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Första -09 bakstöttan till salu här... 300$ plus frakt kan det kanske vara värt för någon att få en mjukare fjäder/separat hög- och lågkompression?

Länkaget bak är förändrat på -09, men vad jag förstår är det samma infästningar och längd på dämparen. Säljaren har åkt den tidigare generationen 675 så han kan bekräfta.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Vad kostar försäkringen på den? Läste inne på if att det skulle ligga på 25k/år.
stämmer det verkligen? jag är 25år zon 1 kollade på en 06-07

berkasson

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
2007 Daytona 675
Tänk på att de bara 675 bara är klassad som sport inte som sport plus 15800 är nog dyraste försäkringen

Vad kostar försäkringen på den? Läste inne på if att det skulle ligga på 25k/år.
stämmer det verkligen? jag är 25år zon 1 kollade på en 06-07

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Hej!

Har 2 st frågor!
Jag har precis kört en längre resa på ca 30 mil ner till skåne. Jag la märke till att tanken kändes på något sätt lös sidleds, att jag kan vicka tanken höger och vänster någon cm, någon som vet vad detta kan bero på?

Kan man spänna någonting så att tanken ska sitta hårt?

Fråga nr 2:
Jag tycke att det var något som luktade lite konstigt från hojjen redan igår och kände det flera gånger idag med när jag stannade att det luktade lameller eller koppling typ, vet inte riktigt vad det var men något åt det hållet luktade det. Någon som vet om det är något allvarligt? Eller att de kanske gör så ibland? Har inte lagt märke till detta innan.

Hoppas jag inte ställt för dumma frågor nu :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skitdumma...:)

1 - Tankens infästningar är designade för att flexa något, förmodligen för att underlätta våra rörelser/förflyttningar på hojen. Finns ju bara två insex fram och bulten under sadeln som håller fast den mot ramen, är de fastdragna och de två gummikuddarna mellan ramen och tanken i framkanten på plats är nog allt som det ska.

2 - Kan ju vara smuts mot avgasrör eller vad som helst. Servade Du hojen i vinter kan det vara olja eller annan vätska som ska brännas bort. Kolla oljenivån om Du känner Dig osäker.

...tanken kändes på något sätt lös sidleds, att jag kan vicka tanken höger och vänster någon cm, någon som vet vad detta kan bero på?

...något som luktade lite konstigt från hojjen redan igår och kände det flera gånger idag med när jag stannade att det luktade lameller eller koppling typ...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tjena, är i du-eela-ena-goo-i-hela-huve-staden, nått utflyktsmål man inte bör missa som 675-ägare? (kör iof bil)

Dåligt med 675:eek:r på stan i går :)

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Tjena, är i du-eela-ena-goo-i-hela-huve-staden, nått utflyktsmål man inte bör missa som 675-ägare? (kör iof bil)

Dåligt med 675:eek:r på stan i går :)

Är det Gööööööötteborg eller?

Själv har jag passerat Rosenhill ett par gånger, men inte en 675:a så långt ögat når. Coolt att inte vara en dussinmänniska för en gångs skull.

Vad har ni för kåpglas? Märker att det blir en jäkla fartvind precis i huvudhöjd när man närmar sig 200 blås. Ett db-glas kanske är en bra investering?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Är det Gööööööötteborg eller?

Själv har jag passerat Rosenhill ett par gånger, men inte en 675:a så långt ögat når. Coolt att inte vara en dussinmänniska för en gångs skull.

Vad har ni för kåpglas? Märker att det blir en jäkla fartvind precis i huvudhöjd när man närmar sig 200 blås. Ett db-glas kanske är en bra investering?

Japp :)

Kör zero gravity, du kan ju känna på det om. Vi ses på måndag med speed3 gänget!

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Min första roadtrip :)

I helgen har jag varit ute på min första roadtrip med min 675:a,
var nere och hälsade på föräldrarna i skåne.

En liten trip på 30 mil :) (60 mil tur & retur)

Såhär ser en packad daytona ut hehe.

Bifogat

• IMG_1793 (Custom).jpg
    IMG_1793 (Custom).jpg
    235.5 KB · Visningar: 139
Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska