Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Bra tips:tummenupp

Coppertail hittade ju detta alternativ i fjol, vet inte om det finns kvar eller pris (mitt gamla från -06 funkar ännu). Men original verkar ju inte precis vara ett alternativ:)

Hej, vill bara tipsa om ett batteri som jag köpte idag...

Jag har då inte märkt någon skillnad...:gnissla :hihi

...glöm inte handkräm efter bara för huden blir som om du vore 90+:D

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Visste att jag läst nåt om det, men jag klarar inte av sökfunktionen på denna sida:gnissla
Det hade ju varit värt att kolla upp isf:tummenupp

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Daytona 675
Det blev premier f mig idag :yoparty ... mmm. Helt nöjd med TOR rör (redan mappad).i höstas körde only 30-40 min :(

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vad snittar ni på en tank? från fullt till det börjar lysa för min del 20-21 mil. hur långt kommer ni?

Nog runt 20mil i snitt också. Det har börjat lyst vid ca 17mil några gånger när den fått gått lite hårdare. 23-24mil kom jag när jag touringkörde till Sthlm. :)

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Triumph Daytona 675
Då har man hittat en ny funktion på Daytonan. Den hade jag INTE på min förra hoj. Nämligen den där rattlåset går i och positionslysena lyser samtidigt. Hade inte en aning om att den funktionen fanns. Dock så blev jag smärtsamt medveten om det när jag slutade jobbet kl23 ikväll. Fanns inte en tillstymmelse till kräm kvar i batteriet.

Ringde kusinen som fick hämta mig. Batteriet ligger på laddning nu. Hoppas att det fungerar till imorgon och inte har pajjat.

För övrigt tycker jag att rattlås+positionsljus är en värdelös funktion:huvet

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
Då har man hittat en ny funktion på Daytonan. Den hade jag INTE på min förra hoj. Nämligen den där rattlåset går i och positionslysena lyser samtidigt. Hade inte en aning om att den funktionen fanns. Dock så blev jag smärtsamt medveten om det när jag slutade jobbet kl23 ikväll. Fanns inte en tillstymmelse till kräm kvar i batteriet.

Ringde kusinen som fick hämta mig. Batteriet ligger på laddning nu. Hoppas att det fungerar till imorgon och inte har pajjat.

För övrigt tycker jag att rattlås+positionsljus är en värdelös funktion:huvet

Aj då, det är väll parkeringsljuset du pratar om?

Har du slängt på nya pipan föresten?

Tompa2145

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
08 Triumph Daytona SE
Daytona 675

Hej alla glada. jag e ny här men är det någon som kan hjälpa mig med en sak. Jag har precis köpt mig en Triumph Daytona 675 SE små nöjd :hihi det jag undrar är om någon vet en sida eller ett ställe där jag kan hitta bakljuse med blinkers i ett, till just 675? tack på förhand ut i solen och kör med er, ha d gött

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jahap då har man själv hammnat i tripel träsket nu då. efter 2 st fyror.

Hej å välkommen. Du kommer inte bli missnöjd :hej

Hej alla glada. jag e ny här men är det någon som kan hjälpa mig med en sak. Jag har precis köpt mig en Triumph Daytona 675 SE små nöjd :hihi det jag undrar är om någon vet en sida eller ett ställe där jag kan hitta bakljuse med blinkers i ett, till just 675? tack på förhand ut i solen och kör med er, ha d gött

Här köpte jag min: http://www.nilssonsmc.se/list.php?page=250 :)
Välkommen på dig med :hej

Tompa2145

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
08 Triumph Daytona SE
Svar

Passar 05-07 på 08an? tradit man inte ser hur alla modeller ser ut, svårt att bestämma ju.. men tackar så jätte mycke.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
675:an är oförändrad under åren 06-08....antar att det är baklyse du pratar om?

Samma lampa även -09.
Personligen tycker jag det med inbyggd blinkers syns dåligt och vi behöver alla belysningspunkter som finns för att ses av alla halvsenila bilister.

Lärde mig det den hårda vägen förra året:nurse

Last edited:

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
HEJ ALLA! :) Jag hade behövt låna en packväska från Onsdag(imorgon)/Torsdag t.o.m. Måndag, är det någon som har en i göteborgstrakten. Ska köra ner till skåne över påsken och vet inte riktigt hur jag ska ta med mig lite packning.

Antingen en tankväska eller någon annan väska någon vänlig själ kanske skulle kunna tänka sig att låna ut??

Hör av er a.s.a.p ni kan även ringa/messa 073-5961583

tack i förväg!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras