NeonPlasma
Ny medlem
Någon som har gammla bakdämpar och/eller framgaffel som dom vill bli av med? PMa mig.
det spö regnade när jag tänkte ge mig iväg, så då la jag in en pass sedel. Men som sagt jävligt bra halkträning, var det mycket folk?
...Gjordes det några förändringar mellan 2006 och 2008? Finns det några barnsjukdomar som man kan undvika genom att välja en senare årsmodell?
Hur ser justermöjligheterna på fjädringen ut? Räcker hårdheten på originalfjädrar i gaffel och bakdämpare även för tyngre förare, 100+?
Hur har ni upplevt ägandet, har det varit några problem, större som mindre, som verkar vara typiska för modellen?
En annan hoj som lockar är GSX-R 750 06-07...
...fler bilder på en totalpimpad 675'a? Gärna en SE med guldfälgar.. Funderar på en sån där brittisk liten sak men det är ju lite jobb innan den som bra ut
Samt, går det att hänga på Street'ens Arrow pipa? ...
... vid omdrevning och för att slippa för mycket fel i hastighet.
Så, när man fyllt i rätt drev och sen klickat på calculate,,,,vad görs sen? Förutom att spara och sen ladda ner mappen igen i ECU:n?
Eller räcker det så?
Skall jag alltså knappa in det som felar från 100% i fältet vid calculateknappen?Du är en klok man, min gode Porta!
Jag använder felvisningen 6.55% för hastighetsmätarfelet (speedo error), sedan är det bara att knappa in normal respektive ny drevning, kalkylera, spara och ladda ned.
Lycka till!
Skall jag alltså knappa in det som felar från 100% i fältet vid calculateknappen?
...Eller beskrev jag helt enkelt ett korrekt förfarande?
Då har jag tagit lite bilder på hojen. Tyvärr blev det inte så bra med ljuset, men ni får en idé hur hojen ser ut i alla fall.
Det här är vad som är gjort på den:
Mods
HID lights from DDM, 8000 K
Dual low beam HIDS
Running lights, 6000 K LEDS
Rizoma sportline grip, gold
Rizoma racing bar ends, gold
Two brothers carbon M5 exhuast
Jardine fender eliminator
Alloy engine kit, black
Alloy fairing kit, black
Alloy screen kit, black
Alloy tank kit, gold
Alloy sprocket nuts, black
Alloy gear shift rod, black
Alloy pair of valve dust caps, gold
A lots of other bolts changed to jet black
ASV brake/clutch levers (short), gold
Original 09 rear sprocket, black
Renthal chain, gold
K&N air filer
Skidmarx hugger, black
Skidmarx standard screen, dark smoke
Frameslider, GB racing
Shark fin, GB racing
Paddock stands/Bobbins, GB racing
Tank pad, transparent.
Daytona decals, gold special edition
Tires, new Pilot Road 2 CT
Powder coated
Rims, jet black
Footrest driver, jet black
Footrest passenger, jet black
Gas cap, jet black
Yoke, jet black
Brake discs, jet black
Instrument panel, black
Center grill, jet black
Headlights interior and housing, jet black
A lot of bolts and nuts, jet black
Allt är lackat med Triumphs original JET BLACK. Alltifrån delarna till bultar och skruvar.
/Borttagna bilder/
/Borttagna bilder/
Nu är jag bara inne och smygkollar och kan än så länge ingenting om hojjar, men sitter inte framdäcket åt fel håll (den nuvarande mönsterriktningen borde uppmana till vattenplaning vid vått väglag)?
Otroligt vacker hoj! Nått sånt vill jag ha!
Måste bara sälja alla bilprojekt och ta hojkort först... ingen som är sugen på en hundkojja med RWD och R1-motor?
Tack för att du delade med dig av bilderna!
mvh
/Max
Sätt in 6.55% i fältet vid calculate-knappen innan Du kalkylerar så blir det bra.
Processen struntar nämligen i den felvisning som redan står i mappen (värdet 3972 är ju redan justerat i f t standard 3724, men det struntar räknesnurran i).
Har Du gjort rätt borde det stå ungefär 16/15 * 1.0655 * 3724 = 4232 i "Wheel speed constant"-rutan och "114% of std value 3724" i texten bakom.
Lycka till
Det är så på den modellen
Ok, ledsen om jag riktigt hänger med idag....men de där 6.55%, var kommer de ifrån. Jag är ju tyvärr lite mer chaufför än tekniker, är med lite skräckblandad förtjusning jag kopplar in tuneboyen. Man vet aldrig vad man kan ställa till
Ingen fara, vi tar det från början:
Vår hastighetsmätare är, precis som på så många andra fordon, behäftade med en felvisning från fabrik. Tyvärr blev den i högsta laget på Trajjan, så när jag jämförde GPS-fart med hastighetsmätaren kom jag fram till att den visade ca 108 km/h vid verklig fart 100km/h. Felet är linjärt, d v s ökar med höjd fart.
Efter lite micklande kom jag fram till att 6.55% med standarddrevningen funkade rätt bra och gav en kvarvarande marginal på 1-2 km/h vid 100 km/h.
När jag drevade om min hoj (+2 bak) använde jag samma värden och hamnade spot on med ovanstående metod.
Så - Speedo Error kompenserar Du om Du vill ha rätt hastighet på mätaren och inte skrythastigheter
Tro mig, ställer Du till med något lär Du märka det på annat sätt än en felaktig hastighetsmätare...
Eftersom jag sitte bekvämt parkerad i trädgården så kommer en annan liten tunenboyfråga när vi ändå håller på...
opening rpm for intake valve...det är den som sitter i fronten antar jag?
Lyxlirare! Sneseglare...
Helt rätt - intake air flapper sitter i fronten och öppnar luffarturbon. 900 RPM håller den öppen så fort Du startar...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |