Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
De flesta talar om 32 PSI fram/30 PSI bak i varmtryck för Supercorsa Pro, vilket skulle motsvara 2.2 bar fram/2.1 bar bak. Jag tror det funkade bra för mig med 2.2 fram/1.9 bak i kalltryck.

Lycka till och ta det lugnt och stressfritt, så kommer Du att tycka att det är det bästa som hänt Dig och Din Daytona:tummenupp

...Jag funderar på vilket lufttryck jag skall ha i däcken? Har en -08 med orginalostar.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
De flesta talar om 32 PSI fram/30 PSI bak i varmtryck för Supercorsa Pro, vilket skulle motsvara 2.2 bar fram/2.1 bar bak. Jag tror det funkade bra för mig med 2.2 fram/1.9 bak i kalltryck.

Lycka till och ta det lugnt och stressfritt, så kommer Du att tycka att det är det bästa som hänt Dig och Din Daytona:tummenupp

Tackar för snabbt svar, skall testa dina rekommendationer.

ja vore kul (om jag får :hihi) vi kan ju höras :tummenupp

Klart du får :tummenupp

Ses ju i morgon för en norrunda, kan vi snacka mer om det. Skall låna en Speed Triple i dag på TCL och testa lite ... se om det är kul.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Jädrans va bra, hoppas det stämmer ... i dag regnade det satan när jag var ute med Speed Triplen. En riktigt rolig cykel.

Har du bokat Tuvis? Vilken grupp i så fall?

Kommer nog köra i röd grupp,och jag tror jag satsar på att vara där i god tid istället för att förboka.

Fan,väderprognosen såg inge vidare ut :död vi får hoppas på att det vänder!

Bifogat

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    116.5 KB · Visningar: 67
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Är det bökigt att lossa de övre motorfästena? Måste kylaren,tanken bort osv? Tänkte skruva dit krashpuckarna imorgon.

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Är det bökigt att lossa de övre motorfästena? Måste kylaren,tanken bort osv? Tänkte skruva dit krashpuckarna imorgon.

Nope, det enda jag monterade bort när jag satte dit mina T3 var sidokåpan. Jag fick in en hylsnyckel så jag kunde hålla emot muttern på baksidan. Fast det är ju klart.... har ju inte jättestora händer. Trångt är det ju men det var inga större problem. Har gjort det två gånger också, både på grålle 1 och 2. Hoppas det går bra. Vilka puckar har du valt?

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Nope, det enda jag monterade bort när jag satte dit mina T3 var sidokåpan. Jag fick in en hylsnyckel så jag kunde hålla emot muttern på baksidan. Fast det är ju klart.... har ju inte jättestora händer. Trångt är det ju men det var inga större problem. Har gjort det två gånger också, både på grålle 1 och 2. Hoppas det går bra. Vilka puckar har du valt?

Kanon,det låter bra. Tyckte det såg jävligt trångt ut men om du lyckades så hoppas vi att jag också gör det :) trots labbarna. Jag valde T3 jag också,tyckte det verkade vara bra och prisvärda grejer. Har du behövt använda dem?

Last edited:

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Jag valde T3 jag också,tyckte det verkade vara bra och prisvärda grejer. Har du behövt använda dem?

Jo jag lyckades krascha på en SMC-kurs på Linköpings Motorstadion i regn förra året(April). Därav version 1 och 2 av mina grållar. Så länge vi var kvar på asfalten blev skadorna inte farliga alls men så kom vi ut i sandfållan och slog runt.... Se inlägg 1975 i denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3734965&postcount=1975
Hoppas du får dit dem och att de förblir oanvända.:tungan

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Jorå, ett par att köra
så länge väder gudarna inte kastar snö och driv is på oss på måndag så kommmer jag att köra på rörken, bara att hänga med!!

Såg inte så många av er på Rörken i måndags.
Vi hade uppehåll och torr bana de två första passen. Sedan började det att duggregna. Perfekt halkträning........:tummenupp

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Såg inte så många av er på Rörken i måndags.
Vi hade uppehåll och torr bana de två första passen. Sedan började det att duggregna. Perfekt halkträning........:tummenupp

det spö regnade när jag tänkte ge mig iväg, så då la jag in en pass sedel. Men som sagt jävligt bra halkträning, var det mycket folk?

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
Premiären på storbanan närmar sig med Daytonan. Gelleråsen nästa helg :)

Jag funderar på vilket lufttryck jag skall ha i däcken? Har en -08 med orginalostar.

Spenderar också nästa helg på Åsen, så då ses vi där :tummenupp

det spö regnade när jag tänkte ge mig iväg, så då la jag in en pass sedel. Men som sagt jävligt bra halkträning, var det mycket folk?

Bangade också ur helt eftersom vädret var såpass dåligt, håller tummarna inför måndagen istället

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
30/5 är det MC festival i Vänersborg.
Triumph kommer att bli rejält representerat så jag tycker att alla som åker Daytona 675 i regionen ska möta upp eller för den delen alla som inte ser avståndet som ett hinder, tänk om vi kunde lina upp den största samling 675or i norden på samma bild.

Kommer själv medverka med bägge mina hojar.
Och till dom som övernattar finns ju möjlighet till:fyllisar med andra 675 åkare.
Länk till Flyer över träffenhttp://wolfislandriders.com/SE_GPS.pdf

Påminner om detta event, 1 vecka kvar:fyllisar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras