Tuvängen går att förboka för 100 pix. Kolla här
Hur var det nu med ljudmätning vid besiktning bana/bilprovning. Vad är det som gäller för en trippel, vilket varvtal, avstånd från pipan, stillastående och "flygande"? Ska testa en liten db mätare jag har
På bana gäller enligt vad jag förstått 95dB vid förbipassering + tolerans (som varierar, bl.a. beroende på mätutrustning och temperatur) för alla banor utom Kinnekulle, där gränsen är 92 dB.
Min erfarenhet är att trippeln har vissa problem när dB-gränsen kryper nedåt, beroende på motorkonfiguration och resonanser - det är väl det vi i normala fall tycker låter så bra
Stillastående på bana finns att studera i racingforumet, det blir dock enligt vad jag förstått aktuellt först efter att Du fastnat i "förbipassering". De nya föreskrifterna som polis har att följa finns här - direktlänk.
Kolla några sidor tillbaka i tråden, så hittar Du Mavericks utmärkta utredningar, bl.a. detta, detta och detta
Kan bara säga att min two brothers pipa med original db killer på hade 100 db på mittsverige i går så de blir att montera tillbaka original.
Äh, det gååår att modda killern så att Du klarar gränsen. Allt som är funktionellt är ju vackert, sägs det...
Vänta ett tag så lägger jag upp några bilder i bloggen på hur jag gjort...
Låter ju mycket intressant
Klart. Alternativ 1 innebär att en db-killer monteras inuti din ljudpip. Alternativ 2 att Du minskar diametern till dess att Du klarar ljudkravet. Det går även att kombinera alternativen - alltså först minska diametern, får Du inte till det så bryter Du upp öppningen och monterar en std db-killer...
Kör Du av en händelse Bohms gamla hoj eller bara kåporna? Jag tycker jag känner igen cutsen på bilden...
så länge väder gudarna inte kastar snö och driv is på oss på måndag så kommmer jag att köra på rörken, bara att hänga med!!
... Tror att man kommer att tappa mer genom att strypa ljudpipan...
Två funderingar.
1. Backspeglarna - ok att det är kul att spegla sig men jag ser verkligen ingenting förutom mina egna armbågar i dom. Någon som monterat några andra eller kommit på något sätt så man faktiskt kan se bakåt/bakom sig utan att orma sig på hojen?
2. Kåpglas, är på G och beställa ett Zero Gravity Double Bubble. Frågan är om man skall ha ett smoke eller dark smoke? Hur mörkt är ett dark kontra vanliga? Någon som har bild eller kanske monterat?
Två funderingar.
1. Backspeglarna - ok att det är kul att spegla sig men jag ser verkligen ingenting förutom mina egna armbågar i dom. Någon som monterat några andra eller kommit på något sätt så man faktiskt kan se bakåt/bakom sig utan att orma sig på hojen?
Jag skall, fast bara söndagen. Premiär för i år Ses där boyzNågon härifrån som kommer att köra css dagarna i år?
Jag skall, fast bara söndagen. Premiär för i år Ses där boyz
Någon mer än jag som har moterat Titax kopling och bromshantag.
Gjorde det tidigare i veckan och märkte till min besvikelse.
För att starta 675:an måste ju kopplingen vara intryckt, men det känner den inte av med det nya hantaget om man ställer in det så det inte är längst ut.
Måste ju gå att sjustera.
Någon som har varit med om liknande?
//max
...Gjorde det tidigare i veckan och märkte till min besvikelse.
För att starta 675:an måste ju kopplingen vara intryckt, men det känner den inte av med det nya hantaget om man ställer in det så det inte är längst ut.
Måste ju gå att sjustera.
Någon som har varit med om liknande?
//max
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |