saeco12
www.bombrepa.se
Kört 675'a sen april, lite blygt deltagande från min sida men jag bidrar med bild på knarren till att börja med.
Tjusigt! Välkommen Triumphbroder
Kört 675'a sen april, lite blygt deltagande från min sida men jag bidrar med bild på knarren till att börja med.
Kört 675'a sen april, lite blygt deltagande från min sida men jag bidrar med bild på knarren till att börja med.
Kört 675'a sen april, lite blygt deltagande från min sida men jag bidrar med bild på knarren till att börja med.
Kört 675'a sen april, lite blygt deltagande från min sida men jag bidrar med bild på knarren till att börja med.
I princip har Du rätt Freddan, dock vill jag höja ett litet varningens finger till Er med generation -06 till -08 vad gäller chassiinställningarna.
Triumph verkar ha kompromissat något och satt upp hojen för att även fungera bra med skjuts.
Daytonan är med fabriksinställningarna en väldigt snabbstyrd hoj, men kräver därför en vettig gaskontroll av sin chaufför. Pressas den hårt och vi släpper gasen i fel läge kan framhjulssläppet komma som ett brev på posten.
När Ni börjar köra snabbt i medelgruppen eller medel i snabba gruppen )) bör Ni i alla fall kolla och justera häng och anpassa returdämpningen fram/bak. Eventuellt också sänka gaffelbenen i styrkronan något. Det ger Er en stabilare och mer förlåtande hoj som funkar till dess Ni blir riktigt riktigt snabba
Dessa "moddar" kostar 0:- då Ni redan betalat för inställningsmöjligheterna
...vad gör man om ? man redan är rikting snabb då? snabb att beställa kaffe alltså
Hej jag undrar om det går läsa av felkoder på en Daytona 675 med ett Tuneboy till en Daytona T595, kan väl inte vara samma kontakt tex?
mvh Fransson
Funkade tyvärr inte..
Kan någon med en 675a testa om det går att starta hojjen utan att ha kontaktstycket i till mätar konsollen ?
Vet inte. Har nämligen aldrig varit snabb på någonting själv (vet inte om frun riktigt håller med...)
Men vad gäller kaffe så kan Du nog komma rätt långt även utan allvarligare chassijusteringar
Avdelningen MC och 675 så har jag sett Bohmen (Krister Bohm i R600, kom trea häromveckan förresten) åka låga minuttider på Mittsverige med en standard 675 och bara drygt 80 hk på bakhjulet (trasig katalysator). Det är snabbt, riktigt snabbt i min värld
Okej, antog detta! jobbar displayen med canbus?
tur att duär SNABB när det gäller
Bara skriva av mig lite. Banpremiären med 675'an äntligen avklarad. Visserligen gokartbana men likväl skitskoj. Vilken eftermiddag och vad fint den går på banan!!!! Kan knappt vänta tills nästa gång. Om två veckor blire igen och sen gelleråsen 6 sept.
Så trevligt med fler 675'er. Ska bli kul detta.
Ska till och byta däck, någon som testat Maxxis på en daytona?
Japp det är några som rullar på maxxis och det är absolut inga dåliga däck! Det är skrivet lite i tråden, senast på sidan 166.
Jag har förövrigt ett set till salu, bakdäcket nytt och fram rullat ca 100mil..
mvh/Henrik
Lika bra att göra det ordentligt! Svarvat ur ett stycke axelstål! hehe tyst blev den iaf!
Lika bra att göra det ordentligt! Svarvat ur ett stycke axelstål! hehe tyst blev den iaf!
Jag är på G och prova Maxxis bak, vet att Lucabrasi har gasat satan med dylika däck på Kemora
Jag är på G och prova Maxxis bak, vet att Lucabrasi har gasat satan med dylika däck på Kemora
Beträffande vad som skrivits innan i denna tråd och även andra trådar ... om att det är svårt att få bort "fegranden" på Maxxis ... så mätte jag på Lucas däck och jämförde med mitt. Avståndet från centrum hjul till kanten på slitbanan var 5 mm mindre på Maxxis, vilket jag utan avancerad geometrisk beräkning tolkar som att cykeln måste luta mer för att komma ut på kanten av Maxxisdäcket.
påverkas inte motorns "gång" om man tjoffar in ett stycke stål i ljuddämparen? Tänkte på Snuten i Hollywood som gick senast i går, med bananas in the tail pipe gick ju inte bilen alls
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |