Triumph Daytona 675-tråden!

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
:) jag som tyckte det var dyrt, betalar ju bara 6500kr för min fz1 hel/hel och det är samma motor som r1 lite nertrimmad dock men ändå..

Jämfört med andra kåpförsedda sporthojar är Daytonan billig. Titta även på vilka självrisker som gäller, då är IF och Daytonan oftast mycket billigare än jappsarna.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
:) jag som tyckte det var dyrt, betalar ju bara 6500kr för min fz1 hel/hel och det är samma motor som r1 lite nertrimmad dock men ändå..

Rätt mycket mer en bara motorn som skiljer och bara den skiljer ganska duktigt+ åkarna skiljer en hel del där av klassningen.
Street 3:an är billig att försäkra den med och den delar block med Daytonan men vänder sig till en annan målgrupp.

Funkar fint, men inte +20mils touring kanske, passagerare sitter väldigt högt!

Eller snarare på ens axlar:D jag upplever det så i alla fall, därför förpassade jag passagerarpinnarna till förvaringslåda "onödigt mtrl".
 
Last edited:

jetson

Guest
Kollade försäkringar för en ny Daytona och enlig IF´s tabell ska en upp till 3 år gammal kosta mellan 12 556 - 15 937 kr hel/hel beroende i vilken zon man bor om man är mellan 24-34 år. Stämmer detta ? Så fall är det en hyfsat billig sporthoj att försäkra.

Ja stämmer detta?

Tänkte att min nästa hoj ska bli en daytona, fastna direkt när jag provkörde den :D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Eller snarare på ens axlar:D jag upplever det så i alla fall, därför förpassade jag passagerarpinnarna till förvaringslåda "onödigt mtrl".

Ja det är ju inte touringskönt men det funkar om man biter ihop :) Både jag och damen åker endel kortare turer :) (vi är båda typ 170)
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Det stämde bra det :D
Ringde och pratade med IF idag och jag skulle få en premie på 1109 kr i månaden, är en hel del pengar för försäkring men har inte hittat billigare på någon annan nyare sporthoj.


Ja stämmer detta?

Tänkte att min nästa hoj ska bli en daytona, fastna direkt när jag provkörde den :D
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Den går under sport, självrisken var 6000 på vagnskada om jag inte minns fel
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Här finns svar på alla frågor gällande If´s Triumphförsäkring:

http://johansmc.se/Forsakring.htm

Jag tycker själv den är väldigt prisvärd. Önskar bara If kunde se vilken oerhörd nytta dom själv hade haft i längden om de tillåtit bankörning (naturligtvis ej träning inför tävling eller tävling).
Vi blir bättre och säkrare om vi får öva saker och testa vad hojen kan i full fart på bana och jag hade inte sagt något om de hade velat ha en högre självrisk för olyckor som inträffar där.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Här finns svar på alla frågor gällande If´s Triumphförsäkring:

http://johansmc.se/Forsakring.htm

Jag tycker själv den är väldigt prisvärd. Önskar bara If kunde se vilken oerhörd nytta dom själv hade haft i längden om de tillåtit bankörning (naturligtvis ej träning inför tävling eller tävling).
Vi blir bättre och säkrare om vi får öva saker och testa vad hojen kan i full fart på bana och jag hade inte sagt något om de hade velat ha en högre självrisk för olyckor som inträffar där.

Fast försäkringen gäller vid fortbildning arrangerad av SMC vad jag förstår.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=959
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
HJÄLP !!!.. Alle experter...

Kan en '09 motor passe på en '08 ? Funkar ECU'en på fra en '08 ?

Jag har hittat en ny '09 motor men innan jeg bruger alle mine penge, så vil jeg være sikker på den passer på :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
OK, är de sista siffrorna i ramnumret från donatorhojen under eller lika med 381 274 är det ett rent byte (alltså från den "gamla" modellen med de "gamla" lysena).

Är numret 381 275 eller senare kan Du behöva byta eller modifiera Din kabelhärva samt byta ECU till en -09, då det finns lite nya funktioner. r finns lite referenser.

Den kanske skulle starta men Du skulle förmodligen få en hel radda felmeddelanden. Jag har inte sett någon servicemanual för den nya modellen och saknar därför möjlighet att i detalj jämföra konsekvenserna.

Dessutom sitter nya ventiler och kammar i nya modellen, varför mappningen blir en del off. Mapparna mellan nya och gamla modellenskiljer en hel del, bl.a. förtändningen.

Jag kan jaga lite mer info ikväll, men kan Du inte "byta in" i a f Din gamla ECU?

Skillnad mellan -09/-10 och den gamla modellen finns här.

Jag kan jaga lite mer info ikväll, men kan Du inte "byta in" Din gamla ECU/härva?

Bäst vore om motorn är från den gamla modellen trots att den säljs som en -09.

HJÄLP !!!.. Alle experter...

Kan en '09 motor passe på en '08 ? Funkar ECU'en på fra en '08 ?

Jag har hittat en ny '09 motor men innan jeg bruger alle mine penge, så vil jeg være sikker på den passer på :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Aha. samma beteckningar som på den gamla goda tiden när Volvisar uppdaterades med katalysator mitt under brinnande säsong:tummenupp

Stephan, jag har för övrigt skaffat resesällskap till Dig när det blir dags för Kemora nästa år:)

Jag vände bakdäck tidigare i kväll inför Mittsverige nästa helg, jag får nog ut 9 bandagar på detta däck (varav 3 dagar med dubbla körpass, 12 st):) Rätt så bra faktiskt, fick hem ett Comp A att ha i beredskap för hösten tidigare i veckan.

Jag vet att Dan17 ska upp till Mittsverige, blir det någon ytterligare Daytona på plats? Freddan?

Om någon av Er funderar på en bättre styrdämpare så pågår för övrigt ett gruppköp på den andra siten.

Go'kväll!

Den äldre modellen brukar kallas -09A, när den säljs.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
-88B:D, men det är det nog bara vi ynglingar med minnet i behåll som kommer ihåg.
Kemora -10 får det bli:tummenupp.
Aha. samma beteckningar som på den gamla goda tiden när Volvisar uppdaterades med katalysator mitt under brinnande säsong:tummenupp

Stephan, jag har för övrigt skaffat resesällskap till Dig när det blir dags för Kemora nästa år:)

Go'kväll!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Yepp, PM:ar eller ringer om kontaktuppgifter:tummenupp

-88B:D, men det är det nog bara vi ynglingar med minnet i behåll som kommer ihåg.
Kemora -10 får det bli:tummenupp.

Enligt denna tråd har Du förmodligen upplevt bättre ögonblick, Nash...

Krya på Dig, hoppas hojen går att fixa till och se till att hålla Dig fräsch tills Du får chansen att träna lite färdigheter på bana under kontrollerbara former:krama
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Ta bort framhjul

Godagens alla,
Skulle ta bort framhjulet på min daytona och lossade de små insex som satt på höger sida (sett framifrån). Sen, glad som en lärka så skulle jag lossa den stora insexan men den satt ju som berget. Ville inte ta i mer än jag gjorde utan att fråga expertisen först, så den inte är vänstergängad eller nåt sådant dumt.

Har jag glömmt något?

Bak antar jag att det är som på vilken annan hoj som hellst, eller?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top