Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fick monterat ett Arrow med ny mapp istället för orginalblåset när jag köpte min nya. Lite sparad vikt, lite bättre register och trevligare ljud.Pratar du om att trajjas orginal låter högt?
Annars generellt så är det nog inte många promille som kör bandag som åker snabbare med ett slipon, skite i det och lägg pengarna på mer däck, bandagar och soppa. Mer tid på banan=snabbare, inte ett slipon som låter lite fräckt...
Edit: och nu är vi jävligt OT....
Jag vet också att man inte kör fortare med ett slip-on men jag tänker inte hålla på att byta mellan orginal och slip-on så fort det ska köras bana, därav mitt intresse, kör inte heller bana för att bli snabbare utan för att det är fruktansvärt kul.
Fick en mätning strax över 100 dBA vid vår första bandag med dB-killern monterad vilket borde vara omöjligt. Felet som jag ser det var det höga varvtalet jag mättes vid. Den dynamiska mätningen hade jag inga problem med.
Ville bara upplysa folk som kanske hamnar i samma situation, hur man prioriterar i övrigt är upp till var och en.