Triumph Daytona 675-tråden!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Kul och snyft

Tyvärr får jag dra mig tillbaka från denna härliga tråd då jag igår köpte en Blade -08 istället för min 675a som jag kört i fyra säsonger nu.

Tack alla för glädjen och kunskapen, inte minst trådguden Roffe:tummenupp

Ska bli roligt att åka 1000cc för att känna på dess eventuella fördelar. :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis till Din nya värsting:tummenupp. Vi förväntar oss -3s på varvtiderna dirrekkt!!!

:)

Tyvärr får jag dra mig tillbaka från denna härliga tråd då jag igår köpte en Blade -08 istället för min 675a som jag kört i fyra säsonger nu...:)
 

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Ort
älvsjö
Hoj
triumph daytona 675( grå)
då har triumph ägandet, gått från att vara bara roligt till att man undrar om det kommer mer, speciellt nu när garantin går ut nu!

1. Larmet har börjat bråka, larmar utan anledning...

lösning: kopplat bort larmet, väntar på nytt...

2: avgas portarna öppnar inte...

lösning: vänta på service tid..

tydlingen så var det där med avgas portarna vanligt på 675:eek:rna
så någon som har erfarenhet av detta problem.

Annars är det en underbar hoj...
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hej!
Jag gissar att det är EXBV ventilen som inte öppnar? Det är ett spjäll i avgasröret som stryper flödet vid ett bestämt varvtal. Ganska lätt att fixa själv! Jag följde en guide på triumph675.net, ta lös, rengör och stryk tunt med kopparpasta.
Tänk på att inte röra vajrarnas justering! Hur långt har din gått?

Lycka till/ Henrik

då har triumph ägandet, gått från att vara bara roligt till att man undrar om det kommer mer, speciellt nu när garantin går ut nu!

1. Larmet har börjat bråka, larmar utan anledning...

lösning: kopplat bort larmet, väntar på nytt...

2: avgas portarna öppnar inte...

lösning: vänta på service tid..

tydlingen så var det där med avgas portarna vanligt på 675:eek:rna
så någon som har erfarenhet av detta problem.

Annars är det en underbar hoj...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hjälp!

Nån som har en detaljerad instruktion hur man ställer in fjädringen på en -09:a?
Har kört två bandagar på Ring Knutstorp nu och vid hård inbromsning (riktigt hård alltså) så börjar framhjulet hoppa och studsa. Detta gör att det blir rätt svårstyrt...
Buden om vad som var felinställt var lika många som antalet deltagare.
Mer komp, mindre komp, mer retur, mindre retur, 2 klick hårdare, 4 klick mjukare, rätt förspänning, 1 sek från botten till topp, gunga hit och tillbaka... Jag blir knäpp! :jisses
Ge mig en skriftlig instuktion och mått! :gnissla
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
När nöden är som störst...:)

Denna tråd behandlar grundinställningar rekommenderade från Triumph. Börja med att ställa in kompression och retur enligt dessa anvisningar. Montera en kattstrypare på ett av fjäderbenen för att se hur mycket fjädringsväg Du i praktiken utnyttjar.

Ställ sedan i tur och ordning häng, retur och möjligen kompression. Denna video är mycket bra för att visa hur Du gör.

30-35 mm fram och 25-30 mm bak är en bra måttstock på var Du vill hamna när det gäller förarhäng...

Är sedan hänget rätt, returen balanserad, och det finns fjädringsväg kvar vid inbromsning (kattstryparen sitter mer än 17 mm upp på innerbenet) och Du fortfarande har lite chatter vid inbromsningen kan Du sänka gaffelbenen i styrkronan till dess ök gaffelben = ök styrkrona. Det är en mycket vanlig åtgärd på 06-08 och ger ett lite mindre aggressivt chassi.

Lycka till:)

Hjälp!

Nån som har en detaljerad instruktion hur man ställer in fjädringen på en -09:a?
Har kört två bandagar på Ring Knutstorp nu och vid hård inbromsning (riktigt hård alltså) så börjar framhjulet hoppa och studsa. Detta gör att det blir rätt svårstyrt...

Ge mig en skriftlig instuktion och mått! :gnissla
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Kapar tråden lite.
Ni ägare, har ni märkt av kvalitetsproblem/fel med era 675:eek:r. Isåfall vad? Jag är en sugen blivande ägare och har naturligtvis dessa funderingar. Ska provköra en 675:a i eftermiddag på Triumph Center och känner jag mig själv så kommer jag vilja ha en imorgon. Honda Hornet 07 ägare nu och där har jag lite att klaga på förutom att "streetfighter" inte riktigt var hojen för mig.
Har läst att detaljarbete på Trajorna inte är i klass med vissa andra märken men sånt bryr jag mig inte om.

Tacksam för svar.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Har läst att detaljarbete på Trajorna inte är i klass med vissa andra märken men sånt bryr jag mig inte om.

Tacksam för svar.
Det där sista är BS av stora mått, har haft två Honda VFR (98:a och 06:a), en R1:a -98 Race edition och har dessutom en Ducati. Trajjan är inte sämre på något vis, skulle t.o.m vilja säga att passformen på vissa saker är mycket bättre än på mina Hondor.

I övrigt har jag inte ägt min Daytona tillräckligt länge för att hinna upptäcka nåra fel.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Det där sista är BS av stora mått, har haft två Honda VFR (98:a och 06:a), en R1:a -98 Race edition och har dessutom en Ducati. Trajjan är inte sämre på något vis, skulle t.o.m vilja säga att passformen på vissa saker är mycket bättre än på mina Hondor.

I övrigt har jag inte ägt min Daytona tillräckligt länge för att hinna upptäcka nåra fel.

Jag tror Trajja har fått ofötjänt dåligt rykte iom hur produktionen i Hinkley såg ut precis innan "branden" gissningsvis, då de hade rätt taskig ekonomi! jag tänker då på (ursäkta om jag har fel) TT600 och Speed four och de maskinerna :va
 
Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Weeeeee .... så lykkedes det !. Der er nu liv i min 675'er.

Jeg har købt en ny motor (från en demo hoj, 2009, 80 mil !!!)

Og det fungere ... Men, nu tager jeg den til DK's bedste Triumph verksted og så mapper vi den så den er 110% ok !

Och, så er den til salg. 59.000kr !!! (jeg flytter til Singapore og skal av med den)
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top