Triumph Daytona 675-tråden!

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
grattis, röda hojar är snabbast.:yoparty

App app app, det är de inte alls det :arsele :mad:

Det dom sa till mig var det att fordonet hade gått fortare än 120km/h som är maxhastighet på svenska vägar samt att dom hade hittat spår av däcks rester på bak skärm samt bakre blinkers.

Sen sa dom nånting om att det inte fanns någon olja i och trodde det var försök till bedrägeri. Konstigt att det inte fanns någon olja kvar när jag lämnade en oljesträng på närmare 300m.

Vilka sa det här? Triumph Center i Stockholm? Försäkringsbolaget?
 
Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Allt är möjligt, men kanske inte tillrådligt...:)

Lycka till med försäljningen, hinner Du testa den själv på bana innan Du åker?

Jag kan testa på knutstorp torsdag till söndag... Men, jag vill inte. Jag skal böjar jobba i Singapore 1/10 och...vad gör jag om nogenting händer....med mig, eller hojen... nooo way....Den chanc tar jeg inte.
Singapore... hur kul är det ? :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Helskoj - men lägg bara inte ut snusen i tunnelbanan:död

Var många år sedan jag var där, men ön med stränderna var riktigt, riktigt trevlig! Och så finns ju alltid Raffles...:)

...Singapore... hur kul är det ? :D

Bloody jolly nice, good old chap:tummenupp

Hoppas att Du fått prova en i torrföre utan snorhala, sopslut DOT-däck också! Färgen ska Du inte gråta över - jag har hört att den matchar strålkastarna utanför korvmojen i Östersund perfekt:squid

Jag måste erkänna att jag för en sekund blev lite, lite orolig när jag såg bilderna på Dig med SV:n i Bergringen:) Ser fram emot att se den live och in action...

Cheers,

Roffe!

Det blev en röd... -08 :banana

Allt är ditt fel... :krama...
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Helskoj - men lägg bara inte ut snusen i tunnelbanan:död

Var många år sedan jag var där, men ön med stränderna var riktigt, riktigt trevlig! Och så finns ju alltid Raffles...:)
,

Jag är dykinstruktör (see my name....)... jag kommer att vära i allt det vatten som finns runt singapore :yoparty
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hej!
Det låter helt absurt att det inte skulle gå på garantin! Jag blir riktigt upprörd när jag läser detta! Du ska absolut inte ge dig! Dom ska ge dig en ny motor och ersätta dig för stillestånd!

Är du med i smc? Du kan ta hjälp av deras jurister!

Hoppas det löser sig.

mvh/Henrik

Nån som har en vettig förklaring på vad jag ska göra egentligen. Har en totalskuren motor (tydligen det värsta dom någonsin sett på Triumph).

Motorn skar i början av juni 2008 och man orkar inte riktigt hålla på längre, tog ca 8 månader innan jag fick ett nej från Triumph att garantin inte täcker pga att jag felbehandlat fordonet.

Hittar inga begagnade motorer så måste överväga renovering. Men vart? Är väll svindyrt på Triumph?

Eller någon som vill köpa för en billig peng? En 07a knappt 500 mil.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Provkörd, med delade känslor..

Vart lite småsugen på en 675'a sen i somras men aldrig kommit till skott och vridit ur nån. Dock så var det dagen D idag, ner till Länna efter jobbet och nyckeln i handen till deras röda demo direkt när jag kom. Må säga att Roffe/Urban (glömt vad han hette) skötte det hela snyggt, precis så vill man bli bemött som kund :tummenupp

Första intrycket med nyckeln i låset, shit så man sitter! Dock riktigt skön ställning för snabbåka men allt annat måste man ju avsky maskin till?

Nåväl, ut i industriområdet och körställningen suger, genom rondellerna (sitter fortf. som en apa) och sen ut på första rakan på Lissmavägen.. Nu sitter man bra! Helt klart rätt sittställning för race :yoparty Vrider på rullen så mycket det går, växlar precis innan varvstoppet (shiftlight är tufft!). 2'an, 3'an, 4'an och så i med 5'e spättet.. Enligt säljaren skulle det vara 128hk med Arrowpipan, inte en chans! Hertigen kör ifrån en sån här på halvgas och där har jag papper på effekten. Hur mycket ger dom på slangen ni som kört på rulle? Kan ju aldrig va över 110hk?

Men men, det finns ju kurvor också! Helvete vad det går undan i böjarna :skrämd Nu var det tredje eller fjärde gången jag åker den vägen med hoj, och senast på förra årets Sthlm's snurr i ösregn.. Men när man är ute och provkör och tar det hyffsat piano men håller dubbla tillåtna hastigheten i kurvora, damn! Den går ju hur fort som helst när det svänger! Sen var den ju hur lättkörd som helst, grymt imponerad av väghållningen.

Upp till stora vägen och en rundpall och sen 'ba på't fullt igen, spett efter spett och det är bara kasta ner hojen i kurvan, man sitter perfekt och det går hur mjukt och fint som helst genom sväng. Sittställningen var verkligen perfekt när det väl svängde :Bugar Kommer tillbaka till raksträckan upp mot rondellen och ligger som ett frimärke på tanken, maskin bara skriker. Nyper så hårt det går i bromsarna, men det händer ingenting :skrämd Men men, bromsen är ju fartens värsta fiende så runt i rondellen och sen samma sträcka igen. Helt underbar hoj i kurvorna, me like :D

På andra repan tillbaka satsar jag lika hårt upp mot rondellen och tvärnyper men inte händer det mycket inte :va Tillbaka in till butiken med ett flin som nog hette duga, en sån här vill jag nog ha :tummenupp

Dock blir det ju lite funderingar.. Kanske nån mer som kört deras röda demo?

- Effekten, är dom verkligen så här "slöa"? Jag låg ändå med tända lampor rätt ofta men inte mata det på spec. mycket inte. Stjärtdynon säger minst 20hk mindre än i Hertigen. Hur får man mer pulver och vad kostar det? Tuneboy och pipa är solklart, men sen då?

- Bromsarna, var det nå fel på dom? Ok att man är bortskämd med värsting Brembo men det här var ju typ lika kasst som på en TDM 900 :confused: Vad har ni bytt till för doningar? Finns det färdiga bolt-on kit från typ Brembo som passar?

Summa sumarum då? För er som inte orkar läsa allt strunt man spyr ur sig.. Japp, jag vill ha en och smiska bana med nästa år! :yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Härlig läsning och jag håller med om sittställningen. Man sitter som en påse skit i låga hastigheter.

Beträffande bromsar och effekt håller jag inte med, tycker det trycker på bra, både framåt och bakåt :hihi gasade du fullt? Väldigt lång gas :)

klart du skall ha en, men tänk på att det finns andra affärer som säljer Triumph. Min erfarenhet är att bemötandet ändrades när cykeln väl är köpt.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Kan inte säga att jag håller med heller riktigt. Saknar ingen effekt men beträffande bromsarna så är de en aning svampiga så är du van vid en brembo-pump som är stum är det ju en väldig skillnad som man nog får vänja sig lite vid. Tycker iaf det är ett jäkla bett i bromsarna när man väl lägger an de med kraft. :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Bara så ni missförstår mig rätt :D Hojen går fortare än vad jag behöver, hade dock förväntat mig lite mer pulver i maskin efter hans information om 128hk? Dock står jag fast vid bromsarna, dom var inte alls nå vidare vassa :va Det är ju trots allt när det svänger som det är kul, och på 675'an var det sjukt kul :yoparty
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Jag har mer eller mindre kört in lännas röda demo. Köpte också min 07a från TCL. Det är ingen hoj man kör bekvämt med i låga hastigheter men på kurviga vägar är den bara hur skön som helst.
Bromsarna tycker jag inte att det är något fel på? Du måste ha snuskiga bromsar på din hoj om du tycker daytonans bromsar är slöa:)

Som saeco sa, vred du verkligen gasen tills det tog stopp? Känns som att gasen är hur lång som helst orginal!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Another one bites the dust...:)

Effekt - Njaa, 128 pållar på veven omvandlas till 105 - 112 "slipon-pållar" beroende på vilken dyno Du spänner upp den på. Vridmomentkurvan är i princip helt jämn, därmed får Du en linjär effektutveckling med avsaknad av "kick" vilket många blandar ihop med "trött". Sanningen är nog mer att den har ett för klassen ovanligt vettigt mellanregister.

Motorn är inte lättrimmad. Luft-, buller- och massage av bränsle- och tändmapp ger ett par tre hk på topp, 6-8 i mellanregistret. Gatportning kanske ytterligare 3 - 8 hk efter ommappning. Tipset om Du vill ha märkbart mer att åka med - köp en Blade:)

Ibland låter man lura sig av motorkaraktärer, jag kom själv till 675:an efter en RF900 utan att motorn upplevdes som ett nerköp.

Hejdarna räcker långt och är lättdoserade men är inte hysteriskt känsliga som många motarder (om nu Hertigens påminner om t ex 990SMR?). Två fingrar räcker gott i alla fall för mig, eftermarknadsprylar finns att köpa men jag vet ingen som bytt ut originalprylarna, faktiskt...

På bana är just motorkaraktären som bäst, vi kan kosta på oss misstag som att vara bra digitala med gasen utan att släppen blir kriminellt otrevliga! Och kapa kurvor, det har Du ju upptäckt att den klarar galant:)

Bifogar ett par små bilder när det är som bäst (tack @nderz):yoparty EDIT - see You at Kemora...:cdevil:crash

Lycka till:tummenupp

...Enligt säljaren skulle det vara 128hk med Arrowpipan, inte en chans! Hertigen kör ifrån en sån här på halvgas och där har jag papper på effekten. Hur mycket ger dom på slangen ni som kört på rulle? Kan ju aldrig va över 110hk?
...Hur får man mer pulver och vad kostar det? Tuneboy och pipa är solklart, men sen då?
...Bromsarna, var det nå fel på dom? Ok att man är bortskämd med värsting Brembo men det här var ju typ lika kasst som på en TDM 900 :confused: Vad har ni bytt till för doningar? Finns det färdiga bolt-on kit från typ Brembo som passar?
...Japp, jag vill ha en och smiska bana med nästa år! :yoparty
 

Bifogat

  • Mittsverige3.jpg
    Mittsverige3.jpg
    60.4 KB · Visningar: 103
  • Mittsverige2.jpg
    Mittsverige2.jpg
    62.2 KB · Visningar: 99
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Bifogar ett par små bilder när det är som bäst (tack @nderz):yoparty

Spar på dom där godingarna, på nästa års bilder kommer du ha mig på innern, lite lätt fingrandes på ditt bromshandtag eller dödarknapp :jo'rå'så'att'de

Åker tillbaka till TCL imorgon efter jobbet och tar en repa till! Bromsmässigt kan det vara så att det är Brembo'sarna som är spöket. SuperDuke, Hypermotard osv. har ju eg. sinnessjuka bromsar. Alla sushimaskiner jag provat har gett samma känsla som jag fick idag.. Sen precis som du sa så kan det ju va ljudet som lurar en med farten, samt kåporna! Tänkte ju faktiskt inte på att det inte var nån fartvind :D För det gick ju bra fort i varje böj :yoparty

Nåväl, ny racerapport avläggs förhoppningsvis redan imorgon em!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top