Triumph Daytona 675-tråden!

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Men inte ska du ha en tjejhoj?! :(

:mad:

men nu till I-landsproblemet: jag har sex tusen som presentkort hos den lokala Trajjahandlaren söder om stan ... Hur kan jag använda dem på bästa sätt? Har all kosmetisk utrustning jag vill ha, slip on känns onödigt (även om det låter gott). Fotpinnar? En trave däck? Drivpaket? Eller finns det något annat kul för att rejsa till hojen?

Gasrulle från Speed triple står överst på listan!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
:mad:

men nu till I-landsproblemet: jag har sex tusen som presentkort hos den lokala Trajjahandlaren söder om stan ... Hur kan jag använda dem på bästa sätt? Har all kosmetisk utrustning jag vill ha, slip on känns onödigt (även om det låter gott). Fotpinnar? En trave däck? Drivpaket? Eller finns det något annat kul för att rejsa till hojen?

Gasrulle från Speed triple står överst på listan!
Ställbara fotpinnar är ett klart underskattat tillbehör, däck är inte heller helt fel. Den där gasrullen ska inte kosta mer än 110 kr så det blir en slant kvar. :D

... :död

hon var, eh.
Säg nu som det är, du vi ha henne... :7peta
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Men inte ska du ha en tjejhoj?! :(

Jo, jag tror nästan det. Den svängde ju hur bra som helst! Var riktigt kul & köra :yoparty

OffTopic: Vart tog du vägen igår? Stod i wheelie-kön när jag såg dig stå & flexa dom där USB-kablarna du kallar för överarmar, iklädd värsta ghetto-tröjan, sen var du bara borta? Vart du rädd för alla i skinnställ, LR? :farliga_grabbar
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Henrik: Jag tror du skulle göra dig bra på en 675:a. Vi andra män som är tresiffriga trivs något sämre på såna däringa minimotos.

Har ju faktiskt provkört Roffes och maken till lättsvängd och kvick hoj får man leta efter. :tummenupp Underbart ljud oxå! :yoparty

Sen får du väl börja titulera dig Earl, skaffa tweedkavaj och börja dricka afternoontea samt ta del av nedanstående video...detta är söndagsritualen för alla medlemmar i Daytona-tråden. :tungan


http://www.youtube.com/watch?v=Uiwi9kzt9jg

Vissa problem kan också uppstå vid skjutsning på en Triumph, se länk nedan:


http://www.youtube.com/watch?v=MtR12Vzynsk
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jo, jag tror nästan det. Den svängde ju hur bra som helst! Var riktigt kul & köra :yoparty

Ja så in i helvete... :fakta
När är du på TC Länna idag? Ska oxå dit & é ledig idag, så hakar gärna på en testrepa. Förslag att vi inte vänder förrän vid Rosenhill.

OffTopic: Vart tog du vägen igår? Stod i wheelie-kön när jag såg dig stå & flexa dom där USB-kablarna du kallar för överarmar, iklädd värsta ghetto-tröjan, sen var du bara borta? Vart du rädd för alla i skinnställ, LR? :farliga_grabbar

USB-kablar... :rofl :rofl :rofl
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Säg nu som det är, du vi ha henne... :7peta

Ohnej, min är bättre ..

Men kapten skulle nog gilla skiten, så fick han en hoj på köpet :D

Jo, jag tror nästan det. Den svängde ju hur bra som helst! Var riktigt kul & köra :yoparty

OffTopic: Vart tog du vägen igår? Stod i wheelie-kön när jag såg dig stå & flexa dom där USB-kablarna du kallar för överarmar, iklädd värsta ghetto-tröjan, sen var du bara borta? Vart du rädd för alla i skinnställ, LR? :farliga_grabbar

Jag tror det är en fin hoj :) Vore kul att dra på lite bankörningar nästa år om du har tid över för oss fotfolk? ;)

Mja, jag kände mig utstött, ingen hälsade och ingen tittade. :(


... :mad:

de glider i skinnstället iaf ;)
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
http://www.youtube.com/watch?v=15K5qPn1ljI#t=0m15s :brinnerup

Ser fram emot Din rapport:)

...på nästa års bilder kommer du ha mig på innern, lite lätt fingrandes på ditt bromshandtag eller dödarknapp :jo'rå'så'att'de...

...Nåväl, ny racerapport avläggs förhoppningsvis redan imorgon em!

Funkade inte den tidigare länken? Men här hittar Du några själsfränder med vurm för Kruppstål, dock inte alla...:)

...Detta är söndagsritualen för alla medlemmar i Daytona-tråden. :tungan
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
:mad:

men nu till I-landsproblemet: jag har sex tusen som presentkort hos den lokala Trajjahandlaren söder om stan ... Hur kan jag använda dem på bästa sätt? Har all kosmetisk utrustning jag vill ha, slip on känns onödigt (även om det låter gott). Fotpinnar? En trave däck? Drivpaket? Eller finns det något annat kul för att rejsa till hojen?

Gasrulle från Speed triple står överst på listan!

Slirkoppling, blir en helt annan hoj med en sådan monterad.
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
:mad:

men nu till I-landsproblemet: jag har sex tusen som presentkort hos den lokala Trajjahandlaren söder om stan ... Hur kan jag använda dem på bästa sätt? Har all kosmetisk utrustning jag vill ha, slip on känns onödigt (även om det låter gott). Fotpinnar? En trave däck? Drivpaket? Eller finns det något annat kul för att rejsa till hojen?

Gasrulle från Speed triple står överst på listan!

Gasrulle, kraschkåpor, skydd för motorn,....
 

Spindisc

Vrooooooom
Gick med
25 May 2007
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Daytona 675
Nybliven 675 Ägare

Har hämtat en bättre begagnad 675:a och har då en liten fråga till Er som hittat rätt.

Det sitter inga krashpuckar på nu och har sett att det finns ett antal olika märken att välja bland. Är det några som Ni skulle rekommendera?

// Spindisc
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Slirkoppling, blir en helt annan hoj med en sådan monterad.

kan någon berätta mer om slirkoppling? Jag är inte så haj på sånt här :)

kraschkåpor och kolfiber på motorn sitter på, kraschpuckar och db-glas likaså!! Tank finns i förrådet men inte monterad än.

Några reflektioner om tråden: va trevliga alla är, och va många vanliga människor (ej Triumphister) det är som läser ... Stavas A V U N D S J U K A :hihi
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kort sagt är slirkopplingen en mojäng som funkar precis som vanligt när "motorn driver hjulet" men vid motorbroms så släpper kopplingen lite grand när "hjulet driver motorn" och bakhjulet därmed riskerar att låsas.

Normalt sett ger man lite mellangas under nedväxlingen och/eller släpper ut kopplingsgreppet lite långsammare. När det går riktigt fort eller är riktigt halkigt är det dock skönt att detta sköts automatiskt:)

Jag håller med Stephan - jag köpte detta främst för bana men den är riktigt, riktigt komfortabel även vid vanlig gatkörning.

kan någon berätta mer om slirkoppling? Jag är inte så haj på sånt här :)...
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Kort sagt är slirkopplingen en mojäng som funkar precis som vanligt när "motorn driver hjulet" men vid motorbroms så släpper kopplingen lite grand när "hjulet driver motorn" och bakhjulet därmed riskerar att låsas.

Normalt sett ger man lite mellangas under nedväxlingen och/eller släpper ut kopplingsgreppet lite långsammare. När det går riktigt fort eller är riktigt halkigt är det dock skönt att detta sköts automatiskt:)

Jag håller med Stephan - jag köpte detta främst för bana men den är riktigt, riktigt komfortabel även vid vanlig gatkörning.

Tack för lektionen!

Är det något som Triumph säljer, och monterar? Vad kostar kalaset?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Yepp! Triumph säljer och monterar STM:s slirkoppling, den ingår i race-kittet till Trajjan. Kostar förmodligen 8 - 10 kkr monterad:näsblod

Det är iofs inte svårt att montera den själv. Det som behövs är väl bara en sats hylsor och insex, momentnyckel, kvastskaft eller specialverktyg(?) vid demontering av korgen, en digitalkamera (för att komma ihåg hur det sitter ihop) samt en sexpack.

www.spoonvalleyracing.se (VR-8) säljer också STM, jag köpte min av honom och han lånar ut verktyget om man så vill och önskar.

En bild på monterad STM-koppling, den har en helt annan fjäderkonstruktion än originalkopplingen:

20080706217.jpg


...Är det något som Triumph säljer, och monterar? Vad kostar kalaset?
 

JakeTheFake

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Någon som vet om -07 bromsskivor fram passar på -06?
Ska tydligen finns fler olika modeller på 06an.
Men skillnaden kan ju knappast vara märkbar,isåfall vad?

Som vanligt finns det ingen återförsäljare/proffs som kan svara på detta.

Tack på förhand!
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Vet att det är en PS bild men finns det någon gnutta verklighet i ryktet om att en 1050 Daytona Superbike ska komma så finns en stor risk att en röd fulsmetad D675 blir till salu.
Hur som helst, snygg är den och det skulle behövas en 1000cc Daytona....
2010-triumph-daytonaw.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top