Triumph Daytona 675-tråden!

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Ort
M
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Kortare skylthållare från Evotech. Funkar skitbra, men passar dock bara till orginaldämparstorlek.

106wr4i.jpg
 
Last edited:

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag ska byta kedja på hojen men vet inte hur många länkar den är på. Ska beställa från ett företag i USA som kapar kedjan efter önskemål. Någon som vet hur många länkar vår kedja har?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tackar för info:n Hmmm... sura pengar :gnissla Ingen annan som har en lagligare montering på sin nummerskylt? Eller kör alla här i tråden sin 675:a på banan "heltid"?

P.S. Gillade annars utseendet.
Riddick, det kan naturligtvis vara jag som är helt puckad men varför bränna en massa pengar på nåt man kan få 1500 spänn i böter för (tror även man får göra en ombesiktning)? Är utseendet på skylten så viktigt? Jag lägger hellre de pengarna på däck, banåkning eller kraschskydd i alla former. Sen syns skylten tydligt och hojen blir lättare att identifiera om den blir stulen.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Riddick, det kan naturligtvis vara jag som är helt puckad men varför bränna en massa pengar på nåt man kan få 1500 spänn i böter för (tror även man får göra en ombesiktning)? Är utseendet på skylten så viktigt? Jag lägger hellre de pengarna på däck, banåkning eller kraschskydd i alla former. Sen syns skylten tydligt och hojen blir lättare att identifiera om den blir stulen.

Annars kan man göra som jag. Köp en vinkeljärn typ sånna man har när man reglar väggar, böj den lite, skruva fast skylten i ena änden, skruva fast andra änden i plåtdelen som sitter runt mitt TBR och voila, skylthållare á 14 spänn :tummenupp
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Riddick, det kan naturligtvis vara jag som är helt puckad men varför bränna en massa pengar på nåt man kan få 1500 spänn i böter för (tror även man får göra en ombesiktning)? Är utseendet på skylten så viktigt? Jag lägger hellre de pengarna på däck, banåkning eller kraschskydd i alla former. Sen syns skylten tydligt och hojen blir lättare att identifiera om den blir stulen.

Så kan man förstås också göra :gnissla Tanken var dock att hitta en något mer slimad skylthållare som är laglig. Men visst... den lär väl kosta ungefär vad en dag på banan gör. Det tål att funderas lite på faktiskt :va

P.S. Fördelen med att skylten är svårare att se är ju förstås att tjuvarna också har svårare att se den.. spåra vart hojen bor.

Kortare skylthållare från Evotech. Funkar skitbra, men passar dock bara till orginaldämparstorlek.

Vet du var den finns att köpa? Ebay eller i Sverige?


har en del lösningar på skyltproblematiken , Mad doctor funkar inte på daytona 675:an men om någon vecka kan man hitta det mesta till Triumph på www.britalianracing.se bland annat ett par tre Daytona 675 skyltlösningar...

Är det en kommande sajt? Den verkar inte funka nu :va
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Riddick... så har kan du göra om du ska/använder Original eller TOR rör= 0:-
 

Bifogat

  • CIMG1786.jpg
    CIMG1786.jpg
    213.3 KB · Visningar: 89
  • CIMG1788.jpg
    CIMG1788.jpg
    244.4 KB · Visningar: 95
  • DSC01044.jpg
    DSC01044.jpg
    249.7 KB · Visningar: 115

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ett litet tips för Er som funderat på att sänka hojen eller retar Er på hästsparken i skarpa gupp, när dämparen fjädrar ut efter en hård kompression.

[Flux] på 675.net säljer ut de sista länkageplattorna han har på lager i denna tråd.

Han har haft strul med familjen och därför varit kraftigt försenad med gruppköp #2. Därför blir det heller ingen ny tillverkning efter denna serie.

Jag åker med plattorna för standardhöjd och dom gör livet lättare. Däremot ökade min höjd bak med 6-7 mm i kombination med min WP-stötta och jag har därför höjt hojen fram med ett par mm. De flesta har fått höjd bakända med 3-5 mm när dom åkt med originaldämpare.

Håll detta i minnet om Ni skulle vara sugna på att beställa. Som framgår av länken finns dom från 0 till 40 mm sänkning.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag ska byta kedja på hojen men vet inte hur många länkar den är på. Ska beställa från ett företag i USA som kapar kedjan efter önskemål. Någon som vet hur många länkar vår kedja har?

Det mäter du ut när du skall slänga på den nya kedjan.
Tror det är svårt att beställa en "färdig" kedja på det viset som skall passa bra. Mäta ut och kapa länkarna är inte svårt.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag kör med Waltermotos skylthållare. En plåtbit för närmare 400 spänn, kan rekommenderas ... Eller inte :hihi

Hur har ni andra gjort med kablaget? Kontakterna till lampor sitter orginal i en liten lådda i skylthållaren. Nu har jag dem hängande bakom plåten inkapslade i en plastpåse. Kontakterna går såklart att klippa av - löda - krympslang. Men kanske finns det smartare lösningar?
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Jag kör med Waltermotos skylthållare. En plåtbit för närmare 400 spänn, kan rekommenderas ... Eller inte :hihi

Hur har ni andra gjort med kablaget? Kontakterna till lampor sitter orginal i en liten lådda i skylthållaren. Nu har jag dem hängande bakom plåten inkapslade i en plastpåse. Kontakterna går såklart att klippa av - löda - krympslang. Men kanske finns det smartare lösningar?

Efter som jag har blinkers i baklampan och inte någon skyltbelysning så drog jag in allt kablage under kutsen.
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Jag kör med Waltermotos skylthållare. En plåtbit för närmare 400 spänn, kan rekommenderas ... Eller inte :hihi

Hur har ni andra gjort med kablaget? Kontakterna till lampor sitter orginal i en liten lådda i skylthållaren. Nu har jag dem hängande bakom plåten inkapslade i en plastpåse. Kontakterna går såklart att klippa av - löda - krympslang. Men kanske finns det smartare lösningar?

Värför inte göra om originalet själv? samtidigt noll problems med kablarna :tummenupp
 

metalgnu

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2009
Ort
Lund
Hoj
Ktm 950 sm 06 och en Triumph daytona 98
tjena skulle vilja ha tag på en icke pajad framkåpa till min t595 som inte kostar stjortan, någon som vet? den så kallade cockpiten om man ska svänga sig med engelska
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hej alla 675-fantaster. Har en liten vänlig förfrågan att göra. Håller på att bygga om min hoj (Gammel-sukka) och har tänkt bygga ett underseat-avgassystem. Har sneglat lite på ljuddämpare och kommit fram till at 675 TOR burken (race burken) är den jag vill ha då den både ser jäkligt trevlig ut, låter jäkligt gott och inte kostar en förmögenhet. :tummenupp

Vad är det för mått på den och originalburken? Längd, bredd, tjocklek är allt jag behöver egentligen. Ungefärlig vikt kan också vara intressant.

Tack på förhand!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top