Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Någon som har upplevt att frammbrommsen blir svampig efter bromsoljebyte?
Har förmodligen smygit sig in en lufftbubbla i systemet, jag som var så nogrann.
Nu till min fråga såg att det finns en nippel uppe vid bromshantaget som jag aldrig har lagt märke till, måste den också luftas?


Den kan behövas luftas den med. Till nästa gång du skall byta så kan det vara en ide att trycka in antingen bromsvätskan nerifrån. Eller att fylla uppifrån,men aldrig låta det sjunka så lågt att du suger luft. Häll på bromsvätska, pumpa, häll på, pumpa...osv. Tills du bara har ny vätska i systemet.
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Den kan behövas luftas den med. Till nästa gång du skall byta så kan det vara en ide att trycka in antingen bromsvätskan nerifrån. Eller att fylla uppifrån,men aldrig låta det sjunka så lågt att du suger luft. Häll på bromsvätska, pumpa, häll på, pumpa...osv. Tills du bara har ny vätska i systemet.

Det va så jag gjorde men jag slarvade nog lite:huvet
Luftar men den på samma sätt som nippeln nere:confused:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Uuuiiiiilare :squid:D

Bumsen ÄR snygg. Säg det bara inte så att Du-vet-vem (H***e) hör:rolleyes: Snorgul skulle den ju faktiskt gå in som andrahoj...

Vet det:krama Surströmmingsburken och dunken väntar ju här om Du nu någon gång tar Dig tid till en vallfärd:)

...det är nog mest "bang" jag vill åt...

...Bumsen är jäkligt snygg:tummenupp


...Du har en stående inbjudan här det vet du.
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Till alla som funderar på en tusen: Skicka Daytonan till Marklund för överladdning så är ju problemet löst!:D
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Uuuiiiiilare :squid:D

Bumsen ÄR snygg. Säg det bara inte så att Du-vet-vem (H***e) hör:rolleyes: Snorgul skulle den ju faktiskt gå in som andrahoj...

Vet det:krama Surströmmingsburken och dunken väntar ju här om Du nu någon gång tar Dig tid till en vallfärd:)

Det ända jag har synpunkter på är nog lamporna annars så är det en motoradlackad som lockar.

Den den där fisken hoppar jag nog, men ett besök har jag lovat, vi kan ju alltid dyka i dunken:fyllisar.
Nu är det dax för dagens bestraffning av den röda.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Det va så jag gjorde men jag slarvade nog lite:huvet
Luftar men den på samma sätt som nippeln nere:confused:

Japp & det brukar räcka att lufta 1 gång. Blir en jävla skillnad borde sitta nippel på alla handtag:tummenupp
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Hej boys! Nybliven ägare till en D675:a. Vilken hoj!
Men vad är det för strunt i manualen att fjäderförspänningen bak inte är justerbar "av föraren" som det står. Det är två ringar, en juster och en lås, som det alltid brukar se ut. Inte kan de mena allvar?!! Finns det nån rimlig anledning till att de skriver så?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nej:mad:. Jag antar att man vill försäkra sig om att inte få skadeståndskrav resta mot sig när någon fläskig amerikan skruvat geometrin helt åt pepparn och sedan kraschar framför publiken...

Den funkar precis som vanligt, så det är bara att skruva på:tummenupp

Hej boys! Nybliven ägare till en D675:a. Vilken hoj!
Men vad är det för strunt i manualen att fjäderförspänningen bak inte är justerbar "av föraren" som det står. Det är två ringar, en juster och en lås, som det alltid brukar se ut. Inte kan de mena allvar?!! Finns det nån rimlig anledning till att de skriver så?
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Vart som sten:yoparty
Varför finns inte det på alla hojar:confused:

Vart som sten ja, ett tag iaf.
När hojen har stått ett tag 35-40min efter körning så går bromshantaget i botten för att sen bli bra igen när man pumpar lite.
Om jag inte är helt ute o cyklar såtyder väl det på läckage:va
Eller kan det va nått annat?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, läckage vid slangar eller så en tätning i bromscylindern eller något av oken...? Började detta när Du bytte klossar? Hängde oken länge bara i slangarna? Fick Du pressa hårt för att få isär kolvarna så att de nya beläggen gick in?

Små läckage är så irriterande, det är ju inga stora mängder man pratar om. Torka kliniskt rent runt anslutningarna och vira in dom i papper så kanske Du hittar någon anslutning som fuktar?

Lycka till:tummenupp

Vart som sten ja, ett tag iaf.
När hojen har stått ett tag 35-40min efter körning så går bromshantaget i botten för att sen bli bra igen när man pumpar lite.
Om jag inte är helt ute o cyklar såtyder väl det på läckage:va
Eller kan det va nått annat?
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Hej. Tänkte kolla med Er... Hur har ni gjort med nummerskyltshållaren :va Tänker då främst på er som använder hojen på gatan. Har ni bilder och tips på hur man kan göra för att ersätta orginalet och få till det snyggt??? (Orginal system sitter på)

Tacksam för alla förslag och bilder....

Ingen som har lust att dela med sig av lite tips? Alla kör väl inte runt med orginal utseendet :va
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Ingen som har lust att dela med sig av lite tips? Alla kör väl inte runt med orginal utseendet :va

När min fortfarande gick på gata så såg det ut så här. En plåt mellan fotpinnefästena bak. Så skylten hamnar framför bakdäcket.

Edit:la till en bild från sidan...

Fast om man ändå skall hålla på med att flytta skyltar alt skaffa miniskylt så kan man lika gärna plocka väck den helt. Samma resultat när farbror polisen kommer....ungefär:gnissla
 

Bifogat

  • bak.JPG
    bak.JPG
    119.1 KB · Visningar: 107
  • sidan.JPG
    sidan.JPG
    176.1 KB · Visningar: 101
Last edited:

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Fast om man ändå skall hålla på med att flytta skyltar alt skaffa miniskylt så kan man lika gärna plocka väck den helt. Samma resultat när farbror polisen kommer....ungefär:gnissla

Tackar för förslaget... men menar du allvar.. e det skitsamma att köra utan som att ha "lite" olagligt :va
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Tackar för förslaget... men menar du allvar.. e det skitsamma att köra utan som att ha "lite" olagligt :va

Nu är vi väldigt, väldigt OT i den här tråden men...en snabb googlesökning ger ca 569 träffar på SH så där står nog det mesta :D

Sen finns det inget som är "lite" olagligt. Antingen följer man lagen, eller inte. :D

Edit: 1500 pengar för felaktigt monterad, oläslig, manipulerad osv...eller saknad skylt. Står på massor utav körkortssidor, polisens hemsida, osv...
 
Last edited:

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Nu är vi väldigt, väldigt OT i den här tråden men...en snabb googlesökning ger ca 569 träffar på SH så där står nog det mesta :D

Sen finns det inget som är "lite" olagligt. Antingen följer man lagen, eller inte. :D

Edit: 1500 pengar för felaktigt monterad, oläslig, manipulerad osv...eller saknad skylt. Står på massor utav körkortssidor, polisens hemsida, osv...

Tackar för info:n Hmmm... sura pengar :gnissla Ingen annan som har en lagligare montering på sin nummerskylt? Eller kör alla här i tråden sin 675:a på banan "heltid"?

P.S. Gillade annars utseendet.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Många har nog det alternativ som följer med det slip-on dom kör med. Porta visar TBR:s lösning, vilket kan funka om ingen närmare granskning görs. Andra har kapat "fackverket" från originalhållaren och flyttat upp belysning samt plåt. Zard säljer ju Maddoctors kit som är ett alternativ. I Ninans profil hittar Du bilder, likaså StephanD:s.

Skulle jag besvära mig med att ändra TBR-systemet skulle jag nyttja blinkersinfästningarna som syns på Portas bild och bocka en plåt som dels går ned under slutröret samt har en nedbockad fals att fästa belysning samt plåt på.

Färdiga lösningar kan handlas på ebay eller så gör Du en sökning på www.triumph675.net .

...Ingen annan som har en lagligare montering på sin nummerskylt? Eller kör alla här i tråden sin 675:a på banan "heltid"?

P.S. Gillade annars utseendet.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
När min fortfarande gick på gata så såg det ut så här. En plåt mellan fotpinnefästena bak. Så skylten hamnar framför bakdäcket.

Edit:la till en bild från sidan...

Fast om man ändå skall hålla på med att flytta skyltar alt skaffa miniskylt så kan man lika gärna plocka väck den helt. Samma resultat när farbror polisen kommer....ungefär:gnissla

har en del lösningar på skyltproblematiken , Mad doctor funkar inte på daytona 675:an men om någon vecka kan man hitta det mesta till Triumph på www.britalianracing.se bland annat ett par tre Daytona 675 skyltlösningar...
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Många har nog det alternativ som följer med det slip-on dom kör med. Porta visar TBR:s lösning, vilket kan funka om ingen närmare granskning görs. Andra har kapat "fackverket" från originalhållaren och flyttat upp belysning samt plåt. Zard säljer ju Maddoctors kit som är ett alternativ. I Ninans profil hittar Du bilder, likaså StephanD:s.

Skulle jag besvära mig med att ändra TBR-systemet skulle jag nyttja blinkersinfästningarna som syns på Portas bild och bocka en plåt som dels går ned under slutröret samt har en nedbockad fals att fästa belysning samt plåt på.

Färdiga lösningar kan handlas på ebay eller så gör Du en sökning på www.triumph675.net .

Trevligt. Nu har jag lite att gå igenom... tackar så mycket för hjälpen :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top