Triumph Daytona 675-tråden!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jo tack:). Det var som tusan, en konnässör i förskingringen på min ära:tummenupp. Sänkte faktiskt ett par Olvi till klämmorna (rester efter en tur till Lahti för några veckor sedan), det kanske får bli ett gemensamt middagskoncept någon kväll på Kemora? Mandelpotatis och strömmingsburkar ryms nog i Hoppes bil, pilsnern och korv till barnen finns på butiken:)...

Det tycker jag definitivt, men då ska det vara hembakat tunnbröd, har lite försänkningar norrut också (Lexand) som är grymma på eget knäcke, hänger naturligtvis där på obligatoriska pinnen i köket, Knäcke Lexand style kan inte bli fel till strömming :tummenupp
 
Last edited:

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Oljeslukare!?

Mors!

Hur är era 675'or gällande oljeförbrukning? Kört ungefär 350 mil efter byte av olje/filter och blev hyffsat snopen när jag kollade oljestickan, fick pytsa i 4dl!!
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Mors!

Hur är era 675'or gällande oljeförbrukning? Kört ungefär 350 mil efter byte av olje/filter och blev hyffsat snopen när jag kollade oljestickan, fick pytsa i 4dl!!

Kända att dra olja är dom iallafall & motorn brukar att skära innan oljelampan tänds så att ha koll på oljenivån är ett bra tipps på 675:eek:rna.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag fyllde på tre dl idag men efter att åkt 600 mil. Fast min går inte så hårt :)

Bytte till gasrullen från Speed Tripeln vilket många rekommenderat. Vart riktigt bra, snabbare respons och lagom lång gasväg (eller vad det kan heta).
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Mors!

Hur är era 675'or gällande oljeförbrukning? Kört ungefär 350 mil efter byte av olje/filter och blev hyffsat snopen när jag kollade oljestickan, fick pytsa i 4dl!!

25 mil på Mantorp idag krävde 3 dl olja. När den varvas ordentligt under en längre tid tenderar den till att dricka lite olja. Har en -06:a med 2200 mil på mätaren.
Holl bara koll vid uppehåll i körningen så är det ingen fara hävdar jag.
Tyvärr är det ju sticka istället för nivåglas på hojen.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
+1:tummenupp

En koll efter en hård dag på banan är aldrig fel, olja + kedjesmörja + koll av bromsbelägg/-vätska är inget man slarvar med när det går undan.

Hade Ni en bra dag?

25 mil på Mantorp idag krävde 3 dl olja. När den varvas ordentligt under en längre tid tenderar den till att dricka lite olja. Har en -06:a med 2200 mil på mätaren.
Holl bara koll vid uppehåll i körningen så är det ingen fara hävdar jag.
Tyvärr är det ju sticka istället för nivåglas på hojen.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
25 mil på Mantorp idag krävde 3 dl olja. När den varvas ordentligt under en längre tid tenderar den till att dricka lite olja. Har en -06:a med 2200 mil på mätaren.
Holl bara koll vid uppehåll i körningen så är det ingen fara hävdar jag.
Tyvärr är det ju sticka istället för nivåglas på hojen.

2200mil :D samma som mej nästan, härligt att höra att folk använder sina hojjar, hittade en R1 från -02 som gått bara 500 mil... inga sånna fasoner här tack :tummenupp
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
+1:tummenupp

En koll efter en hård dag på banan är aldrig fel, olja + kedjesmörja + koll av bromsbelägg/-vätska är inget man slarvar med när det går undan.

Hade Ni en bra dag?

Superkul!:tummenupp
Vilsam bana med långa svepande kurvor jämfört med gokartbanorna vi i södra sverige brukar harva på.

Killarna på Race Repairs var där och stöttade med allt från delar till hojåka.

Dessutom körde en flock bilar varje 1/2 timme. Allt från Ferrari till driftingbilar var ute på banan deras 30 minuter i taget.

Totalt blev det 3,5 timmar på bana i effektiv körtid.
Enda nackdelen var transportsträckan på 40 mil tor. Regnet på vägen ner spelade ingen roll. Hojen är ju inte gjord av sockervadd, eller hur?

Vad kör du på för bandäck? Fick bra pris på Dunlop Qualifier nånting, men har ingen erfarenhet av dem.

2200mil :D samma som mej nästan, härligt att höra att folk använder sina hojjar, hittade en R1 från -02 som gått bara 500 mil... inga sånna fasoner här tack :tummenupp

Våra börjar just bli inkörda och uppfostrade på bana, eller hur?:D
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
25 mil på Mantorp idag krävde 3 dl olja. När den varvas ordentligt under en längre tid tenderar den till att dricka lite olja. Har en -06:a med 2200 mil på mätaren.
Holl bara koll vid uppehåll i körningen så är det ingen fara hävdar jag.
Tyvärr är det ju sticka istället för nivåglas på hojen.

Hade samma förbrukning på min -06a, min nya är lite mindre törstig men några dl har jag allt fått tippa i.

Lika illa är det att fylla för mycket, en vän med en Triumph RS råkade få med oljefiltrets mängd 2ggr och det räckte för att blåsa toppen på en 955a.

Har stötts och blöts en del om när man ska kontrollera, varm eller kall, jag brukar vänta ca 10 min efter jag stängt av för att oljan fortfarande ska vara expanderad.
Nivåglas hade underlättat en del den där plastpinnen är inte helt lätt att läsa av och det är ju inte direkt sirap i en 675a
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
:tummenupp Låter förträffligt, himmelens mycket åka må jag säga! Inte dumt med kunnigt och trevligt folk på plats heller:)

Superkul!:tummenupp
Vilsam bana med långa svepande kurvor jämfört med gokartbanorna vi i södra sverige brukar harva på.

Killarna på Race Repairs var där och stöttade med allt från delar till hojåka.

...Totalt blev det 3,5 timmar på bana i effektiv körtid.

:rolleyes: (vad gäller "avståndet"). Äh, klart dom ska tåla lite regn, dom är ju Britter...:)

...Enda nackdelen var transportsträckan på 40 mil tor. Regnet på vägen ner spelade ingen roll. Hojen är ju inte gjord av sockervadd, eller hur?...

Denna säsong har jag åkt racedäck - Michelin Power One Comp B. Suveräna däck, värmer upp snabbt även utan värmare. Duktigt sliriga på vått (som alla racedäck) och nästa säsong blir det nog Comp A fram (upp till 20 grader bantemp) och A eller B bak beroende på temperatur. Jag är helnöjd.

Körde vanliga Qualifier innan, började släppa bak när det gick undan, men för "normalt" snabbgruppstempo funkade dom bra. Släppte snällt. Inte bästa våtgreppet. Qualifier RR (som Du förmodligen erbjudits) ska vara bättre för bana, sämre i vått.

Bäst erfa har jag av Michelin Pilot Power (eller 2CT) i vått och gata. Däremot släpper dom mer plötsligt när det går undan på bana. Skulle vilja testa Pirelli Diablo Rosso för landsväg, faktiskt.

Men var skeptisk mot däckshysterin, med vettig körteknik och känslig gashand funkar i princip allt på marknaden. Däremot kan det vara bra att hålla sig rimligt nära originalsulornas profil då hojen är injusterad efter dessa. Michelin, Pirelli och Metzler funkar alla bra. Många gillar Maxxis vad gäller bang for the buck. Ett vettigt däck till lägsta pris är väl vad man bör leta:)

...Vad kör du på för bandäck? Fick bra pris på Dunlop Qualifier nånting, men har ingen erfarenhet av dem...

PS - tror min rullat ca 2 300 mil vid det här laget...:)
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
ursäkta mina uträkningsskills såhär på morgonkvisten, men en -07:a försäkrad på IF blir väl billigare 2010? eller?! :va

0-3 år summa: 15937
4-10 år summa: 13649

edit: kanske behöver en kaffe ändå :öl
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njaa, om jag förstått det rätt använder försäkringsbolagen följande terminologi:

2007 - Ny
2008 - 1 år
2009 - 2 år
2010 - 3 år
2011 - 4 år
...

Så 2010 är det alltså stolta ägare till -06 som kvalar in för en lägre premie, då hojen obestridligen är 4 år gammal:)

Pojkvasker.

ursäkta mina uträkningsskills såhär på morgonkvisten, men en -07:a försäkrad på IF blir väl billigare 2010? eller?! :va

0-3 år summa: 15937
4-10 år summa: 13649

edit: kanske behöver en kaffe ändå :öl
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Vad ska ni göra i vinter?

Hösten är här och vintern närmar sig, jag har ställt undan för länge sedan.. Men för att hålla liv i tråden undrar jag vad ni har för vintermodningar på g?
Själv ska jag köpa lite småsaker som däcksvärmare, laptimer osv men hojen känns ganska färdig! Det enda jag vill ha är: bättre styrdämpare, quickshifter, och ev mera kolfiber...

mvh/Henrik
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Rejsgodis...

En intressant racerapport från Silverstone av Rat Race på 675.net finns här.

Video från träningen:
http://www.youtube.com/watch?v=0n75ZSFRCME

...Men för att hålla liv i tråden undrar jag vad ni har för vintermodningar på g?
Själv ska jag köpa lite småsaker som däcksvärmare, laptimer osv men hojen känns ganska färdig! Det enda jag vill ha är: bättre styrdämpare, quickshifter, och ev mera kolfiber...

Och var höll Du hus när vi var till Heden förra helgen:mad:? Å andra sidan blev det bara 10 min körning innan det var dags att åka igen:)

Byta olja i gaffeln, byta några shims på avgasventilerna, QS, fixa lite spackel och lack på en av bankåpecutsen, drömma om nästa säsong...Thats about it.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top