Låter förträffligt, himmelens mycket åka må jag säga! Inte dumt med kunnigt och trevligt folk på plats heller
Superkul!
Vilsam bana med långa svepande kurvor jämfört med gokartbanorna vi i södra sverige brukar harva på.
Killarna på Race Repairs var där och stöttade med allt från delar till hojåka.
...Totalt blev det 3,5 timmar på bana i effektiv körtid.
(vad gäller "avståndet"). Äh, klart dom ska tåla lite regn, dom är ju Britter...
...Enda nackdelen var transportsträckan på 40 mil tor. Regnet på vägen ner spelade ingen roll. Hojen är ju inte gjord av sockervadd, eller hur?...
Denna säsong har jag åkt racedäck - Michelin Power One Comp B. Suveräna däck, värmer upp snabbt även utan värmare. Duktigt sliriga på vått (som alla racedäck) och nästa säsong blir det nog Comp A fram (upp till 20 grader bantemp) och A eller B bak beroende på temperatur. Jag är helnöjd.
Körde vanliga Qualifier innan, började släppa bak när det gick undan, men för "normalt" snabbgruppstempo funkade dom bra. Släppte snällt. Inte bästa våtgreppet. Qualifier RR (som Du förmodligen erbjudits) ska vara bättre för bana, sämre i vått.
Bäst erfa har jag av Michelin Pilot Power (eller 2CT) i vått och gata. Däremot släpper dom mer plötsligt när det går undan på bana. Skulle vilja testa Pirelli Diablo Rosso för landsväg, faktiskt.
Men var skeptisk mot däckshysterin, med vettig körteknik och känslig gashand funkar i princip allt på marknaden. Däremot kan det vara bra att hålla sig rimligt nära originalsulornas profil då hojen är injusterad efter dessa. Michelin, Pirelli och Metzler funkar alla bra. Många gillar Maxxis vad gäller bang for the buck. Ett vettigt däck till lägsta pris är väl vad man bör leta
...Vad kör du på för bandäck? Fick bra pris på Dunlop Qualifier nånting, men har ingen erfarenhet av dem...
PS - tror min rullat ca 2 300 mil vid det här laget...