Cykelstyre skrev:Kör du utan slutdelen på slipon:et lr?
Kör med... men fick sätta på DB-killer efter (svart flaggan) på Mittsverigebana,och det va ingen ide att sätta på den.
Bifogat
Last edited:
Cykelstyre skrev:Kör du utan slutdelen på slipon:et lr?
Kör med... men fick sätta på DB-killer efter (svart flaggan) på Mittsverigebana,och det va ingen ide att sätta på den.
Sa jag ju!Speed Triple 1050 gasrullen installerad, klart bästa modden hittils, känns som det finns mer pulver i motorn nu. Det mest positiva jag kännde var att responsen förbättrades ordentligt. Såhär i efterhand när jag kört några aktiva mil känns det gamla handtaget lite mossigt i betydelsen lite okänsligt. Tänkte först att det skulle bli svårt att portionera ut gas, men man drar inte så mycket mer lian per millimeter så det funkade smärtfritt det med.
Att ge fullgas utan att ta nytt grepp är väl en positiv bieffekt även det, framhjulet till väders över skanstullsbron med en powerwheelie känns inte alls långt bort (om man vågade och bytte drev kanske)
mao. bara positivt och känslan av 10 extra kusar i registret för 110 spänn och fem minuters arbete ink. gå på muggen? köpläge
Sa jag ju!
Rätt skönt för högernäven va?
Sa jag ju!
Rätt skönt för högernäven va?
exakt vilken del e det man behöver köpa??
Det enda jag kan fråga mig är, varför i håvete monterar inte Triumph denna som standard på 675:an?!?! Då hade dom sluppit hålla koll på ett ordernummer och fått större volymer.I denna tråd finns ordernummer och hinkvis med kommentarer: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=17502
I denna tråd finns ordernummer och hinkvis med kommentarer: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=17502
perfekt då ska jag med beställa
jag tycker också att det e för mycket spel i gashandtaget även om jag tajtar åt det så mycket det går kanske också blir bättre med den modden?
hej! nja alltså, spelet skiljer inget egentligen, ytterst lite tightare iså fall!
ok synd.
Walle, spelet kan Du ju i princip helt justera bort med ställskruven under gummivårtan på ena gasvajern (som finns i höjd med instrumentet). Har Du nyttjat hela justermånen måste Du lyfta tanken och bort med bottendelen på luftburken, där finns ytterligare en justerskruv.
Det är en av dom enklare justeringarna att göra och gör jättemycket för körbarheten, därav att jag ännu inte fått på 1050-rullen...
Det får väl bli ett ev. vinterpyssel i så fall, tillsammans med QS och framgaffelmeck...
ah vafan... sorry Tropa, råkade ge dej ett minus, iPhonens skärm är inte så stor, sorry
Hej Du, jag har vid något tillfälle med våld och vaselin lyckats knåpa in ett ABUS skivbromslås under sittdynan, om det var vid sidan om eller bakom batteriet (mot bakcutsen) kommer jag inte ihåg. Men trångt blev det i alla fall.
Har Du fått tillbaks hojen eller lutar det mot en ny? Jag såg att Du hade annons efter bling ute på 675.net.
Ha ha det är lugnt, så länge du kan hitta ett garage till mig
Får nog aldrig tillbaka min tyvärr
Så det blir en ny. En -08 special edition som jag ska pimpa igen. Kommer att se likadan ut som min förra förhoppningsvis, med lite små ändringar.
Lite dåligt med svar på min låsfråga tycker jagn
Vad kör ni med för lås och hur förvarar ni den under färd?
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |