Triumph Daytona 675-tråden!

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Cykelstyre skrev:
Kör du utan slutdelen på slipon:et lr? :va

Kör med... men fick sätta på DB-killer efter (svart flaggan) på Mittsverigebana,och det va ingen ide att sätta på den.
 

Bifogat

  • DSC01044.jpg
    DSC01044.jpg
    249.7 KB · Visningar: 108
Last edited:

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
har en fråga till alla 675 ägare, hur står den sig jämfört med en liter hoj? Har haft en husa 650 och ska skaffa sport hoj nu och rent utseendemässigt och prismässigt så faller den mig i smaken. Kommer man sakna dom sista hk?
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Speed Triple 1050 gasrullen installerad, klart bästa modden hittils, känns som det finns mer pulver i motorn nu. Det mest positiva jag kännde var att responsen förbättrades ordentligt. Såhär i efterhand när jag kört några aktiva mil känns det gamla handtaget lite mossigt i betydelsen lite okänsligt. Tänkte först att det skulle bli svårt att portionera ut gas, men man drar inte så mycket mer lian per millimeter så det funkade smärtfritt det med.

Att ge fullgas utan att ta nytt grepp är väl en positiv bieffekt även det, framhjulet till väders över skanstullsbron med en powerwheelie känns inte alls långt bort (om man vågade och bytte drev kanske) :tummenupp

mao. bara positivt och känslan av 10 extra kusar i registret för 110 spänn och fem minuters arbete ink. gå på muggen? köpläge :yoparty
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Speed Triple 1050 gasrullen installerad, klart bästa modden hittils, känns som det finns mer pulver i motorn nu. Det mest positiva jag kännde var att responsen förbättrades ordentligt. Såhär i efterhand när jag kört några aktiva mil känns det gamla handtaget lite mossigt i betydelsen lite okänsligt. Tänkte först att det skulle bli svårt att portionera ut gas, men man drar inte så mycket mer lian per millimeter så det funkade smärtfritt det med.

Att ge fullgas utan att ta nytt grepp är väl en positiv bieffekt även det, framhjulet till väders över skanstullsbron med en powerwheelie känns inte alls långt bort (om man vågade och bytte drev kanske) :tummenupp

mao. bara positivt och känslan av 10 extra kusar i registret för 110 spänn och fem minuters arbete ink. gå på muggen? köpläge :yoparty
Sa jag ju! :tummenupp
Rätt skönt för högernäven va?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
perfekt då ska jag med beställa
jag tycker också att det e för mycket spel i gashandtaget även om jag tajtar åt det så mycket det går:va kanske också blir bättre med den modden?

hej! nja alltså, spelet skiljer inget egentligen, ytterst lite tightare iså fall!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Walle, spelet kan Du ju i princip helt justera bort med ställskruven under gummivårtan på ena gasvajern (som finns i höjd med instrumentet). Har Du nyttjat hela justermånen måste Du lyfta tanken och bort med bottendelen på luftburken, där finns ytterligare en justerskruv.

Det är en av dom enklare justeringarna att göra och gör jättemycket för körbarheten, därav att jag ännu inte fått på 1050-rullen...:rodnar

Det får väl bli ett ev. vinterpyssel i så fall, tillsammans med QS och framgaffelmeck...

 

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
Walle, spelet kan Du ju i princip helt justera bort med ställskruven under gummivårtan på ena gasvajern (som finns i höjd med instrumentet). Har Du nyttjat hela justermånen måste Du lyfta tanken och bort med bottendelen på luftburken, där finns ytterligare en justerskruv.

Det är en av dom enklare justeringarna att göra och gör jättemycket för körbarheten, därav att jag ännu inte fått på 1050-rullen...:rodnar

Det får väl bli ett ev. vinterpyssel i så fall, tillsammans med QS och framgaffelmeck...

ok jag har ju inte utnyttjat hela ställskruven uppe vid styret förstås men tyckte inte det hände så mycket det jag skruvade. men jag får väl prova lite till då. :)

apropå lås under sadeln jag får plats med 2 skivbromslås av den mindre modellen i ett litet fack bakom batteriet. men verktygsatsen som följer med original e ju inte så häftig direkt, en insexnyckel!!
 
Last edited:

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
ah vafan... sorry Tropa, råkade ge dej ett minus, iPhonens skärm är inte så stor, sorry :Bugar :)

Ha ha det är lugnt, så länge du kan hitta ett garage till mig :tungan

Hej Du, jag har vid något tillfälle med våld och vaselin lyckats knåpa in ett ABUS skivbromslås under sittdynan, om det var vid sidan om eller bakom batteriet (mot bakcutsen) kommer jag inte ihåg. Men trångt blev det i alla fall.

Har Du fått tillbaks hojen eller lutar det mot en ny? Jag såg att Du hade annons efter bling ute på 675.net.

Får nog aldrig tillbaka min tyvärr :(

Så det blir en ny. En -08 special edition som jag ska pimpa igen. Kommer att se likadan ut som min förra förhoppningsvis, med lite små ändringar.
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ha ha det är lugnt, så länge du kan hitta ett garage till mig :tungan



Får nog aldrig tillbaka min tyvärr :(

Så det blir en ny. En -08 special edition som jag ska pimpa igen. Kommer att se likadan ut som min förra förhoppningsvis, med lite små ändringar.

hehe japp ska hålla koll efter din båge och garage :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Lite dåligt med svar på min låsfråga tycker jagn:mad:

Vad kör ni med för lås och hur förvarar ni den under färd?

oxford Omega skivbromslås bakom batteriet :tummenupp.

Om jag vet att jag ska övernatta :rolleyes: inte hemma har jag ett sånt där Abus Detecto larm också med mej i ryggan. Hade ett inbyggt larm förut som tjöt som fan, men jag parkar aldrig på gatan över natten (kan inte minnas senast jag gjorde det, jag är ju en gift man)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top