Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, det är lätt att göra rätt när man har kontroll på situationen, när man är stressad blir det en helt annan sak för de flesta av oss...:) Jag vet i alla fall att jag personligen har en tendens att börja nedväxlingarna för tidigt och därmed förvärra situationen när jag tycker mig komma för fort in mot en kurva... Du har därför helt rätt i Din slutsats att plocka bort några distraherande moment till dess flytet infinner sig:tummenupp

Om jag minns rätt är det väl bara i Trösen och Ejes, möjligen också hårnålen, jag är nere på tvåan runt G-åsen (på torr bana:)), glöm inte att vi är uppe på vridmomentplatån redan vid 8k med våra Daytonor och har därmed bra med pulver att skotta med ut ur kurvorna.

Kompisarna åkte för övrigt 08.30 längs småvägarna mot Umeå för att provköra hojar, själv ligger man med feber och influensa och kunde bara vinka iväg dom:mad::näsblod Man börjar bli rätt körsugen nu, det har inte blivit många mil efter Mittsverigekörningen i september. Med andra ord, är Ni friska och krya uppmanas Ni att ta en trevlig hösttur i det vackra vädret med omedelbar verkan:D

Ha de!

tack! jag brukar snärta till gasen två gånger så jag har lite varv när jag växlar ner, får fortsätta med det då, tyvärr glömmer man ju ibland :) ska nog ge fan i att växla istället när det blir tight, Gåsen tex. funkar 3:an varvet runt i lite makligt tempo :tummenupp...
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
@Maverick - meddela gärna hur det fungerar när Du skruvat på Ditt chassi:tummenupp
Självklart! :tummenupp

Kompisarna åkte för övrigt 08.30 längs småvägarna mot Umeå för att provköra hojar, själv ligger man med feber och influensa och kunde bara vinka iväg dom:mad::näsblod Man börjar bli rätt körsugen nu, det har inte blivit många mil efter Mittsverigekörningen i september. Med andra ord, är Ni friska och krya uppmanas Ni att ta en trevlig hösttur i det vackra vädret med omedelbar verkan:D

Ha de!
Krya på sig, det är väl inte svininfluensan som tagit dig? Har hört att whiskey hjälper mot allt. :fakta
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njae, HSB jobbar på kindergarten så det är nog inte Svinflunsan utan en helt vanlig "snorunge"-flunsa som angripit min svaga lekamen:( Men tack för rådet, jag gör härefter mitt bästa för att under kvällen marinera lever och andra inre organ i rött, klart respektive bärnstensfärgat för att därmed fördriva det onda ur kroppen:tummenupp:)

Dessutom kom ju resultaten från G-åsen som en humörförbättrare, Tommy (Xyron) vann ju R1000 och Krister Bohm som tidigare körde 675 vann R600:tummenupp

...Krya på sig, det är väl inte svininfluensan som tagit dig? Har hört att whiskey hjälper mot allt. :fakta
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Last edited:

CHRiS82

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
Triumph Daytona 675
Nu sitter TwoBrothers M2 slip-on på :) gött ljud som fan . men inte så poppis på bana kanske ... därför frågar jag om det finns någon universal dB-killer som passar mitt M2 ??


47234799.png
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hej Chris,

Jorå, den M2-pipan har jag kollat en del vad gäller ljudet:) I min blogg finns det en utredning med det alternativ jag valde, nämligen att borra in och skruva fast en extra killer av standardtyp innanför den som sitter monterad i Din pipa på bilden (heter P1-R på TBR-språk). Tyvärr kommer Du att bli mätt till 98-102 dB om Du brakar förbi mätstationen på full gas och varvbryt och även med en enklare db-killer kommer Du att ligga på gränsen om Du inte ler snällt och växlar lite tidigare.

Kolla efter Hanks lösning några sidor tillbaks i tråden. Han är en handlingens man och svarvade sig en egen plugg, vilket är ett hyfsat billigt och bra sätt att få ned ljudet så mycket som det nu går.

Edit - och tacka för alla goda råd (hann tyvärr inte prova Din jägarbrygd, Stephan). Det blev både en trevlig kväll och idag gav jag tusan i förkylningen och avverkade nästan 30 mil i anständig marschfart. Nu i kväll är febern borta och förkylningen på tillbakagång. Trevliga huskurer vi har i den här tråden:D:tummenupp - EndofEdit

Nu sitter TwoBrothers M2 slip-on på :) gött ljud som fan . men inte så poppis på bana kanske ... därför frågar jag om det finns någon universal dB-killer som passar mitt M2 ??
 
Last edited:

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Ort
Östersund
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Nu sitter TwoBrothers M2 slip-on på :) gött ljud som fan . men inte så poppis på bana kanske ... därför frågar jag om det finns någon universal dB-killer som passar mitt M2 ??


47234799.png

Jäklar vad snygg den var!:tummenupp Kanske måste vinterpimpa rödingen lite. Är det nån som vet vad det är för skillnad på M2 och M5? Är det bara storleken eller är det så att nån kanske låter lite mindre eller så?

Ska till Mittsverige och dra det sista av inkörningen på fredag - Med originalljuddämpare! :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
AAAaavundsjuk:4skrika

Dottern är hemma och hälsar på efter en månads skola i Dina trakter (Hålland), så tyvärr blev jag tvungen att lämna WO. Men det är bara att blåsa på, glöm däremot inte att slänga ett getöga på oljestickan:)

Det är bara storleken som skiljer mellan M2 och M5. Jag åker också M2, jänkarna verkar föredra det större M5.

Akta Dig för att börja pimpa, det har liksom en tendens att dra iväg när man väl fattat kreditkort och skruvmejsel...:D

... Är det nån som vet vad det är för skillnad på M2 och M5? Är det bara storleken eller är det så att nån kanske låter lite mindre eller så?

Ska till Mittsverige och dra det sista av inkörningen på fredag - Med originalljuddämpare! :)
 

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Ort
Östersund
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Akta Dig för att börja pimpa, det har liksom en tendens att dra iväg när man väl fattat kreditkort och skruvmejsel...:D

Hahaha!! Jag har märkt det! Redan spenderat några kronor på puckar och motorkåpor.
Men jag får citera kamrat Gilbert och önska att han har rätt: "Det finns gott om pengar i mediabranschen...":gnissla:brinnerup
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Kraschkåpor. Finns det olika? Plast, glasfiber? Vad rör det sig om för pengar?

Kolla med Freddan69 (kör med kåpor utan hål för lyse)
eller Saeco12 (kör med kåpor med hål för lyse)
samt Roffe (utan hål för lyse vill jag minnas!)

Tror saeco pyntade 4 lax för ett helt set med överkåpa, båten, bakdel och framskärm, tank ingick inte.
 

CHRiS82

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
Triumph Daytona 675
OK tack för svaret Roffe S ... får hitta på nått smidigt rör jag kan peta in vid körning på bana som dämpar en aning =)
 

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag tänkte höra med er vad ni använder för lås till er Daytona. Min blev som känt stulen.

Vad använder ni för lås till er hoj? Var har ni låset under färd?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hej Du, jag har vid något tillfälle med våld och vaselin lyckats knåpa in ett ABUS skivbromslås under sittdynan, om det var vid sidan om eller bakom batteriet (mot bakcutsen) kommer jag inte ihåg. Men trångt blev det i alla fall.

Har Du fått tillbaks hojen eller lutar det mot en ny? Jag såg att Du hade annons efter bling ute på 675.net.

Jag tänkte höra med er vad ni använder för lås till er Daytona. Min blev som känt stulen...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top