oxford Omega skivbromslås bakom batteriet
jag skrev lite i mitt förra inlägg om det
oj svarade på fel inlägg
oxford Omega skivbromslås bakom batteriet
...Får nog aldrig tillbaka min tyvärr
Så det blir en ny. En -08 special edition som jag ska pimpa igen. Kommer att se likadan ut som min förra förhoppningsvis, med lite små ändringar.
Lite dåligt med svar på min låsfråga tycker jagn
Vad kör ni med för lås och hur förvarar ni den under färd?
Kör med Abus Granit skivbromslås. Det får plats bakom batteriet inklämt med verktygen som jag har kompletterat hojen med.
verktyg? du menar ett gäng insexnycklar hopbuntade med gummiband i en plastpåse?
ett gäng insexnycklar!!!! nu vet jag hur dom sparat in vikten på 09 modellen
hehe, jag fick inte ens med några insexnycklar, det var mina egna, allt jag fick var en sketen kryssmejsel och en bensintändare med motiv på en Dodge Charger -69...bigblock förvisso... eller visst ja den glömde jag lämna tillbaka till meken som lämnade ut hojjen när vi tog en cigg. Bara kryssmejsel alltså Fast min är ju en -07 så man kanske inte ens får med kryssmejsel nu för tiden det var bättre förr
... har flyttat bak bakhjulets axel utåt så att säja. Från ny kedja till "slut" kedja skiljer det ju en bra många millimeter.
...Inte för att jag kanske skulle känna det?! men om man förändrar axelavståndet, förändras inte raken då, och om raken förändras, bör man inte förändra fjädringen också då?
För någon som precis börjat med banåkning och börjat förstå vad jag ska "känna" från hojjen kan det ju vara viktigt att förstå geometrins påverkan i kontrast med fjädring och däcksval!
Så alltså, jag letar efter tips eller länkar som förklarar vad som händer med hojjen i olika fjädringssetupper!
Och det ska gärna vara enkelt förklarat ...
...Rent mentalt känns det så himla bra att förstå vad hojjen svarar på olika frågor och kommandon...
...skulle tagit tag i detta långt tidigare för att få ut mer av banåkningen i år...
... jag misstänker att tidigare ägare gjort inställningar lite på måfå.
...Senast på åsen åkte jag några varv steg tre i snabb grupp med fokus på högfarsbroms och sittställning.
...Nästa säsong hoppas man på en nystart med steg 1 igen
njae jag köpte min ny å det enda man fick med va en insexnyckel som man kan lossa passagerarsadeln med. den sitter i ett clips på undersidan sadeln
Det finns väl även en kryssmejsel i utrymmet under passagerarsadeln också
... men i mitt fall var det en "devine intervention" Gud den jävla nöten ville inte att jag skulle klara kurvan. kanske som straff för tidigare bågesynder
Det där stämmer inte, det sitter en mejsel under passagerarsadeln och det är inte bara en kryssmejsel, den är faktiskt vändbar! Den ligger numera i min bögslunga.naj naj inte på 09 men dom har väl sparat in 3kg så då rök väl bla kryssmejseln
Surströmming, fifan, vad har du nu gjort för ont?Men nu är allt på topp, när jag kom hem ikväll hade Hustrun dukat upp med surströmming på bordet Putäll på Er, gutår och ha en underbar helg
Det där stämmer inte, det sitter en mejsel under passagerarsadeln och det är inte bara en kryssmejsel, den är faktiskt vändbar! Den ligger numera i min bögslunga.
Surströmming, fifan, vad har du nu gjort för ont?
. Jag får väl bekänna att min troslåga flämtade till rätt rejält när jag smakade asfalt i trösen i ca 20km/h...
Men nu är allt på topp, när jag kom hem ikväll hade Hustrun dukat upp med surströmming på bordet Putäll på Er, gutår och ha en underbar helg
...Det var som fan roffe, surströmming tyvärr sätter min fru käppar i hjulet för att ta in denna delikatess i lägenheten återstår bara det rena då kan kompensera med en tjälknöl dock.
hoppas det smakade
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |