Triumph Daytona 675-tråden!

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Ort
M
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Superschysst, tack för snabbt svar. Känns ju som att det kostar mer än det smakar för mig som bara kör runt kvarteret lite då och då på sommaren.
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Nån som vet om det finns DB-killer till TOR röret.
Så jobbigt att byta rör när man vill köra bana.
 

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
--------------------------------------------------------------------------------

Någon som vet hur man kopplar trådarna för att starta cykeln, om man inte har orginalinstrumentet eller vill ha ett race intrument istället????????? tack samm för ett litet svar.. =)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nej, och det brukar vara svårt att demontera originalinstrumenten, de som racar och t ex vill ha ett Starlane monterat brukar låta instrumentet hänga i kåpan någonstans.

Anledningen är att instrumentet använder en s k CAM-bus till ECU som överför informationen, alltså inga traditionella kopplingar.

HM har tillsammans med T3 tagit fram ett raceinstrument som fungerar. Det hittar Du på www.t3-racing.co.uk .

Lycka till:tummenupp

...Någon som vet hur man kopplar trådarna för att starta cykeln, om man inte har orginalinstrumentet eller vill ha ett race intrument istället?...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Rätt säker:) Gör en sökning på www.triumph675.net , t ex på "replace dashboard" om Du vill ha exakt information om hur ECU och instrumenten samverkar samt om rejskillarnas olika lösningar. Har dock aldrig provat själv utan instrumentet men vet att andra i denna tråd testat på en importhoj...

:näsblod
helt säker på det? får väl leta upp ett instrument då kanske.. tack för svar åxå:tummenupp
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Nån som vet om det finns DB-killer till TOR röret.
Så jobbigt att byta rör när man vill köra bana.

Jag har vart lite nojig för det där men körde med TOR hela -09 utan att någon gnällde på ljudet. Då körde jag på Torpet, Gelleråsen och Falkenberg. Har du haft någont som anmärkt på det?
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Kunde inte hålla mig så att när dottern somnat smet jag ut och monterade de nya kåporna. Passade hur bra som helst:tummenupp

Nu ska det bara slipas ur för lysen fram och sen lackas i något snyggt.
 

Bifogat

  • DSC00387.jpg
    DSC00387.jpg
    226 KB · Visningar: 86

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Schnyggt! :) Faan, jag längtar...mina är beställda...
Var det bökigt, hur lång tid tog det?

Har inte dragit i alla skruvar än utan bara testmonterat men inklusive urkapning för bakljus och nerplockning av hojen, typ en halvtimme. Så bökigt, neee

Men sen var ju alla hål förborrade på det jag beställde och det ångrar jag inte!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Har inte dragit i alla skruvar än utan bara testmonterat men inklusive urkapning för bakljus och nerplockning av hojen, typ en halvtimme. Så bökigt, neee

Men sen var ju alla hål förborrade på det jag beställde och det ångrar jag inte!

Ja en ½-timme kan man ju leva med... :tummenupp
Har oxå beställt förborrat. Bekvämt, man vill ju inte :borra fel i onödan :D

Ytterligare 1-2 hk kan Du få fram om Du ytterligare vässar tändmappen, men det kan Du inte göra om Du inte har Tuneboy.

Körbarheten är den största vinsten tycker jag. Hojen går mycket jämnare vid kurvtagning med en bra mapp.

Snackade med Tommy på Effektbolaget i somras, och han rekommenderade Tuneboy. Och just av den anledningen du nämner, dvs. inte toppeffekt utan bättre körbarhet & betydligt jämnare gasrespons.

Funderar på att köpa Tuneboy och lämna in den till honom denna sommar. :)
 
Last edited:

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Kunde inte hålla mig så att när dottern somnat smet jag ut och monterade de nya kåporna. Passade hur bra som helst:tummenupp

Nu ska det bara slipas ur för lysen fram och sen lackas i något snyggt.

Sweet! Satte på mina likadana kåpor för några veckor sedan. Kan du svänga fullt styrutslag åt höger med dina? Min frambromsjusterarskruv tar i kåpan vid fullt styrutslag med frontkåpan monterad. Blir till att ta fram slipen:yoparty

Sweet! Satte på mina likadana kåpor för några veckor sedan. Kan du svänga fullt styrutslag åt höger med dina? Min frambromsjusterarskruv tar i kåpan vid fullt styrutslag med frontkåpan monterad. Blir till att ta fram slipen:yoparty

Menade åt vänster, skyller på vinet...... Det är ju ändå lördagkväll
 
Last edited:

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hoppas nu att det är senaste versionen av denna lista som jag uppdaterar med min msn..

[Stockholm]
- LucaBrasi (södermalm) --> kingofmyempire@hotmail.com
- Saeco12 (Vallentuna)
- Sjökexet (Solna)
- Mindtwist (Skärmarbrink)
- Dan17 (Farsta)
- JakeTheFake --> d675@live.se
- TropaDeElite --> triumphd675[AT]hotmail.com
- Nash (Johanneshov) --> Nashiey@hotmail.com

[Göteborg]
- Cykelstyre --> imperiet[AT]hotmail.com
- peterf
- jojje
- DasKind --> klufs_w@hotmail.com
- Jessan
- abbanovitch (Stenungsund)
- Sebbe_H (675 Groupie) --> s_bbe@hotmail.com

[Trestad]
- StephanD (Har ingen hotmailadress så jag addar alla efter hand eller via pm)

[Linköping med omnejd]

- ninan --> Mantorp ninan675[AT]hotmail.com

[Strängnäs]

- HrHptm
- Qcludde

[Norrland]
- Hank - (Boden) --> trooper@live.se
- Roffe_S - (Piteå) --> roffe_s[AT]hotmail.com
- Berkasson (Sundsvall)

[Blekinge]
- Knugis - (Karlskrona) --> knugen_83[AT]home.se

[Skåne]
- ben0 - (Eslöv) --> benyamean@gmail.com


OBS! Ska ni komplettera med ert namn / msn klicka alltid på "Svara-knappen" för att behålla formateringen. Självklart måste ni ta bort allt som har med QUOTE att göra. OBS! (TA EJ BORT DENNA TEXT)
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
:huvet Är sommarn här snart eller...suck...
Någon som kört längre sträckor med 675.an här?Europa?Har funderat åka ner genon Rhendalen men bävar lite inför hur hojen är då det gäller att köra långt på...blir det för extremt jobbigt i körställningen eller vad tror ni?..oavsett vilket längtar som f till våren och sommaren då blir det åka av..suverän hoj:Bugar
 
Last edited:

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
nja det är ju ingen guldwinge direkt... Men om man ligger på gränsen för indraget körkort på en svensk motorväg så avlastar fartvinden armarna något, gelsadel kan va ett tips..

mvh/ Henrik

:huvet Är sommarn här snart eller...suck...
Någon som kört längre sträckor med 675.an här?Europa?Har funderat åka ner genon Rhendalen men bävar lite inför hur hojen är då det gäller att köra långt på...blir det för extremt jobbigt i körställningen eller vad tror ni?..oavsett vilket längtar som f till våren och sommaren då blir det åka av..suverän hoj:Bugar
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu är det som såhär - jag har precis köpt en omgång fälgar inklusive bromsskivor av en kille i USA, mycket aktiv på www.triumph675.net . Som det verkar tänker han demontera och sälja ut sin banhoj i delar vilket gör att fler kanske kan vara intresserade av pris på lite prylar. Det satt ett Yoshi slip-on på hojen, grå tank och det mesta verkar riktigt fräscht (dock fanns inga kåpor monterade).

Jag har bett att få publicera någon bild av hojen och namnet på ägaren men innan jag har ett svar håller jag det för mig själv. Det jag bara skulle vilja veta är om det finns något intresse av delar? Jag vet en som letar ett grenrör så det har jag redan frågar på:).

Apropå långfärdskomfort - Jag är drygt 180 cm lång och åker vid långfärd med armbågarna vilande på låren. Den funkar vettigt, har kört 25 mil till en bana, ca 15 mil på banan och sedan 60 mil hem på kvällen. En gång. Jag var väl inte direkt körsugen morgonen därpå...:) Gel-sadel är bra, men på bana funkar originalsadeln bättre.
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
:huvet Är sommarn här snart eller...suck...
Någon som kört längre sträckor med 675.an här?Europa?Har funderat åka ner genon Rhendalen men bävar lite inför hur hojen är då det gäller att köra långt på...blir det för extremt jobbigt i körställningen eller vad tror ni?..oavsett vilket längtar som f till våren och sommaren då blir det åka av..suverän hoj:Bugar

Jag var nere i moseldalen förrförra sommaren, funkade fint men boka kotknäckare när du kommer hem så förkortar du lidandet :tummenupp

Vi stannade ofta och sträckte på oss och körde rätt friskt med snabba uppvärmningsgympa pass emellanåt, annars funkar iallafall min längd (170) bra att krypa ihop bakom det förhöjda kåpglaset. Man hittar likssom touring sittställningen nånnstanns efter danmark :D Ett tips är ju att så fort som möjligt hitta ställningen så man pallar längre sträckor utan att belasta handleder, jag kröp ihop så att mina armbågar vilade mot knäna... ungefär, sen är det bara att lägga sej över tanken och vrida ur den på autobahn. Rekomenderar verkligen inte att köra med tankväska, du vill komma ner bakom kåpglaset så du inte blir hörselskadad och även av anledningen hjälmfladder som efter en dag i sadeln gör dej rätt mör i nacken.

jag körde med två mjuka sidoväskor och ett nät över kutsen, eh. mellan väskorna likssom där jag hade regnkläder och vatten. Säj till om du vill se nånn packningsbild om du behöver inspiration :)

EDIT: min fru boxas och jag lånade hennes sånna där band man lindar händerna med, lindade upp över handlederna. Det blev inte alls speciellt stelt och jag är övertygad om att det hjälpte till att likssom göra handlederna stadigare så dom höll längre. på hemvägen hade jag glömt av hur hon visade att man skulle linda och då lindade jag lite på måfå, det blev sådär. Man ska linda rätt så blodet inte stannar :huvet
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top