Triumph Daytona 675-tråden!

Mortimer

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Daytona 675
Er blevet lidt hooked på den der Arrow slip-on, nogle der har set den billigere end til £468.97 med frakt ?

Stadig lidt dyrt :va

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Tack Roffe! Bra tips på ställen där man snabbt får hem ett bakdrev? Hur många kugg är orginal?

Det får gärna vara guldfärgat :pimp

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Tack Roffe! Bra tips på ställen där man snabbt får hem ett bakdrev? Hur många kugg är orginal?

Tror det var 47 som är orginal bak.
Här köpte jag mitt bakdrev (49 om jag minns rätt). Tycker dom har mkt kul till bra pris. :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Appappap, inte bli fåfäng nu;) Du har rätt cykelstyret, 16/47 är standard och kittade kedjor i många färger finns lite överallt på nätet. Men varför inte maila hit och kolla? Jag handlar filter, klossar och annat förbrukningsmaterial hos Louis, billig transport och snabb leverans:tummenupp

Ni har väl sett tråden på 675.net angående delar från andra hojar som passar 675:an? Bl a passar framdrevet från Gixx750 och R6 av vissa årsmodeller rakt av.

saeco12 skrev:
...Bra tips på ställen där man snabbt får hem ett bakdrev? Hur många kugg är orginal?

Hur gick det? :)

Besiktning av hojen imorgon...Sen blir det svetsat grenrör och ny ECU samt nylackade kraschkåpor.

Last edited:

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Imorgon blir det premiärtur med min Daytona 675, ska bli riktigt kul hoppas jag.

Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Första riktiga turen idag

10 mil! :) Fan va gött att kunna powerwheeeiiiila, kunde man inte göra med r6an !

Avslutades med poliskontroll, trevliga unga blonda/brunett poliser vare dock så vi erbjud de skjuts men de avböjde vänligt ;)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Aber na klar, meine junge freunde:) Maila Du dom på engelska, det sägs funka även när man ringer dit!

saeco12 skrev:
Sidan var ju på tyska :huvet :gnissla :confused::va:D

Mr Ed

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
Daytona 675
Besiktning av hojen imorgon. Hoppas den går igenom.
Har bytt tillbaka till alla orginaldelar förutom slipon:et. Packade det med "detostop" för att få ner ljudet lite.

@Roffe: Sen blir det svetsat grenrör och ny ECU samt nylackade kraschkåpor.

Hur gick besiktningen? Ska själv in om några veckor, har Triumphs org slipon, hade du samma?

/Jonas

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Tog min första tur idag med 675:an, rolig hoj, förstår varför många säger att den lämpar sig bäst för bana, man tror ju att man kör på 2:an hela tiden typ. Var dock lite för kallt och för mycket grus för det skulle vara riktigt kul, men snart så.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Det er denne jeg er hooked på: http://img514.imageshack.us/i/arrowhg4.jpg/

Kan godt lide den ovale afslutning :)

Är det ett Arrow du är ute efter är det det sliponet du länkar till du ska välja, väger nog minst av alla slipon till D675 och är utvecklat tillsammans med Triumph, lovar dig ljudet lär inte göra dig besviken och det följer med en DB-killer för bes och bana ( sitter i vid lev men är ur på några minuter med hjälp av en dremel, glöm inte mappa bara innan du rycker den).

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Är det ett Arrow du är ute efter är det det sliponet du länkar till du ska välja, väger nog minst av alla slipon till D675 och är utvecklat tillsammans med Triumph, lovar dig ljudet lär inte göra dig besviken och det följer med en DB-killer för bes och bana ( sitter i vid lev men är ur på några minuter med hjälp av en dremel, glöm inte mappa bara innan du rycker den).

Kan bara intyga att det är grymt ljud i den och den passar väldigt bra på modellen enligt mig.

Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Tog min första tur idag med 675:an, rolig hoj, förstår varför många säger att den lämpar sig bäst för bana, man tror ju att man kör på 2:an hela tiden typ. Var dock lite för kallt och för mycket grus för det skulle vara riktigt kul, men snart så.

haha känner typ samma efter att ha ägt en r6a, 4an känns som 2an på r6an :)

GÖTT!!!

nästan 15 mil idag

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Jorå, ett par att köra
Inga problem alls på bilprovningen. Jag besiktade med Yoshimura-systemet fyllt med Detostop.:tummenupp
Igår var vi ute en sväng, men batteriet lade av och jag måste mäta upp laddningen. Vill inte köpa ett batteri i onödan.:huvet
@Roffe:Grenrör och ECU samt kraschisar åker på i helgen och då får du ett utlåtande.:näsblod

Hur gick besiktningen? Ska själv in om några veckor, har Triumphs org slipon, hade du samma?

/Jonas

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sport!

MadAx skrev:
Nån som vet på rak arm om det är Sport lr Sport plus på D675.

@Hrhptm - ingen brådska för min skull, bara allting funkar och lirar ihop blir det nog bra...:)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!