Triumph Daytona 675-tråden!

hockeyliran

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona 675 -07
Hej =) Har ett tjutande ljud på min mc när jag kör, försvinner när man kopplar eller drar på lite lätt.. sen finns de där hela tiden.. låter ju mer en avgasröret typ. Nån som haft samma problem eller vet va de kan vara?

Tackar
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Gotland bokat på söndag! :) Blir första bandagen för mig. :tummenupp

Om några fler funderar på att åka men inte får plats på färjan hem på söndag så kan jag tipsa om att ringa Inger på gruppbokningen på destination gotland.
Hon fixade in mig å hojen trots att de inte fanns några platser enligt internet och vanliga bokningen.


Nån som ska köra på söndag och har koll på stötdämparinställningar?
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Hej =) Har ett tjutande ljud på min mc när jag kör, försvinner när man kopplar eller drar på lite lätt.. sen finns de där hela tiden.. låter ju mer en avgasröret typ. Nån som haft samma problem eller vet va de kan vara?

Tackar

Its a triple thing..älska eller hata det:gnissla Den skall låta så.
Jag blev lika förvånad när jag upptäckte det.
Vill du slippa det får du byta hoj eller skaffa ett slipon som låter mer..
 

hockeyliran

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona 675 -07
Tack för svaret, köpte nämligen min Daytona igår och märkte de direkt men han som sålde den hörde inget så lite dum kände jag mig och ännu dummare nu. Hade nämligen inget sånt ljud på min er6a
 

hockeyliran

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona 675 -07
Hej!

Har ett TOR slipon nu, såg att de fanns fästen för att sätta regskylten, är det något man behöver köpa? och vart köper man de isåfall =) har den långt in under nu, vill ändå vara lite laglig :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Gotland bokat på söndag! :) Blir första bandagen för mig. :tummenupp ?

Men knappast sista.... D675 vill bo på bana, kommer du märka :D

Nån som ska köra på söndag och har koll på stötdämparinställningar?

Ska inte köra, men kan tipsa om Tommy på Effektbolaget, ligger i Tullinge. Riktigt duktig kille, han har hjälpt mig med flera och jag kan garantera att det är mycket väl investerade ca. 450 kr. :)
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Hej!

Har ett TOR slipon nu, såg att de fanns fästen för att sätta regskylten, är det något man behöver köpa? och vart köper man de isåfall =) har den långt in under nu, vill ändå vara lite laglig :)

Orginal skylthållare passar ju :tungan Annars har har Valternoto en lite nättare version eller så gör du som Dan17 här i tråden och gör en nättare version av orginalen. PM:a Dan17 för info om det...
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Men knappast sista.... D675 vill bo på bana, kommer du märka :D



Ska inte köra, men kan tipsa om Tommy på Effektbolaget, ligger i Tullinge. Riktigt duktig kille, han har hjälpt mig med flera och jag kan garantera att det är mycket väl investerade ca. 450 kr. :)

Nä man lär väl fastna direkt :D

Ok! Kommer tyvärr hem sen ikväll från resjobb å sen går färjan 11 imorgon...

De jag vet är att förspänningen ändrats eftersom förre ägaren vägde 10kg mer än mig. Är de sämre eller bättre för mig när den ska köras på bana?
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Mitt tips är att justera allt till original inställningar så du vet vad du utgår ifrån och sedan ställa hänget enligt bifogad pdf.
Det är inte så svårt som det verkar..

Nä man lär väl fastna direkt :D

Ok! Kommer tyvärr hem sen ikväll från resjobb å sen går färjan 11 imorgon...

De jag vet är att förspänningen ändrats eftersom förre ägaren vägde 10kg mer än mig. Är de sämre eller bättre för mig när den ska köras på bana?
 

Bifogat

  • Mätblankett häng 3.3.pdf
    96.8 KB · Visningar: 122

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Skrev tidigare i tråden om mitt problem me att tanken rör sig något. Öppnade sätet och jag tycker att skruven som sitter där ser för liten ut, nån som har lust att titta på sin hoj om jag har rätt?
 

Bifogat

  • GetAttachment.jpg
    GetAttachment.jpg
    25.3 KB · Visningar: 67
  • GetAttachment1.jpg
    GetAttachment1.jpg
    31.4 KB · Visningar: 62

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Din skruv är helt rätt!:tummenupp
Innanför den sitter det en rörbit som håller tanken. Röret sitter i en gummibussning i vardera ände för att medge viss rörelse och minska vibrationer i tanken.

Skrev tidigare i tråden om mitt problem me att tanken rör sig något. Öppnade sätet och jag tycker att skruven som sitter där ser för liten ut, nån som har lust att titta på sin hoj om jag har rätt?
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Din skruv är helt rätt!:tummenupp
Innanför den sitter det en rörbit som håller tanken. Röret sitter i en gummibussning i vardera ände för att medge viss rörelse och minska vibrationer i tanken.

Okej, men de känns som att de går att vicka lite för mycket. Och de är bara i bultens "ände" som vickningen sker. Kunde inte skruva ut skruven, slant bara med fast nyckel och hade ingen hylsa till hands.

Men i tankens rör finns de alltså en rörbit till med mer material eftersom skruven är mkt smalare än tankens rör?

Hojen är lagd en gång och jag är lite rädd för att bulten ska ha gått av eller nåt eftersom vickningen bara sker i ena ändan...

Mitt tips är att justera allt till original inställningar så du vet vad du utgår ifrån och sedan ställa hänget enligt bifogad pdf.
Det är inte så svårt som det verkar..

Ok! Ska läsa igenom och prova.

Vilka verktyg behövs?
 
Last edited:

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
En skruvmejsel. Kolla instruktionsboken där står original inställningarna.
Jag tror inte det är något fel på din tank, möjligtvis så är ovan nämnda gummibussning skadad på den sida som du upplever som lös.

Ok! Ska läsa igenom och prova.

Vilka verktyg behövs?
 

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Nu måste jag ha akut hjälp!

Jag har plockat ner hela hojen i delar och moddat den en hel del under våren. Idag var äntligan allt klart och jag skruvade ihop det sista. Jag rullade ut den på gatan och skulle köra till affären och tjacka red dead redemption, men då STARTAR INTE HOJEN!

Jag drar igång tändningen och allt tänder och och det låter som det ska. Men när jag trycker på startknappen så knäpper det bara till. Displayen släcks för någon sekund sen startar displayen om.

Någon som vet vart problemet kan ligga?

Tyvärr har jag ju mekat med i princip allt så jag vet inte vart problemet kan ligga. Jag har fällt upp stödet, tryckt in kopplingen och allt det vanliga.

Vart ligger problemet?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top