Triumph Daytona 675-tråden!

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Är beläggen slut efter 680mil? Kört mycket bana? Min har gått 1000 och det är mycket kvar... dock en 2007..
680 mil på däcken är dock riktigt bra!

okaj tackar för svaren, ska kolla lois.de då.
den har gått 680 mil nu(rätt bra för att vara en 2010:)) så dom börjar väl att ta slut. däcken e också i behov av att bytas. det kostar om man ska köra mycket:gnissla
 

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
nja dom e ju inte helt slut än altså men jag undersöker lite priser å så innan dom e slut. så mycket bana har det inte blivit 4st bara men det är många fler inplanerade detta året + en italienresa å då kan det va bra å ha nya bromsar liggandes

UOTE=hank;4778207]Är beläggen slut efter 680mil? Kört mycket bana? Min har gått 1000 och det är mycket kvar... dock en 2007..
680 mil på däcken är dock riktigt bra![/QUOTE]
 

dayt675

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
2008,Triumph,Daytona675
Drevkåpa bort - funkar?

Nu e ja trött på det här. Två bandagar och två månader av exemplarisk kedjerengöring och MÅTTLIG smorning var 25mil å så är det blästerlåda i drevkåpan snart igen (bilden är iofs från två säsongers vanskötsel).
Men om man kör utan på den här 2008 SE så är det ju tre slangar som kan åka in i kedjan...- behöver man uppfinna nåt som skydd???
 

Bifogat

  • 1527liten.JPG
    1527liten.JPG
    143 KB · Visningar: 125

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Bör jag vara orolig?

Idag hörde jag ett distinkt pys/fräs-ljud som kom underifrån mig(hojjen antar jag) som uppstod under en bestämd, men inte allt för hård, inbromsning samtidigt som jag växlade ner. Jag stannade och kollade till cykeln och allt verkade stå rätt till. Såg inga direkta fel eller skador. Körde vidare lite försiktigt och allt verkar funka som det ska.

Vad skulle det kunna vara(bortsett från helt random grejer)?
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hej! Hittade du något fel?
Min första tanke var att valfri vätska på något sätt runnit ut på avgasröret, kanske bara vanligt vatten?
Du växlade ner och släppte kopplingen lite snabbt och låste bakhjulet?
Vilda gissningar från min sida, det är nog ingen fara om det inte kommer tillbaka!

ЯK;4784656 skrev:
Bör jag vara orolig?

Idag hörde jag ett distinkt pys/fräs-ljud som kom underifrån mig(hojjen antar jag) som uppstod under en bestämd, men inte allt för hård, inbromsning samtidigt som jag växlade ner. Jag stannade och kollade till cykeln och allt verkade stå rätt till. Såg inga direkta fel eller skador. Körde vidare lite försiktigt och allt verkar funka som det ska.

Vad skulle det kunna vara(bortsett från helt random grejer)?
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Tickande ventiler igen:va
Skall man justera dem till det minsta spelet eller det största ?
Hojen har gått 2600 mil och får stryk på bana.
Tacksam för svar.........
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Spelet blir nästan alltid mindre med tiden, jag är lite förvånad över vad som får Ditt spel att öka? :va Själv siktar jag alltid mitt i intervallet när jag pusslar med shimsbrickorna.

Tickande ventiler igen:va
Skall man justera dem till det minsta spelet eller det största ?
Hojen har gått 2600 mil och får stryk på bana.
Tacksam för svar.........
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Tack Junior!
Vi har ju diskuterat ventiler tidigare men jag blir inte klok på dem....

Spelet blir nästan alltid mindre med tiden, jag är lite förvånad över vad som får Ditt spel att öka? :va Själv siktar jag alltid mitt i intervallet när jag pusslar med shimsbrickorna.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, vad tusan skulle få spelet att öka? Koksbildning på ventiltallrikarnas översida (vilket borde orsaka problem med kompet), taskigt material i shims eller ventilskaft? Normalt hamrar vi ju på ventilsätena och nöter ned ventilen vilket minskar spelet... Skumt fenomen det där:va Du gör väl inte samma miss som en annan legend i bekantskapskretsen lyckades med, det visade sig att han använde bladmåttet graderat i tum när han justerade sitt ventilspel...:)

Tack Junior!
Vi har ju diskuterat ventiler tidigare men jag blir inte klok på dem....
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
ECU Diagnos + programmering som freeware: http://www.triumphrat.net/ecm-and-fi-tuning-help-tips-and-tricks/141608-tuneecu.html

En kabel för 7£ (VAG-kod) verkar vara vad som behövs, om någon vill ha ett alternativ till Tuneboy.

Edit - nu har jag testat det och med Tuneboykabeln var det bara att extrahera programmet ur ZIP-filen, kopiera licensnyckeln till biblioteket, koppla in sig på hojen och starta programmet. Det verkar ha i princip alla finesserna i Tuneboy med det tillägget att det även läser filerna ur ECU! Gränssnittet är bättre än TuneEdit, bland annat vad gäller funktioner som klipp ut/klistra in.

Så nu kan man faktiskt vad det verkar installera custommappar i alla trecylindriga Trajjor utan licensnyckel. Intressant:) Tyvärr är mapparna inte kompatibla med TuneBoy men alla OEM-mappar samt Waynes mappar verkar han ha konverterat.

Rekommenderas:)
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Med en sådan däringa musikmaskin kan Du väl i a f partitionera en del av disken på och köra XP? Det finns en tråd om programmet på t675.net, där diskuteras just om hur grönsaksmixern ska kunna luras till att köra vettig programvara...:)
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Hä på er.
är det någon som har ett par Daytona 675 passagerar fotpinnar till övers?
och som skulle kunna tänka sig sälja dessa till en triumph broder :)
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard

Full fart!
Vilken grupp körde du? Jag körde i medelgruppen, jädrar vad kul det var:banana

Hä på er.
är det någon som har ett par Daytona 675 passagerar fotpinnar till övers?
och som skulle kunna tänka sig sälja dessa till en triumph broder :)

Jag har!
Du kan väl PMa ett bud!
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hä på er.
är det någon som har ett par Daytona 675 passagerar fotpinnar till övers?
och som skulle kunna tänka sig sälja dessa till en triumph broder :)

köp av mej, 1000 styck och en bärs nästa gång vi ses. Men skulle ändå rekomendera att du inte köper, efterssom de extra hästkrafter du kommer ärva genom fotpinnarna kan bli ohanterliga för en 1050-gubbe :tuttar
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
köp av mej, 1000 styck och en bärs nästa gång vi ses. Men skulle ändå rekomendera att du inte köper, efterssom de extra hästkrafter du kommer ärva genom fotpinnarna kan bli ohanterliga för en 1050-gubbe :tuttar

Nu är det så att dina pinnarna ligger hemma hos mig, så du får dem för 800 spänn :tuttar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top