Triumph Daytona 675-tråden!

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600 1999, Daytona 675 - 2008
Nybliven ägare som säger hej

Nu har jag äntligen köpt mina drömmars hoj. En Scorched Yellow Daytona. Den jag köpte var en 2007:a med 400mil på mätaren :banana

Nu måste jag kolla om jag kan koppla in min ELM327 OBD2-läsare till TuneECU. Någon som vet om den fungerar :confused:
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
:tummenupp
Gäller alltså bara o våga skruva (knappa) på det allra heligaste nu också då...har hållit mig undan motorer hittills och bara vågat mig på att pimpa hojen :mad:
Kanske får bli en dubbel whiskey INNAN man sätter igång :gnissla

Bild på schtekmoppen bifogas :tuttar

Va faen, var det du med den hojen på Falken alltså!?
Du stod i den boxen jag höll till i under kursen :)
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Hur gör ni med lås osv när ni är ute o kör - det finns ju NOLL med utrymme för sånt på hojen :D

Får precis ner mitt Oxford skivbromslås bakom batteriet, men det är tight :)


Kör samma stajl som Luca; skivbromslås(den lilla varianten från Abus) under sadeln, får trängas med batteriet. :tummenupp
Ska man ta med kättingen så får man snällt packa ner den i ryggsäcken. Ger lite skön extratyngd där bak... *ahem*
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Jag ska titta på en begagnad 2006:a ikväll - några tips på vanliga fel jag ska kolla efter?

Hur gick med titten, kan det bli affär månne?


Kanske lite sent, men här är iaf några tips:

Allmänt vid MC-köp

Och ett par modellspecifika tips från denna tråd(det finns fler om man söker & plöjer lite djupare i den här förträffliga tråden :tummenupp)

Bra är, precis som nämns i ovan länkade inlägg, att ta VIN-nummer på hojen och kolla på Triumph hemsida om något behöver åtgärdas. Troligtvis är ev. fel redan fixade på garantin om det är en -06:a som du kikar på.

Olika individer kan - om jag förstått allt rätt efter att ha plöjt hela denna tråd efter mitt inköp av just en -06:a i höstas - dra olika mkt olja beroende på hur de är inkörda.
Svårt kanske att kolla vid en första provkörning, men garanterat värt att hålla koll på oljestickan vid ev. köp! När oljelampan väl lyser så är det troligtvis för sent...


Hoppas att du hittar ngn du gillar!


Nu har jag äntligen köpt mina drömmars hoj. En Scorched Yellow Daytona. Den jag köpte var en 2007:a med 400mil på mätaren :banana

Nu måste jag kolla om jag kan koppla in min ELM327 OBD2-läsare till TuneECU. Någon som vet om den fungerar :confused:

Grattis! Grym färg och få mil på cykeln. :)

Allas vår guru Roffe kan säkert svara på din fråga ELM327 OBD2 vs. TuneECU!
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Lite frågor och påståenden!

Jag har inte hunnit kolla på tuneECU ännu men det verkar intressant! (har precis börjat fatta hur tuneboy funkar)
Som Roffe skrev så har jag en tbr mapp som funkar kanon i min hoj, eller åtminstone innan jag demonterade cat och exbv. Tror att den går lite snålt nu på låga varv.
Det kan även bero på att jag kör utan O2 sensor?
Jag testade Roffes nya mapp och svängde in i depån efter några varv då hojen tvekade vid 8000 varv och kändes allmänt trög...
Tror att den är för fet för min hoj, dock så försvann oroligheterna på lågvarv.
Inget ont menat om Roffes mapp, den är säkert kanon! Men jag fick det inte att lira.:va
Kan det vara reset adapt som spökar? Jag har inte riktigt fattat denna funktion...

@ Roffe: Fick du tag i en styrända? Annars finns det en här...
 

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Ort
strängnäs
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
Tacka för mig!

Hej alla stolta daytona ägare.
Med en liten tår går min Daytona vidare till någon annan lycklig sate.
Blev dags att byta o testa något annat,hämtas imorgon.
Valet föll på Honda cbr 1000 2008....Lurad? Tiden får visa...
Fick för bra för min så det var en affär man ej kunde tacka nej till(90400)mil på mätaren 16600 mil, inte illa.
Tack för mig ses kanske åter.
MVH Ludde
 

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Hur gick med titten, kan det bli affär månne?


Kanske lite sent, men här är iaf några tips:

Allmänt vid MC-köp

Och ett par modellspecifika tips från denna tråd(det finns fler om man söker & plöjer lite djupare i den här förträffliga tråden :tummenupp)

Bra är, precis som nämns i ovan länkade inlägg, att ta VIN-nummer på hojen och kolla på Triumph hemsida om något behöver åtgärdas. Troligtvis är ev. fel redan fixade på garantin om det är en -06:a som du kikar på.

Olika individer kan - om jag förstått allt rätt efter att ha plöjt hela denna tråd efter mitt inköp av just en -06:a i höstas - dra olika mkt olja beroende på hur de är inkörda.
Svårt kanske att kolla vid en första provkörning, men garanterat värt att hålla koll på oljestickan vid ev. köp! När oljelampan väl lyser så är det troligtvis för sent...

Hoppas att du hittar ngn du gillar!
Stort tack för tipsen! Jag har vart och tittat på två daytonor än så länge men jag får inte riktigt priset på dem dit jag vill så jag har inte köpt någon ännu tyvärr!! Det är så mycket att tänka på - långmilare mot lågmilare och hur stor skillnad i pris det ska vara mellan.
Nu funderar jag på om det är vettigt att lägga ännu mer pengar än jag tänkt från början för att få en ännu skysstare/nyare.... mycket att tänka på! :D


Tänkte också höra om någon vet om det är skillnad mellan årsmodellerna 2006-2008? Eller är det bara 2009:an det blev stora skillnader på?
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Av en händelse är min till salu ... :banana då du bor i sthlm tycker jag du skall komma förbi och kika på den.

Jag står inför samma dilemma som du ... köpa en ny cykel med garanti och "garanterad" funktion till dyra pengar eller en beggad till lägre pris men med risk för merkostnader vid lagning. Har inget bra svar tyvärr. Det bästa är väl en som gått 1000 mil och är något år gammal. Värsta raset har skett (i pris alltså :)) men det finns fortfarande garanti kvar.

Å av en händelse (igen) är min Daytona precis så :yoparty :D

Vad jag vet är det ingen skillnad på 06-08. -09 kom dels en liten facelift men även lite mer krut i motorn och lägre vikt. Men det är inget jag skulle stirra mig blind på ...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top