Triumph Daytona 675-tråden!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Denna info står på hemsidan om mina nya blinkers.
LED current matches stock signal, no flash rate issues
Innebär det att jag ej behöver byta relä eller använda effektmotstånd för att få rätt blinkhastighet?

Mvh
Andreas
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ni som köpt Polidomkåpor och sedan lackat, hur mycket slip- och grundarbete krävs för att få ett hyggligt resultat? Vilka grovlekar på slip-papper? 320 - 400 - 500?
Ska jag tvätta dom innan och i så fall med vad (för att få bort släppmedlet från formen)?

Någon som kör med Polidoms kolfiberkåpstag / luftintag? Tycker det ser riktigt smutt ut.
http://www.polidom.se/webshop/product.php?id_product=616
 
Last edited:

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Vad finns det för alternativ på regskylthållare? är det bara valter moto som gäller? hur fäster man dem - jag har triumphs effektsystem fast med all plast och värmeskölden borttagen, kan jag ändå köra med valter moto? Vart köper jag den enklast isåfall?? :) Spanks!
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Vad har du för blinkers bak?
Orginal?
Ser inte riktigt på din bild.

Mvh
Andreas



Blinkers bak från Biltema...

djungel-Jim's ... Jag gjörde om original fästet = -7/8 cm
 

Bifogat

  • DSC01061.JPG
    DSC01061.JPG
    207.1 KB · Visningar: 62
  • DSC01062.JPG
    DSC01062.JPG
    204.6 KB · Visningar: 69
  • DSC01063.JPG
    DSC01063.JPG
    204.3 KB · Visningar: 86
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Gott nytt år allihop! Hoppas ni får en trevlig kväll :)


Skickat med den näst senaste tekniken
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
En sån här skulle gärna Triumph få bygga, risken finns i och för sig då att jag överger 675an
 

Bifogat

  • Daytona-1050_RED.jpg
    Daytona-1050_RED.jpg
    65.5 KB · Visningar: 115

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
När det gäller mina nya blinkers som jag väntar på så finns denna info om dem.
MicroAlloy LED
Bolt and cable arrangement optimized for 2009/10 675

Vad innebär det? Kan det bli problem att få dem att passa på en 07?

Mvh
Andreas
 

MarcB

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -09
Arghh ... Daytona 675R är ju "SPORT PLUS**" klassad av IF, medans vanliga 675'an är SPORT :(

(Skriv "DAYTONA" i modellsök rutan så ser du alla)

Undrar varför de gjort så... skillnaden är ju bättre bromsar och lite färg... + en quickshift
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Tjena.
Jag äger nu en r1-98 som jag är sugen på att byta. Har börjat köra en hel del bana, och tänkte fortsätta med det den kommande sesången. En daytona 675 känns väldigt lockande, då försäkringen är realistisk och man har råd att äga en relativt ny hoj. Tror ni jag kommer sakna det extra vridet, eller anpassar man sig snabbt?

Min fråga är annars vad som är ett realistiskt pris för en fin 08-10? Själv är jag lite sugen på att åka över till england och impotera hem en, de ligger ju väldigt fint i pris där...

Något särskilt fel man skall kolla efter på dem? Skall man vara rädd för cyklar som gått 2000+ ?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Knasigt, de flesta FB går ju mycket på vikt/effektförhållande och det är ju identiskt för versionerna. Visst kan ju de bättre chassiprylarna uppmuntra till mer banåka, men då gäller ju oftast inte försäkringen.

Jag skulle skriva till IF och begära en förklaring...

Arghh ... Daytona 675R är ju "SPORT PLUS**" klassad av IF, medans vanliga 675'an är SPORT :(

...Undrar varför de gjort så... skillnaden är ju bättre bromsar och lite färg... + en quickshift

En 675 går ungefär jämt med en R1 av första generationen upp till nästan 200 km/h så jag tror inte Du upplever att Du saknar så mycket vrid eller effekt i normala fall.

Du ska nog prata Gixxer, R1 eller ZX10 från -04/-05 innan skillnaden är riktigt märkbar.

Du kommer bara att ligga på lite högre varvtal med Daytonan. Det gör att vi helt enkelt känner oss lite snabbare trots att vi håller samma mediokra tempo som vi gjort med litermaskinerna:)

Tjena.
Jag äger nu en r1-98 som jag är sugen på att byta. Har börjat köra en hel del bana, och tänkte fortsätta med det den kommande sesången. En daytona 675 känns väldigt lockande, då försäkringen är realistisk och man har råd att äga en relativt ny hoj. Tror ni jag kommer sakna det extra vridet, eller anpassar man sig snabbt?

Min fråga är annars vad som är ett realistiskt pris för en fin 08-10? Själv är jag lite sugen på att åka över till england och impotera hem en, de ligger ju väldigt fint i pris där...

Något särskilt fel man skall kolla efter på dem? Skall man vara rädd för cyklar som gått 2000+ ?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Någon som har någon bra site för styling av hojen?
Hittar inte så mycket daytona specifika saker.

//Andreas
 

JonteB

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
Nu jävlar! Jag är en sån där otäck "läsa-allt-utan-att-säga-nått" men nu är det dags att göra lite väsen :banana

Efter förra årets körkortstagande och "trafiksäkerhetsövningar" på Sviestad känns det aktuellt att köpa en något mer lättsvängd hoj (läs daytona 675).

Eftersom försäkringar kom på tal var jag ju såklart tvungen att kolla upp vad det var på IFs hemsida ni snackade om (hade totalt missat att märkesförsäkringarna hade en egen flik)

efter lite kollande i tabellerna så verkar det nästan som om man kan ha märkesförsäkringen även om man inte är 25?!

Det blir såklart dyrare men med tanke på min ringa ålder får väl 1855kr i månaden anses som ett bra pris för helförsäkring på en sporthoj.

En jävla massa jidder från min sida men frågan är alltså:
KAN man ha IFs märkesförsäkring ÄVEN om man är UNDER 25?
(klockan är för mycket för att ringa dit o fråga :p)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ni som köpt Polidomkåpor och sedan lackat, hur mycket slip- och grundarbete krävs för att få ett hyggligt resultat? Vilka grovlekar på slip-papper? 320 - 400 - 500?
Ska jag tvätta dom innan och i så fall med vad (för att få bort släppmedlet från formen)?

Någon som kör med Polidoms kolfiberkåpstag / luftintag? Tycker det ser riktigt smutt ut.
http://www.polidom.se/webshop/product.php?id_product=616
Inga svar än? :gnissla
Jag måste snart sätta igång med konverteringen! :eek:
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Nu jävlar! Jag är en sån där otäck "läsa-allt-utan-att-säga-nått" men nu är det dags att göra lite väsen :banana

Efter förra årets körkortstagande och "trafiksäkerhetsövningar" på Sviestad känns det aktuellt att köpa en något mer lättsvängd hoj (läs daytona 675).

Eftersom försäkringar kom på tal var jag ju såklart tvungen att kolla upp vad det var på IFs hemsida ni snackade om (hade totalt missat att märkesförsäkringarna hade en egen flik)

efter lite kollande i tabellerna så verkar det nästan som om man kan ha märkesförsäkringen även om man inte är 25?!

Det blir såklart dyrare men med ta

nke på min ringa ålder får väl 1855kr i månaden anses som ett bra pris för helförsäkring på en sporthoj.

En jävla massa jidder från min sida men frågan är alltså:

KAN man ha IFs märkesförsäkring ÄVEN om man är UNDER 25?
(klockan är för mycket för att ringa dit o fråga :p)

- jag köpte Triumph när jag var 23, och då hade jag if märkesförsäkring!
Även om det inte var billigt så var det ändå det bästa alt!
Reglerna kan ha ändrats på 4 år dock....
 

MarcB

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -09
Knasigt, de flesta FB går ju mycket på vikt/effektförhållande och det är ju identiskt för versionerna. Visst kan ju de bättre chassiprylarna uppmuntra till mer banåka, men då gäller ju oftast inte försäkringen.

Jag skulle skriva till IF och begära en förklaring...

Det gjorde jag..

"Prisändringar sker alltid per den 1 februari med ledning av minst 3 senaste årens skadeutfall som grund. När det gäller Daytona 675 så var vi i valet och kvalet att höja den till klassen SPORT PLUS vilken sannolikt är rätt riskgrupp.

Vi beslutade dock att låta den ligga kvar för att låta kommande säsongs skadeutfall utgöra kompletterat underlag. Att lägga både 675 och 675R i samma grupp nu medför sannolikt ett för stort/litet premieuttag för gruppen som sådan, beroende på vad vi beslutar."

MAO, SLUTA KRASHA ERA HOJAR FFS!! :(
 

dayt675

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
2008,Triumph,Daytona675
Söker kontakt

Hej boys o girls!
Håller på att installera Clear Alternatives baklampa med inbyggda blinkers. Proffsigt om man kunde hitta 4-pin hankontakt som passar i original-honkontakten till blinkers/skyltbelysning.
Bilden med måttstocken visar honkontakten som jag vill koppla till.
Någon som vet var man kan hitta?
(vill inte klippa den befintliga om jag vill byta tillbaka...)
 

Bifogat

  • small 009 (6).jpg
    small 009 (6).jpg
    124.8 KB · Visningar: 44
  • small 009 (7).jpg
    small 009 (7).jpg
    126.7 KB · Visningar: 38
  • small 009 (13).jpg
    small 009 (13).jpg
    105.9 KB · Visningar: 45
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top