Triumph Daytona 675-tråden!

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
uppdaterad till 2011 edition

jaha nu var han igång igen... stripade bettan lite idag... några dekaler kvar dock...
 

Bifogat

  • 675-3.jpg
    675-3.jpg
    244.3 KB · Visningar: 88
  • 675-2.jpg
    675-2.jpg
    239.6 KB · Visningar: 83
  • 675-4.jpg
    675-4.jpg
    246.2 KB · Visningar: 113

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Ort
Malta
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Hej boys o girls!
Håller på att installera Clear Alternatives baklampa med inbyggda blinkers. Proffsigt om man kunde hitta 4-pin hankontakt som passar i original-honkontakten till blinkers/skyltbelysning.
Bilden med måttstocken visar honkontakten som jag vill koppla till.
Någon som vet var man kan hitta?
(vill inte klippa den befintliga om jag vill byta tillbaka...)

http://www.triumphcenteruppsala.se/
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Jag har precis den dB-Killern till mitt TOR system och det funkar utmärkt. Passar perfekt. Fast den gör ingen som helst skillnad vid statisk (stillastående) mätning :va Däremot när man kör är hojen märkbart tystare. Tror inte heller att du kommer ha problem vid besiktningen med TOR systemet. Däremot om du avser att besöka banor med 95dB gräns. Då är dB-killern ett måste till TOR systemet.


Hej.

Ska besiktiga hojen innan 30/4.
Kommer den att gå genom besiktningen med TOR slipon eller ska jag byta tillbaka till orginal innan besiktning?

Var kan jag hitta en DB killer till TOR systemet?
Fungerar en universal av denna modell?
http://www.hojstyling.se/product.php?id_product=260

Mvh
Andreas
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Däremot om du avser att besöka banor med 95dB gräns. Då är dB-killern ett måste till TOR systemet.

Är det någon som haft problem med ljudet på banor med TOR?
Jag har kört 2 somrar nu med TOR, både SMC-kurser och vanliga bandagar och aldrig fått en tillsägelse.
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
På Knutstorp kommer man inte ens ut på banan med TOR utan dB-killer. Den ligger klart över 95 dB utan killer. Om jag minns rätt så svartflaggade man även 675:eek:r med orginalsystem på Knutstorp.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
På Knutstorp kommer man inte ens ut på banan med TOR utan dB-killer. Den ligger klart över 95 dB utan killer. Om jag minns rätt så svartflaggade man även 675:eek:r med orginalsystem på Knutstorp.

Hmm, de beror ju på hur man kör kanske...du blir svartflaggad menar du ;) Är du säker på att det är ljudet??
Jaja, jag skojar bara.

Men jo, det är riktigt. Man kommer över 95db med TOR.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Vad finns det för alternativ på regskylthållare? är det bara valter moto som gäller? hur fäster man dem - jag har triumphs effektsystem fast med all plast och värmeskölden borttagen, kan jag ändå köra med valter moto? Vart köper jag den enklast isåfall?? :) Spanks!

Jag köpte min här
http://www.evotech-performance.eu/i...-675-2006-10-tail-tidy-fender-eliminator.html
Men det kanske inte funkar när du tagit bort allt :va man använder det vanliga fästet.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Står ganska säljredo med SuperDuken nu, inte för att jag är missnöjd på nåt sätt. Men efter 4 år LC8:eek:r är jag bara lite förändringsbenägen.

Lite sugen på 690 SMR och köra cupen, men tvivlar på hur mkt det kommer bli. Var dessutom nära att köpa 675a redan när jag för 4 år sen hamnade med KTM i sängen.

Frågan är nu. Hur är det med reservdelar och sånt? Funkar ÅF-leden? Finns det race-delar såsom till R6 & CBR på blocket eller till vettiga priser? Hur jobbigt är det att hitta billiga, och kränga på kraschkåpor?

Några kända fel/barnsjukdomar man borde tänka på när man kollar? Något som är särskilt dyrt om man går omkull som man borde preppa för?

Jag kommer inte köpa nytt, utan i stort sett byta Dukken rakt in. 06-07 med ca 1500 mil alltså.

Bästa FB för att ha avställningsbar (kör inte så ofta) och vad kostar en avställningsförsäkring till låst garage?
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Lustigkurre :D

Se till att svara på ditt PM istället :)

F'låt, kunde ju inte låta bli..

Jag skall svara, men jag är en 7-800 mil hemifrån och har faktiskt inte riktigt allt med mig, som t.ex. alla detaljer du frågade om. Men ge mig lite drygt två veckor så skall jag svara på rubbet. Vill du kanske ha en fjäder till bakdämparen förresten? Jag skall nämligen köpa när jag kommer hem och jag vill minnas att vi väger samma. Fundera..kostar runt en tusenlapp tror jag.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ett tips till imina Daytonavänner.
Satt och drömde om våren och goa hojturer. Med fins slingriga vägar sedan dyker ett grymt cafe upp eller du måste helt enkelt göra något annat än köra hoj i 10-15 min.
Vill man då böra runt på hjälmen eller lämna den på hojen så att något rötägg kan sno den utan problem?
Skapade en liten mod under sätet där man kan sätta fast hjälmen så det inte bara är att plocka den.
Visar min mod med lite bilder.

//Andreas
 

Bifogat

  • IMG_0221.jpg
    IMG_0221.jpg
    235.8 KB · Visningar: 69
  • IMG_0223.jpg
    IMG_0223.jpg
    222.1 KB · Visningar: 94
  • IMG_0226.jpg
    IMG_0226.jpg
    233.6 KB · Visningar: 88
  • IMG_0224.jpg
    IMG_0224.jpg
    231.6 KB · Visningar: 101
  • IMG_0225.jpg
    IMG_0225.jpg
    230.1 KB · Visningar: 85
  • IMG_0227.jpg
    IMG_0227.jpg
    227.2 KB · Visningar: 84
  • IMG_0209.jpg
    IMG_0209.jpg
    236.9 KB · Visningar: 83
  • IMG_0222.jpg
    IMG_0222.jpg
    235.8 KB · Visningar: 82

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Ett tips till imina Daytonavänner.
Satt och drömde om våren och goa hojturer. Med fins slingriga vägar sedan dyker ett grymt cafe upp eller du måste helt enkelt göra något annat än köra hoj i 10-15 min.
Vill man då böra runt på hjälmen eller lämna den på hojen så att något rötägg kan sno den utan problem?
Skapade en liten mod under sätet där man kan sätta fast hjälmen så det inte bara är att plocka den.
Visar min mod med lite bilder.

//Andreas

Bra tips, det ska jag nog ta åt mig
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top