Triumph Daytona 675-tråden!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Bläcken köpta på Bauhaus.
Fick borra upp skruvhålet en aning på bläcket samt kapa det så det ej stack ned under ramen och såg fult ut.
Borra med 6mm borr så får du lagom diameter på hålet i bläcket.

//Andreas
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vet inte om håll i hatten är rätt uttryck.
Min höjdes med 600 kr på helåret.
Edit: Fel av mig de hade höjt med 800 kr.
Inget att gorma över eller har jag missat något?
Daytona fortfarande i sport kattegorein? 675 R i sport +

//Andreas

nja, min blir 4 år nu, och jag trodde den skulle sänkas från 15 nånnting, men istället höjde dom till 18 nånnting! (34 bast) :näsblod
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Tjena. Jag hade tänkt att skaffa en daytona 09 eller 10 som gått runt 1000 eller strax där över, och i okej skick. Jag undrar bara vad som är realistiskt att ge för en sådan? Sen undrar jag också om det är värt att investera i en lite nyare som jag tänkte, rätt många uppdateringarar kom väl 09? / Martin
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tyvärr kraschas våra ögonstenar lite för ofta, bättrar vi inte på statistiken riskerar Daytonan att hamna i Sport plus relativt snart...

Som gubbe boende i glesbygd har jag lägre pris hos annat bolag, men tyvärr är det snart så att jag betalar i princip växelpengar i tillägg för en premie på en flång ny S1000RR än för min Daytona! Logiskt? Njae...
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tyvärr kraschas våra ögonstenar lite för ofta, bättrar vi inte på statistiken riskerar Daytonan att hamna i Sport plus relativt snart...

Som gubbe boende i glesbygd har jag lägre pris hos annat bolag, men tyvärr är det snart så att jag betalar i princip växelpengar i tillägg för en premie på en flång ny S1000RR än för min Daytona! Logiskt? Njae...

så sant, :glömdet :gnissla
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Tyvärr kraschas våra ögonstenar lite för ofta, bättrar vi inte på statistiken riskerar Daytonan att hamna i Sport plus relativt snart...

Som gubbe boende i glesbygd har jag lägre pris hos annat bolag, men tyvärr är det snart så att jag betalar i princip växelpengar i tillägg för en premie på en flång ny S1000RR än för min Daytona! Logiskt? Njae...

Då ska jag skvallra till hoppe att du minsan har kollat upp vad försäkringen skulle kosta på en bmw :tummenupp
 

Bifogat

  • _DSC0129.jpg
    _DSC0129.jpg
    224.8 KB · Visningar: 77

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tyvärr kraschas våra ögonstenar lite för ofta, bättrar vi inte på statistiken riskerar Daytonan att hamna i Sport plus relativt snart...

Som gubbe boende i glesbygd har jag lägre pris hos annat bolag, men tyvärr är det snart så att jag betalar i princip växelpengar i tillägg för en premie på en flång ny S1000RR än för min Daytona! Logiskt? Njae...
Det är nog en tidsfråga innan BMW tvingas göra samma sak med S1000RR.

Vilket bolag försäkrar din hoj billigare än If?
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Det som hänt är ju att Daytona R klassats som Sport+ och dom vanliga som enbart Sport:va det skiljer ju knappt något på hojarna mer en bromsar och dämpare, om jag fattar rätt gick min 2 åring upp till 9400.-

blev en höjning på 200.-

Kommer troligtvis byta min till våren ändå.
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Kollade min 07'a för detta år, 10700 hos IF (örebro, 36 år ung). Dock inget som får mig att tänka om, pärlan måste säljas.....
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Folksam, jag betalade drygt 6 kkr hel/hel för min hoj i fjol. Årets höjning/sänkning har jag inte fått ännu...

Slår vad om att ni lite äldre herrar snart får betalt av försäkringsbolgen för att gasasatan som premieutvecklingen ser ut ;)


Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jupp. Ett moget trafikbeteende och en sund själ i en skröplig kropp är den grund varpå Försäkringsbolagens välbefinnande och premieberäkningar vilar...:kryckor

Säääkert:)

Slår vad om att ni lite äldre herrar snart får betalt av försäkringsbolgen för att gasasatan som premieutvecklingen ser ut ;)...
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Fälgar

675:a fr 2006...

Om någon vill bli av med eller skulle stöta på en uppsättning fälgar till rätt pris så är jag intresserad!

:tummenupp
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Slår vad om att ni lite äldre herrar snart får betalt av försäkringsbolgen för att gasasatan som premieutvecklingen ser ut ;)


Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.

Tror mer på att han kommer undan så billigt bara för att han bor där det mest är "off season", 8 mån vinter, 3 mån skitväder och 1 mån med lätt sommarvärme.:D
Jag som nästan är lika gammal men bara nästan har inte en chans att få till premierna Rolf snackar om.
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
:mad:

Det Du fallerar på, min vän, är det mogna trafikbeteendet och den sunda själen...:mattias

:)

Tror mer på att han kommer undan så billigt bara för att han bor där det mest är "off season", 8 mån vinter, 3 mån skitväder och 1 mån med lätt sommarvärme.:D...
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
:mad:

Det du fallerar på, min vän, är det mogna trafikbeteendet och den sunda själen...:mattias

:)

Eller det felaktiga postnummer denna broder har!
Stefan kan ta mitt och jag hans!
Vad tycker du , Junior? (Roffe!!!!)

Skämt åsido, jag har inte koll på försäkringspremierna för 2011!
Berätta gärna för mig!
Är en gubbe på 46 år med postnummer 645 50 som gillar att bomba apex!!!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top