Nu har jag inte orkat läsa igenom 275sidor utan ställer frågan iallafall
Hur är en daytona 675:a att köra på långkörningar?
Fick provköra en lite i höstas och blev sugen, men jag sträck kör upp till norrland ca 80mil varje sommar (o sen tillbaka igen)... Så hur är den på långkörningar?
Att den är underbar på bana o vardags körning, det har jag redan kostaterat.
Sen är det nått speciellt på just denna hoj man ska se upp med om man köper beggat?
Jag skulle inte klara av långkörningar. Bortdomnade handleder, värkande axlar och en rygg som skulle protestera livligt samt träsmak blev nog resultatet.
Nu har jag ju i och för sig problem med axlar och rygg, skulle behöva komma igång och träna igen...
Det enda jag märkt är att man måste tänka på att ej belasta handleder så mycket. Annars har jag inga problem med Daytonans sittställning.
//Andreas
Fick provköra en lite i höstas och blev sugen, men jag sträck kör upp till norrland ca 80mil varje sommar (o sen tillbaka igen)... Så hur är den på långkörningar?
Sen är det nått speciellt på just denna hoj man ska se upp med om man köper beggat?
Jag skulle inte klara av långkörningar. Bortdomnade handleder, värkande axlar och en rygg som skulle protestera livligt samt träsmak blev nog resultatet.
Nu har jag ju i och för sig problem med axlar och rygg, skulle behöva komma igång och träna igen...
Träsmaken kanske går att avhjälpa med en Gel-sadel. Någon som provat den?
Någon som vet var man kan hitta en gelsadel till en vettig peng?
Ebay.com . men även demonteringsfirmor Sverige kan ha.Men främst Ebay kanske även någon butik i Sverige har någon liggande som du kan leta reda på men skulle först och främst föreslå Ebay.
Spelar det någon roll vilken årsmodell man har på hojen.
Dvs passar ett gel seat som suttit på en 09 på en 07?
Det brukar stå t.ex 06-09 Daytona 675 Front rider seat d.vs en beskrivning av sätet,tror ej det skall vara några problem,om du vill vara extra noga ring Triumph center kolla kan vara någon skillnad på den allra nyaste hojen kanske men tvivlar på det.Finns ju nr på exakt vilken sadel som är vad till just din årsmodell.Innan köp kolla bara så allt är helt och inget är sönderbrutet, utan i vilket skick det är i samt att säljaren har 100% i feedback score.Läs noggrannt vad som är vad i beskrivningen,gör du detta så borde det ej vara några problem alls.Be även säljaren skicka varan noggrant (Gift,seat,low value 50dollar som exempel så ökar du chansen att du slipper betala ev tullavgifter)
,
Kollade på Johans MC.
Samma artikellnummer på ->08 Daytona Gel seat som till 09-> Daytona Gel Seat.
Det borde ju betyda att de passar oavsett årsmodell.
//Andreas
Ni som monterat Polidomkåpor.
råd?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|