Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Större kan Du nog glömma, trångt så in i bängen i den låddan. Tudor har ett batteri som passar, det finns även några andra till humanare priser.

Mitt originalbatteri funkar fortfarande men hovleverantör Hoppe här på SH kränger numera även batterier och har beställt hem ett som passar Daytonan som hyllvärmare utifall det skulle tappa orken. Trots hans vurm för tyskt Kruppstål finns det fördelar med den blyge, tystlåtne mannen...

Har köpt batteri 2 år irad nu och känner att 1500:- kan jag ha roligare för.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Tack så mycket. Hm, Biltema har inte direkt någon som stämmer med dom måtten. Kan man få in lite större eller måste det bli mindre? Det närmsta dom har är 151mm x 87mm x 95mm.

Har köpt batteri 2 år irad nu och känner att 1500:- kan jag ha roligare för.

Mekonomen har för 519:- :)
 

Kissaway

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph
Hej!

Tänkte höra om någon vet om det är någon skillnad på 675SE modellen och 675US modellen och isåfall vad?
Har kollat på en 675 från USA ett tag nu som man blivit mer o mer sugen på men tänkte kolla upp om det spelar nån roll om det är US eller SE modellen...
Tack på förhand!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det är samma hoj, möjligen kan halvljusautomatiken saknas.

Är det en Californiamodell sitter en kolfiberbehållare för att samla upp sot monterad. Det är inga problem att demontera den, det finns fina anvisningar att hitta på nätet.

Lycka till:tummenupp

Hej!

Tänkte höra om någon vet om det är någon skillnad på 675SE modellen och 675US modellen och isåfall vad?
Har kollat på en 675 från USA ett tag nu som man blivit mer o mer sugen på men tänkte kolla upp om det spelar nån roll om det är US eller SE modellen...
Tack på förhand!
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Äntligen! ...har man blivit med MC... igen :) Känns för jävla bra nu när vädret börjar hyffsa till sig!
 

Kissaway

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph
Glömde skriva att det även är en limited edition, men det är bara färgen som gör den till limited, eller?
Tack igen!




Det är samma hoj, möjligen kan halvljusautomatiken saknas.

Är det en Californiamodell sitter en kolfiberbehållare för att samla upp sot monterad. Det är inga problem att demontera den, det finns fina anvisningar att hitta på nätet.

Lycka till:tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Gällande lampan, har inte rört hojen alls sedan september och började dagen med att starta upp den för att vara säker på att allt fungerade innan jag började demontera. "Felet" (om den nu inte slockanar när man börjar köra) fanns alltså innan demontering men inte i september.

Låter hojen som vanligt när Du vrider på tändningen? Om EXBV-ventilen går lite längre än vanligt kan det vara den som behöver justeras, smörjas eller helt enkelt avlägsnas...:)

Skaffa en kabel och installera TuneECU! Diagnostiken är bara den värd varenda krona och timme...

Lycka till!
En liten uppdatering, det var givetvis som roffe_s förutspådde, lite justering och smörjning samt ett antal start och stopp så slocknade motorlampan. :tummenupp
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Är det ngn i tråden som har GB racings motor kåpor?? Jag lyckades få tag i ett set på ebay men fanskapet skickade inte med tillhörande skruv.... Ngn som vet hur mycket längre skruvarna är som GB skickar med?
 

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Arboga
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Måste bara berätta nåt om Triumph som faktiskt gjorde mig förvånad.

Har min hoj inne på service (Gul Daytona -06) för 3000 mila service och lite annat smått och gott. Skulle bl.a. byta höger bromsskiva fram då den var lite skev.
Verkstaden beställde bromsskiva men fick men en av annat utseende. De som sitter på hojen är guld och metallfärgade men de som Triumph skickade är enbart metallfärgade och har ett annat utseende i övrigt också.
Verkstade började undersöka om de skivor som satt på min hoj var orginal och det var det. De kontaktade Triumph och ifrågasatte varför de skickat en annan typ än vad de beställt och fick till svar att de ändrat design och att de gamla ej finns att få tag på längre. Den gamla designen gällde på 06 - 08 om jag inte misstar mig (försökt kolla lite bilder på nätet på olika årsmodeller). Detta medför att man måste byta båda bromsskivorna om den ena blir dålig.

Nu ska jag säga det att Triumph var super trevliga och har nu efter lite förhandlande gått med på att jag ska få köpa två för en så jag känner inget som helst agg mot dom. MEN är det inte konstigt att man bara upphör att tillverka en viss typ av reservdelar som ända inte är helt ovanligt att man behöver byta till en cykel som ändå är relativt ny. Kan ju inte vara bara jag som vill byta en bromsskiva pga skada.
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Grattis och välkommen alla nya på tråden.....
Ang batteri, vad är det som gäller för Daytona? (7ah)?.
Batteri på Mekonomen är 6 ah. Lellesmc , 8 ah...?
så..................?
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Grattis och välkommen alla nya på tråden.....
Ang batteri, vad är det som gäller för Daytona? (7ah)?.
Batteri på Mekonomen är 6 ah. Lellesmc , 8 ah...?
så..................?

Och när ser jag dig på bana!:va

Tack för hjälpen, Roffe!
Det var 3:ans cylinders slang som hade hoppat ur till IMAP:en!
Nu går den som den ska!
Vad sägs om att få ihop 50 dagar på bana? Hade ju bara 45 förra året.....:huvet
Törs du utmana??:D
 
Last edited:

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Är det ngn i tråden som har GB racings motor kåpor?? Jag lyckades få tag i ett set på ebay men fanskapet skickade inte med tillhörande skruv.... Ngn som vet hur mycket längre skruvarna är som GB skickar med?

Jag råkade ha instruktionerna kvar sedan jag monterade mitt kitt :)
För hela kittet går det åt 10 st M6 x 30 och 2 st M6 x 25. De kortare ska sitta längst ner på den minsta kåpan.
Drages med moment 8 N/m står det...
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
HrHptm
Och när ser jag dig på bana!:va

Tja, tyvärr det blir inte mycket bana, just nu Gotland 1 helg juni...
 
Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Jag råkade ha instruktionerna kvar sedan jag monterade mitt kitt :)
För hela kittet går det åt 10 st M6 x 30 och 2 st M6 x 25. De kortare ska sitta längst ner på den minsta kåpan.
Drages med moment 8 N/m står det...

Det är ordning på dig direktören : ), tack för hjälpen!!!
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Lotek kommer förmodligen inte göra särskilt många mil på Västkusts/Skåne-vägar denna säsong. Kommer nog köra typ 1 timme på skärtorsdagen, innan han far upp till mig- i bil ;).

Resten blir på bana i SMCs regi och kanske några mil i Sthlms-trakten.

/Cicci

Tyvärr blir det ju rätt tunnsått med körningar i sommar av förklarliga skäl. Någon måste ju rädda världen medan ni roar er hemma :rolleyes:
Men jag ser mycket fram emot både Gotland och Kemora om allt går som det skall. Det är ju där 675:an kommer till sin rätt också :yoparty

Så SVT eller NDR blir det inget med, den här gången iaf. Men om någon inte bestämt sig ännu, så kan jag bara rekommendera att ni kör båda. Mycket trevligt sällskap och underbara vägar.
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Så glad!! :D

Imorgon flyger jag ner till Malmooee å kör upp min nya -08a!


btw, nån som vet nåt om vad TOR helsystemet gör för effekt å ljud?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top