Triumph Daytona 675-tråden!

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Så glad!! :D

Imorgon flyger jag ner till Malmooee å kör upp min nya -08a!


btw, nån som vet nåt om vad TOR helsystemet gör för effekt å ljud?

Effektmässigt tor jag inte att det gör så många hk. Det är nog ingen större skillnad på det mot andra slipons effektmässigt. Ljudmässigt gillar jag det starkt. Sök på tuben och du skall finna.... Dock kan du inte räkna med att klara av bandagar med 95DB gräns. Vi hade ljud mätning nyligen på Knutstorp. Med TOR låg jag på 102,7DB. Om jag stoppade i en killer hamnade jag på 100DB. Med orginal låg jag på 95DB vid förbifart mätt enligt konsten alla regler...




Det kan jag inte tänka mig? Det finns väl ett minimum avstånd mellan blinkersen om jag minns rätt? Tror det är 15-18cm eller nått sånt :va
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Nu ska jag säga det att Triumph var super trevliga och har nu efter lite förhandlande gått med på att jag ska få köpa två för en så jag känner inget som helst agg mot dom. MEN är det inte konstigt att man bara upphör att tillverka en viss typ av reservdelar som ända inte är helt ovanligt att man behöver byta till en cykel som ändå är relativt ny. Kan ju inte vara bara jag som vill byta en bromsskiva pga skada.

För ett par år sen fick jag byta just de guldfärgade för att de blivit skeva utan anledning. Detta tog Triumph på garanti eller nångon form av goodwill så jag behövde aldrig betala något. De kanske hade kvalitétsproblem med den versionen som sitter på våra hojar orginal. OBS Bara spekulationer från min sida.
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
För ett par år sen fick jag byta just de guldfärgade för att de blivit skeva utan anledning. Detta tog Triumph på garanti eller nångon form av goodwill så jag behövde aldrig betala något. De kanske hade kvalitétsproblem med den versionen som sitter på våra hojar orginal. OBS Bara spekulationer från min sida.

Jag fick också byta mina bromsskivor till nya på garantin. Men även de nya slog sig så småningom. Så jag köpte Galfer skivor istället. Är det många som haft problem med sina bromsskivor???
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag fick också byta mina bromsskivor till nya på garantin. Men även de nya slog sig så småningom. Så jag köpte Galfer skivor istället. Är det många som haft problem med sina bromsskivor???
Mina har också slagit sig (eller varit så från början?) så det blir nya på garantin nästa vecka.
Tråkigt att höra att det är ett generellt problem, vi får hoppas de spottat upp sig på det dom monterar nu.
 

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Arboga
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Okej så det verkar vara ett problem för många med skeva bromsskivor.
Får hoppas att de jag fick monterade på nu är bättre då.
Ska man "bromsa in" de nya skivorna.
Hörde ryktas om att man ska ta det lugnt med bromsandet i början, inte belasta dom för hårt. Hur länge då i sådana fall?
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Verkar lite skumt det här... Om det nu är ett problem med bromsskivor som slår sig och triumph är medveten om det så borde alla berörda hojar fixas!
Det är ju ganska allvarligt med dålig kvalitet på broms detaljer!
Jag har då inte märkt några sådana tendenser på mina skivor trots ganska flitigt bromsande. Men en sak till att hålla koll på..

Tycker det låter konstigt om du ska behöva bromsa försiktigt med nya skivor, man kan ju bli tvungen att pallnita 500m från handlaren! Skulle det förstöra skivorna?

Jag ska då besikta på onsdag, men det ska väl inte vara några problem...

Okej så det verkar vara ett problem för många med skeva bromsskivor.
Får hoppas att de jag fick monterade på nu är bättre då.
Ska man "bromsa in" de nya skivorna.
Hörde ryktas om att man ska ta det lugnt med bromsandet i början, inte belasta dom för hårt. Hur länge då i sådana fall?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Lampan som sitter original på hojen, för skyltbelysningen. Är det något som måste köpas från Triumph, eller tillhandahålls det på t ex en vanlig bensinmack? Kan inte se någon specifik märkning på den. Förra ägaren har nämligen klippt sladdarna som kommer ut ur gummihöljet, så det räcker nog inte med enbart ny lampa.
 
Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Lampan som sitter original på hojen, för skyltbelysningen. Är det något som måste köpas från Triumph, eller tillhandahålls det på t ex en vanlig bensinmack? Kan inte se någon specifik märkning på den. Förra ägaren har nämligen klippt sladdarna som kommer ut ur gummihöljet, så det räcker nog inte med enbart ny lampa.

Går det att skruva isär höljet?
Skarva i så fall sladdarna.
Annars kan du köpa vilken universallampa som helst som du bloir nöjd med. Dock viktigt att den lyser på skylten.
MC handlare bortde ha för en vettig peng.

Mvh
Andreas
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Okej så det verkar vara ett problem för många med skeva bromsskivor.
Får hoppas att de jag fick monterade på nu är bättre då.
Ska man "bromsa in" de nya skivorna.
Hörde ryktas om att man ska ta det lugnt med bromsandet i början, inte belasta dom för hårt. Hur länge då i sådana fall?

Tyvärr hjälpte det inte med nya orginalskivor för mig :( Kanske berodde det på att jag inte körde in dem :va De slog sig efter en si så där 100 mil igen. Jag har ingen aning om vad Triumph säger angående inkörning. Men Galfer säger inkörning i 15 mil i lungt tempo gärna stadstrafik (låg fart mycket bromsningar).
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hallå alles..

Varit sugen på en 675 i 4 år nu, men varit mer sugen på SuperDuke så det har varit en sån :tungan.

Nu börjar jag dock känna att 4 år Twin och högt styre får räcka, jag vill testa nåt nytt.

Som student blr det tight att lägga 35´ emellan så det är mest frågan om att byta Dukken rakt av.

Frågan är då: Vad går det att få loss en 675 för i vår? I vilket skick osv är den då?

Borde jag släppa tanken och inse att SuperDuke är mest bang 4 the buck, eller ska jag ta mig i kragen och koka en kanna te i väntan på en ny britt-vän?
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Någon som blivit av med sin svarta triple? Tror det var en -08 eller iallfall en nyare jag såg idag komma körandes/vinglandes i Göteborg med två unga jeppar på. Den ena som skjutsades hade hjälmen ej riktigt fastsatt utan uppdragen över pannan och mc.n saknade reg skylt originalhållaren kvar med skylten borttagen fick bara dåliga vibbar av det hela såg riktigt fel ut bara..:va
 

Elmato

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Street Triple R -10
Heli bars

Någon som är intresserad av ett par Heli Bars till sin 675. Helt nya aldrig monterad.

PM:a
 

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Skulle behöva hjälp med lite måttagning för att göra ett tankkamerafäste

Skulle nån vänlig själ kunna ta måtten från centrum mellan mittenbultarna på tanklocket?
Är på resjobb där jag har tillgång till material å verktyg men inte hoj
Ni som gjort sådana här fäste, hur lång ska plattan vara?

Vad är de för gänga som passar för att fästa själva kameran?

Tack på förhand :)

Kolla på den här http://viewitem.eim.ebay.se/Adjustable-Camera-Mount--TRIUMPH-Daytona-600-675-955i/250673231041/item
Billig, pulverlackad och fullt justerbar :tuttar
Rekomenderas varmt (har köpt en själv) :tummenupp
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Precis varit på Sviestad och tränat vilket både kändes stelt & ovant, men framför allt fruktansvärt roligt : )!
Hojjen känns annorlunda efter allt som är utbytt:
1: håll i hatten vad den skjuter på efter 9-10 t varv...
2: under dessa varvtal går den, men inte med ngn vidare glädje...
3: Då min gamla styrdämparen läckte som ett såll så byttes den ut på garantin, vad de bytte ut den mot är dock väldigt oklart för jävlar vad det slår i utgångarna!!!! ( aldrig haft liknande problem med den gamla??? )
4: Min hjärna har problem med konceptet 1:an uppåt, resten ner! Stora problem blir det om man missat inbromsningen kraftigt och måste växla ner snabbt inför schikanen som närmar sig i lite för hög fart! - ( men det gick att köra igenom på 5:an så det var lugnt ) : )

5: Min laptimer fungerade tyvärr!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
:tummenupp Välkommen till verkligheten:brinnerup Några kommentarer:
1 - Yepp
2 - Vi kanske ska mickla lite med området mellan 6 och 10k, testa lite mer värden från min mapp och tändtider?
3 - Har Du justerat ned gaffelbenen i styrhuvudet? Det lugnar ned fronten, med den extra skjutsen över 10k blir den lätt fram dock utan annan konsekvens än lite rejsig feeling
4 - Mmm, det har fått mig av avstå...
5 - Oh yes. Därför är min närapå oanvänd, huvudsaken är att det känns snabbt:)

...
1: håll i hatten vad den skjuter på efter 9-10 t varv...
2: under dessa varvtal går den, men inte med ngn vidare glädje...
3: Då min gamla styrdämparen läckte som ett såll så byttes den ut på garantin, vad de bytte ut den mot är dock väldigt oklart för jävlar vad det slår i utgångarna!!!! ( aldrig haft liknande problem med den gamla??? )
4: Min hjärna har problem med konceptet 1:an uppåt, resten ner! ...
5: Min laptimer fungerade tyvärr!

Ptja, från 50-60k lär väl en trotjänare kosta, m a p skick och miltal. Jag funderar själv på någon form av uppgradering under säsongen (R lockar) men slirkopplingen följer i så fall med till den nya:)

Hallå alles..
...Frågan är då: Vad går det att få loss en 675 för i vår? I vilket skick osv är den då?...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top