Trist att de ej fungerade. Hoppas hojen inte tog för mycket stryk av omkullkörningen.
Tack för varningen när det gäller Metisse X-pads.
Mvh
Andreas
Inga större skador, mest repor på kåpan och kopplingskåpan, ett rejält märke i svingen, den avslagna pucken, en fotpinne (PP-tuning), styrändan och handbromshandtaget (det höll i alla fall) och det 3 dagar gamla skinnstället. Själv klarade jag mig till och utan blåmärke
Tjena @nders, beklagar vurpan
Vi börjar ju vara ett antal som provat div olika puckar vid det här laget Mina LSL har fungerat som avsett, även GBRacing verkar klara rimliga påkänningar.
Tänk på att INTE köpa de som sticker ut flera dm utanför kåpan, de kan kroka i gräs, grus och curbs och orsaka att hojen börjar tumla. Det är bättre och billigare att kassera in lite skråmor på plastkåporna.
Så - en Daytonaägare som vill skydda sig vid eventuell kullkörning bör satsa på:
1 - Motor-, kopplings- och generatorkåpskydd
2 - Rampuckar med mjukt rundade, inte så långa.
3 - Låt bakre fotpinnarna sitta kvar.
Mina 2p
Som vanligt kloka ord från dig.
Det blir nog en komplett sats GB-racing eller LSL som kommer monteras under vintern.
http://www.gbracing.eu/Triumph.113/Daytona-675-2006-2010.116/?osCsid=tuabbrc84bqam9q75smptlkt87
http://www.lsl-motorradtechnik.de/php/index.php
Last edited: