Triumph Daytona 675-tråden!

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Nya Pilot Road 3 monterat och klart om jag kommer med fälgarna i näven för 2900 kr ett ok pris?
Kan köpa däcken utan montering för ca 2400 kr på däck365.

Hojdäck (hojdack.se) tar ca 2500 för däcken.
Däcknasaren här hemma tar 300 kr/däck för påläggning och balansering om jag kommer med lösa fälgar, så 2900 kr känns helt ok.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Igår kväll lämnade Trajjan gårdsplanen för sista gången, i alla fall i min ägo. Några saker som blev över och någon av Er kanske är intresserade av är:

- Original grenrör med katalysator och EXUP kvar. Pris 2 000:- + frakt
- Bränslepump komplett med anslutningsring och skruvar. Pris 1 000:- + frakt.

Vi får se vad mer som dyker upp när garaget städats ur...:)

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
2010. BMW S1000rr
byte av bromsar

Hade hojen inne på service och fick rekommendationen att byta mina bromsklossar och bromsvätska inom en snar framtid. Nu kommer ju självklart frågan, var i sthlm kan jag göra detta till ett bra pris? Vad kan jag räkna med att detta kostar om jag låter någon göra det åt mig? Tyvärr har jag inte kunskapen att göra det själv och jag vill inte chansa med bromsarna/livet.

Är det billigare att köpa prylarna själv på nätet och sedan ta med dem till mecken? isf. tips på bromsklossar (kör mer eller mindre enbart på gata)

vore tacksam för svar.

be safe

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Hade hojen inne på service och fick rekommendationen att byta mina bromsklossar och bromsvätska inom en snar framtid. Nu kommer ju självklart frågan, var i sthlm kan jag göra detta till ett bra pris? Vad kan jag räkna med att detta kostar om jag låter någon göra det åt mig? Tyvärr har jag inte kunskapen att göra det själv och jag vill inte chansa med bromsarna/livet.

Är det billigare att köpa prylarna själv på nätet och sedan ta med dem till mecken? isf. tips på bromsklossar (kör mer eller mindre enbart på gata)

vore tacksam för svar.

be safe

Jag ska lufta bromsarna på min hojj nästa vecka! Köp på dig broms vätska o klossar och dyk förbi så trollar vi till det på din hojj också! Mån kväll typ!

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Igår kväll lämnade Trajjan gårdsplanen för sista gången, i alla fall i min ägo. Några saker som blev över och någon av Er kanske är intresserade av är:

- Original grenrör med katalysator och EXUP kvar. Pris 2 000:- + frakt
- Bränslepump komplett med anslutningsring och skruvar. Pris 1 000:- + frakt.

Vi får se vad mer som dyker upp när garaget städats ur...:)

Grattis min gode vän ( snyft )!

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
2010. BMW S1000rr
Jag ska lufta bromsarna på min hojj nästa vecka! Köp på dig broms vätska o klossar och dyk förbi så trollar vi till det på din hojj också! Mån kväll typ!

vore ju helt jäkla lysande om man kunde fixa det själv (behöver lära mig). Bor själv på artillerigatan., köper på mig lite DOT4..btw några rekommendationer för klossarna?

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
vore ju helt jäkla lysande om man kunde fixa det själv (behöver lära mig). Bor själv på artillerigatan., köper på mig lite DOT4..btw några rekommendationer för klossarna?

louis.de har ganska bra priser vet jag, men köp inte race belägg bara! ( dom kräver jätte hög värme ). :tummenupp

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
+1 för den, Lucas-beläggen funkar jättebra, de eller Brembo från Kvick MC är mina favoritval. Annars finns en hel uppsjö med "pirattillverkare" (Carbon Lorraine, Galfer, SBS m fl) om Du inte får tag i något av de tidigare föreslagna beläggen.

louis.de har ganska bra priser vet jag, men köp inte race belägg bara! ( dom kräver jätte hög värme ). :tummenupp

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
2010. BMW S1000rr

nu blev det ett par SBS från 24mx.se 379:- läste att någon annan testat dessa och dessutom kan jag åka och plocka grejerna direkt. Tack för tipsen!

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Måste ha loss pengar till uppstart av ett företag så min är till salu nu ! Pma om intresse finns

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Har köpt tailen me passagerarsadeln till mitt hojbygge, är ute efter bromsljus och förarsadeln passar alla årsmodeller ihop me varandra elle ha dom byggt om tailen ngt genom åren? Kanske nån som har delar liggandes?

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Hej alla D675 ägare. Jag har länge varit förbaskat sugen på en D675. Nu är man i köpetagen igen så jag har ett par frågor.
- Känner man skillnad på en model 08 och en 09. Med tanke på på extra hästkrafterna? Alltså för dagsbruk... Är det att föredra en 09 eller nyare?
- Jag förstår att det är ett monster på bana men hur känns det att susa runt på under vardagsbestyren?
- Har idag en VTR1000F som jag förvisso är grymt glad över. Tror ni vridet blir det samma eller mer?
- Hur tar sig hojen mot en äldre 1000RR så som en CBR från 04-05?

Tusen frågor till men nu är det visst helt tomt i skallen :huvet

fisken

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Tjena Fisken,

Som 675-ägare i många år, och när brorsan nu haft en Blade -04, kanske jag kan ge en del svar trots att jag sålt min Trajja?

675 är en sjukt rolig hoj, i mångt och mycket som en trimmad moppe i f t stora literhojar. Först med generation -08 (Honda) och senare (Suzuki, Kawa, Apa m fl) börjar storlek och smidighet för literhojarna komma ikapp.

Men den är inte en bekväm stadshoj och kräver tillvänjning - sittställningen straffar obönhörligen en förare som hänger på armarna i stället för att låsa knäna mot tanken och använda ryggmuskulaturen för att bära överkroppen. Sitter man rätt är långa dagsturer inget problem.

Effektmässigt märker Du ingen skillnad mellan generationerna, den stora skillnaden är att -09 och senare har bättre bakdämpare med mer komfortabel utväxling.

Bladen från -04 är något bekvämare men samtidigt en pråm att lotsa runt i lägre fart i f t Trajjan. 675 hänger med jämnt upp till ca 150 km/h, över det drar Hyndan ifrån, långsamt till 175-200, däröver snabbare. Motormässigt liknar faktiskt hojarna varandra, de drar jämt från botten till rödmarkering utan större dalar eller toppar, lite som en elmotor. Trist enligt vissa, skönt säger vi som vill ha förutsägbart gassvar ut ur kurvorna.

Du kommer från stora hojar, gillar Du mindre, nätta och snabbhanterade hojar som lämnar tonvis med feedback från däck och ram är Daytonan så mycket roligare än motsvarande literhojar. Vill Du ha en stor och bekväm vardagshoj med lite sportigare approach finns det bättre alternativ.

Provkör! Det är en absolut rekommendation så att Du vet hur den funkar.

Hoppas Du hittar rätt, lycka till med Ditt köp :)

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Hej alla D675 ägare. Jag har länge varit förbaskat sugen på en D675. Nu är man i köpetagen igen så jag har ett par frågor.
- Känner man skillnad på en model 08 och en 09. Med tanke på på extra hästkrafterna? Alltså för dagsbruk... Är det att föredra en 09 eller nyare?
- Jag förstår att det är ett monster på bana men hur känns det att susa runt på under vardagsbestyren?
- Har idag en VTR1000F som jag förvisso är grymt glad över. Tror ni vridet blir det samma eller mer?
- Hur tar sig hojen mot en äldre 1000RR så som en CBR från 04-05?

Tusen frågor till men nu är det visst helt tomt i skallen :huvet

fisken

Hej Fisken.
När det gäller hästkrafterna så är det inte speciellt stor skillnad så jag har svårt att tro att du kommer märka någon skillnad.
Precis som Roffe skriver är den inte snäll mot kroppen om man gör fel.
Jag har inte provkört någon VTR så det är svårt att uttala sig om hur vridet skiljer sig, men jämfört med andra hojar i samma klass är det inget snack om att 675an har en mycket trevligare motor. Ända sättet att avgöra är att provköra.

Jämfört med lite äldre hojar som hänger den med bra upp till ca 150, men där börjar hästkraftskillnaden göra sitt.
Däremot när det svänger finns det nog inte många äldre hojar som hänger med. 675an är lätthanterlig när det börjar gå undan, däremot är den inte speciellt lätthanterlig i låg fart. I och för sig tycker inte jag det spelar så stor roll om jag behöver sätta ut foten ibland när det går sakta.

Åk och provkör en 675a, jag tror inte du kommer att bli besviken. Tänk bara på att inte hänga i armarna utan använd knäslut runt tanken och rygg- och magmuskler för att hålla upp överkroppen

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Ajdå :näsblod
Det blev visst en sprillans Daytona 675 2010 från TC Karlstad :tuttar
11520 minuter tills leverans! Ta o ge ett par tusen :huvet

Nu ska jag bli snabbast i gröna gruppen på smc´s körningar :banana

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07

Gratulerar till köpet.
Hoppas du ska trivas på din nya hoj på torsdag nästa vecka.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös

Grattis å välkommen i gänget, upp med en bild så vi får se nykomlingen (bild på hojen alltså:D)

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Äsch då, Arrow sliponet kommer bli försenat från england så leverans är framskjuten.... 15840 minuter tills den står på uppfarten :arsele

Tack för alla välkomnande :Bugar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...