Triumph Daytona 675-tråden!

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Är själv väldigt sugen på en daytona 675! Har suttit idag och ringt runt till div förs bolag och kommit fram till att IF är billigast. Dock har de ett problem, man får bara köra på bana när SMC är med som arrangör. Kan tänka mig att många här inne har IF som försäkringsbolag?

Och det måste ju ha stört fler än mig att de har den regeln? Kan vi nuvarande D675 och blivande ägare göra något åt den saken? De flesta andra har ju en mycket vettigare regel, så länge det inte är tidtagning/tävling så är det fritt fram.
Åsikter/förslag på vad vi kan göra för att ändra deras inställning?
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Hej alla, igen ;)
Vad använder ni för depåstöd? Jag håller på att bli tokig efter allt googlande...
Vill ha ett bra och säkert bak och med kronlyft fram. (helst ett där jag slipper flytta tutan).
Och gärna vad ni betalat och beställt ifrån :yoparty
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Äsch jag tänkte klippa till med köp av Pitbull depå stöd från US. Ska tydligen vara best of the best. Har en bekant som också ska ha.
Fler som är intresserade så kanske ett gruppköp vara på sin plats.
Hojta till om ifall, beställer väl i nästa vecka.
 

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Ort
City
Hoj
2010. BMW S1000rr
Äsch jag tänkte klippa till med köp av Pitbull depå stöd från US. Ska tydligen vara best of the best. Har en bekant som också ska ha.
Fler som är intresserade så kanske ett gruppköp vara på sin plats.
Hojta till om ifall, beställer väl i nästa vecka.

Även jag kör biltema bak och fram, fungerar fint. Lite brokigt att få den så att den inte står lutad några grader åt något håll men för 450 picks för båda är det något jag kan leva med (den står stadigt)

vet inte om depåstöd är rätt grejer att slänga pengar på men kan man så ska man :)
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Har köpt en 675a från 2006. Behöver man kolla ifall alla barnsjukdomar är åtgärdade och i så fall kan man göra detta på något lätt sätt?

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Även jag kör biltema bak och fram, fungerar fint. Lite brokigt att få den så att den inte står lutad några grader åt något håll men för 450 picks för båda är det något jag kan leva med (den står stadigt)

vet inte om depåstöd är rätt grejer att slänga pengar på men kan man så ska man :)

Ganska enkelt åtgärdat..Är inte depåstödet i sig det är fel på.
Gaffelbenen är olika långa, typ.

Ta bort plastbitarna(på depåstödet) på Vänster sida sett från förarplats och lägg på lämplig tejp som skydd istället.

Voilá, den är rak...Tog ett tag innan jag fattade vad som var fel faktiskt.
 

Bowser

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
Nykvarn
Hoj
Yamaha FZ8
Letar efter en ensitscuts till en daytona 675 07 röd. Någon som vet vart man kan få tag i en?
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Letar efter en ensitscuts till en daytona 675 07 röd. Någon som vet vart man kan få tag i en?

Enklaste stället är här, du har väl ingen direkt brådska ändå antar jag. Det är ju ett tag kvar till våren. Det brukar dyka upp sådana i olika färger lite då och då.
 
Last edited:

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Ort
City
Hoj
2010. BMW S1000rr
Ganska enkelt åtgärdat..Är inte depåstödet i sig det är fel på.
Gaffelbenen är olika långa, typ.

Ta bort plastbitarna(på depåstödet) på Vänster sida sett från förarplats och lägg på lämplig tejp som skydd istället.

Voilá, den är rak...Tog ett tag innan jag fattade vad som var fel faktiskt.

Är inte helt säker att jag förstår vad du menar. Det ända depåstödet som har plastbitar är där bak men dessa vet jag inte om man kan ta bort då det är dessa som stöder svingen.

Är det fram eller bak du tagit bort plastbitarna, eller är det hjulen du menar?
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Är inte helt säker att jag förstår vad du menar. Det ända depåstödet som har plastbitar är där bak men dessa vet jag inte om man kan ta bort då det är dessa som stöder svingen.

Är det fram eller bak du tagit bort plastbitarna, eller är det hjulen du menar?


Bara fram, detta därför att det vänstra gaffelbenet är annorlunda än det högra och sticker ner lite längre.

(Kollade in på biltema nu, och fattar vad du menar. Jag litar inte på piggen som följer med som standard och den är svår att ändra.)

Jag använder istället som finns här, där ser du plastbitarna....
Utan dem på vänster sida är gaffeln rak.
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Tjo!

Försökte söka i tråden men den funktionen fungerar ju i ärlighetens namn inge vidare.
Ska kolla på två 675:eek:r i helgen, finns det något speciellt jag borde kika/tänka på? Något som jag absolut bör se upp med? Allmänna tips mottages tacksamt :)

// Lynx
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tjo!

Försökte söka i tråden men den funktionen fungerar ju i ärlighetens namn inge vidare.
Ska kolla på två 675:eek:r i helgen, finns det något speciellt jag borde kika/tänka på? Något som jag absolut bör se upp med? Allmänna tips mottages tacksamt :)

// Lynx

Årsmodell/er??
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Oh, sorry, båda är 07:eek:r :)

Ok, ditt första stopp för att leta mer info är här. Eftersom jag nu råkar ha haft en -07, så vet jag väl kanske detta: Fråga om den dricker mycket olja..vissa exemplar gör det, andra inte. Skillnaden är egentligen ingen mer än att man måste isf hålla bättre koll.

Om inte originaldäcken är bytta, gör det. Pirelli SC på >-07 var snorhala i väta.

Kolla om den låter underligt från 5000 till runt ca 7-8000 rpm(innanför höger motorkåpa). Då behöver man se hur kamkedjespännaren mår. Finns en manuell att köpa för ganska billig peng.

Servicear? ventiljustering?

Hmm, laddproblem har ju inträffat på några, alltså att Likriktaren gett upp, eller för den delen statorn, men det märker du inte förrän det händer, om det händer...

Orginalbatteriet ger gärna upp om man inte skött det pedantiskt. Men det är nog strax dags med ett nytt på en -07 iaf...

Mnja, inte mycket mer än så som jag kommer på.

Någon annan som kan fylla på lite kanske?
 

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Någon annan som kan fylla på lite kanske?

Tänkte bidra med nåt ang denna förträffliga hoj men Lotek har fått med det mesta.
På min 07:a pajade instrumentet, så be om en guidad tur bland funktionerna för att se att det funkar med laptimer mm.
Annars så kan du speja efter saker som släta bromsskivor och att styrstoppen finns kvar så att inte styrhuvudet är knäckt. Kolla även att balken som låset till sadeln sitter i är rak och att svetsfogarna inte har tendens till sprickor. Händer bara vid ordentliga klotningar, förståss!
Mja, vad kan man säga... En suverän hoj!
Lycka till i helgen :)
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Jag är kanske en idiot men,
Om jag vill stoppa in dB killern i mitt arrow slipon för bandagar 2012. Måste jag plocka bort kolfiber "end capen" längst bak. Eller är det bara att banka in.
När jag försöker trycka in dB'n men verkar ta emot något i kolfibern.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top