Hej - jag tror Du ska ge den några mil till, men generellt sett är motorgången med originalmappen lite "fladdrig" och i bänk/loggning med WB-lambda ser man att den går magert, förmodligen av miljö- och bullerskäl. Jag tror att ditt bekymmer är relaterat till låga växlar/fart, då man inte märker speciellt mycket på sexan av det jag beskriver ovan (då motorn går mot belastning och gaspådraget är större).
Vissa installerar TOR-mappen (Triumphs OEM-slipon) trots att dom har original ljuddämpare och en del blir väldigt nöjda medan andra verkar uppleva en "flat-spot" kring 4k RPM med denna lösning...
Problemet är fullt möjligt att lösa, men det kräver Tuneboy eller PCIII så att man kan feta upp mappen något i dessa områden.
Lycka till med Din nya hoj, och se till att ha gummisidan nedåt
PS - jag är 184 cm och hade jag inte gillat hojen hade jag åkt något annat![]()
Hej!
Det är precis som du säger. Det visar sig bara på låga växlar vid låg fart. Får nog köra några mil till och se om det blir bättre.
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Vad gör egentligen TOR mappen? Jag är egentligen inte intresserad av mer effekt för tillfället utan att den ska gå bra (jämt å fint och inte magert).
Försöker att hålla gummisidan nedåt men det är inte alltid lätt.
![Tungan :tungan :tungan](/img/smilies/crazya.gif)