Hej - jag tror Du ska ge den några mil till, men generellt sett är motorgången med originalmappen lite "fladdrig" och i bänk/loggning med WB-lambda ser man att den går magert, förmodligen av miljö- och bullerskäl. Jag tror att ditt bekymmer är relaterat till låga växlar/fart, då man inte märker speciellt mycket på sexan av det jag beskriver ovan (då motorn går mot belastning och gaspådraget är större).
Vissa installerar TOR-mappen (Triumphs OEM-slipon) trots att dom har original ljuddämpare och en del blir väldigt nöjda medan andra verkar uppleva en "flat-spot" kring 4k RPM med denna lösning...
Problemet är fullt möjligt att lösa, men det kräver Tuneboy eller PCIII så att man kan feta upp mappen något i dessa områden.
Lycka till med Din nya hoj, och se till att ha gummisidan nedåt
PS - jag är 184 cm och hade jag inte gillat hojen hade jag åkt något annat
Hej!
Det är precis som du säger. Det visar sig bara på låga växlar vid låg fart. Får nog köra några mil till och se om det blir bättre.
Vad gör egentligen TOR mappen? Jag är egentligen inte intresserad av mer effekt för tillfället utan att den ska gå bra (jämt å fint och inte magert).
Försöker att hålla gummisidan nedåt men det är inte alltid lätt.