Triumph Daytona 675-tråden!

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Bakskärm:va ?

Om Du menar huggern sitter den bara bultad med några insex och är skitenkel att byta utan någon demontering av bakhjul:tummenupp .

Kanon. :tummenupp Blir att beställa en sådan innan semestern hugger i. Vet du hur det är med framskärmen? Den sitter ju mer eller mindre heltäckande över framhjulet. Ser på bilder att det är bultat vid fjädringen? Samma där eller? Inom sin tid ska även framskärmen bytas ut nämligen. :gnissla

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Vet du hur det är med framskärmen? Den sitter ju mer eller mindre heltäckande över framhjulet. Ser på bilder att det är bultat vid fjädringen? Samma där eller? Inom sin tid ska även framskärmen bytas ut nämligen. :gnissla

Lika simpelt som huggern (4 insex), vad jag sett i alla fall:) . Vill Du vara säker - PM:a StephanD, då han gått "all-in" och tapetserat trippeln med all kolfiber han fått tag på via ÅF och den internationella marknaden:D :tummenupp ...

Jag har inte kolfiberskärmen själv, utan sneglar i stället lystet på krashkåpor med halvseriös lack... Ett personlig åsikt är att cockpit-panelerna, kedjeskydd och hajfena inte bör prioriteras bort till förmån för skärmen:)

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Försäkringen är så låg eftersom cykeln fortfarande är så pass ny. När den funnits på marknaden några år kommer den lätt upp i ade andra sport600-klasserna som ligger närmare 20k för hel/hel. 12-13k för hel/hel med 675.an är kanon. Speciell om man är ung och bort mitt i stan. Finns inget bättre alternativ då. Men se till att inte krasha någon 675:a. Vill ha låga premier även i fortsättningen. :yoparty

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Försäkringen är så låg eftersom cykeln fortfarande är så pass ny. När den funnits på marknaden några år kommer den lätt upp i ade andra sport600-klasserna som ligger närmare 20k för hel/hel. 12-13k för hel/hel med 675.an är kanon. Speciell om man är ung och bort mitt i stan. Finns inget bättre alternativ då. Men se till att inte krasha någon 675:a. Vill ha låga premier även i fortsättningen. :yoparty

675 verkar juh vara ett bra alternativ när man vill gå upp en nivå :tummenupp

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Kanon. :tummenupp Blir att beställa en sådan innan semestern hugger i. Vet du hur det är med framskärmen? Den sitter ju mer eller mindre heltäckande över framhjulet. Ser på bilder att det är bultat vid fjädringen? Samma där eller? Inom sin tid ska även framskärmen bytas ut nämligen. :gnissla

Framskärmen byter du på 10 min ser exakt ut som orginal fast i det underbara matrialet "carbon" delarna har även mycket hög finish, har blivit som en drog för mig:D

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Jaha, då börjar man närma sig 300 aktiva mil med pärlan. Det verkar även vara gänsen för åtminstone bakdäcket ( om man skall spela efter farbror blå's regelbok). Tänkte prova med ett par M3:eek:r från Metzler, har avverkat att antal set med M1:eek:r(på gamla hojar) och M3:eek:rna kan ju knappast vara sämre? Eller, kom med lite input de som kasat omkring på dem, borde ju vara nån :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Tänkte prova med ett par M3:eek:r från Metzler, har avverkat att antal set med M1:eek:r(på gamla hojar) och M3:eek:rna kan ju knappast vara sämre? Eller, kom med lite input de som kasat omkring på dem, borde ju vara nån :)

Jag fick ut drygt 500 (inklusive 1 bandag) på OEM-däcket bak. Jag la på PP 2CT bak inför denna säsong och har hitintills fått ut ca 300 mil på det inklusive 3 bandagar. Sidorna på bakdäcket (framför allt höger) har kanske 40% kvar samt sidorna på framdäcket börjar vara nere på anständighetens gräns. Bakdäcket kommer nog att kunna ge 300-400 mil till (landsväg) och OEM-däcket fram med lite god vilja kanske lika mycket...

Så PP 2CT blir nog mitt nästa val också då det verkar ge några mil extra men helt ok prestanda (för min framfart)!

Tyvärr - ingen recension på Metzler, men väl erfarenhet från ett annat fabrikat!

Last edited:

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Får väl bli ett par M3:eek:r, så kan jag underhålla er i slutet på sommarn med rescensioner utav dem :D

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Det här med 32% på trafikförsäkringen,nån som vet hur det drabbar oss med märkesförsäkring hos If? Betalar nu 8300:-året tror jag...:confused:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Det här med 32% på trafikförsäkringen,nån som vet hur det drabbar oss med märkesförsäkring hos If? Betalar nu 8300:-året tror jag...:confused:

Blev 9200-om 070701, sitter i samma båt men vi kom ju ganska lindrigt undan hoppas nu inte alla ska åka 675a och klota.

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Vad har ni för självrisker på IF? Betalar starx över 6000 för hel/hel hos folksam med deras SMC-försäkring. Krävs iofs en BKK först och sen har man ju hutlösa självrisker på 25% av skadans värde, men det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna....eller nåt :gnissla

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha