roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
...hoppas nu inte alla ska åka 675a och klota.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=158141
Du röstade aldrig?
...hoppas nu inte alla ska åka 675a och klota.
Finns det någon vit 675a?, släng upp bilder.
Direkt från produktionen.
Gammal bild hittad på 675.net
Den är Najs!
Hade varit ännu snyggare med vita fälgar och kolfajber eller är vita hjul för mycket 80tal
Har hittat kolfajberkåpor nu så det lär bli mer på min hoj ,kan inte få nog av detta material, får nog göra som unga fröken Hilton gå i habilitering
Via en tråd på 675.net, som jag f-n inte hittar nuVita fälgar på den,helt klart
Har oxå snöat in på kolfiber,vart har du sett kåporna?
Vill ha
Triumph Daytona 675, Vann visst Masterbike igen.
Jisses! Vilken ljuddämpare du har!
Apropå klota. Jag har redan lagt min ner en gång.
Och polaren har smällt sin svarta som man ser i mitt galleri på Anderstorp.
En månad gammal hann stackarn bli.
Sen köpte han en speed triple under tiden han väntade på försäkringspengarna, och smällde den oxå andra dagen han körde den.
Du skulle bara veta...
4 dagar bana hitintills i år - Midlanda. Bra väder samtliga dagar! Härligt...
Men mitt CT2 (bak) samt OEM-corsa (fram) börjar se trötta ut, dock väntar en ny omgång i garaget. Jag får se om det inte blir Mo i Rana eller banakning.nu under juli eller augusti månad också... Och för övrigt skulle ju ett gäng till Kemora v34 också
Jag försöker hålla gummisidan ned och ligger därför i bakre regionen i snabb grupp för att försöka behålla "säkerhetsnivån" under det att tempot byggs upp successivt (70% av kapaciteten ger min gamla gråa hjärna lite kraft kvar till att analysera och klura på förbättringar). Jag har fått på några posör-kraschpuckar, men fortsätter det att vara lika roligt som jag nu tycker att det är kommer ett set kraschkåpor att vara ett måste till nästa säsong (kanske - en portning skulle ju inte sitta illa heller ).
Säg att Ni försäkrat i IF? Snälla...? Visst...?
Räknar Du med att ta ut hojen på bana fler gånger i år? I så fall var? Jag tror att J Porta också härjar på Anderstorp då och då. I a f var han nog ute i regnet både igår och idag (om jag inte förstod honom helt fel).
Vad körde Du innan D675:an?
Lycka till, keep the rubber side down och...
Ha de!
...Känner inte till de där banorna du snackar om? Vart bor du? Mo i rana vet jag ju iof. Men så långt upp åer jag aldrig.
Tänkte iaf ta Kinnekulle i år oxå. det har jag gjort varje år.
Jag satte precis på Pirelli Diablo Corsa III, för längre hållbarhet på gata. Men samma grymma racefäste på sidorna. *hehe*
Du skulle bara veta...
...massa text...
...Vilket leder mig in på den obligatoriska mek/pysselfrågan, hur stänga av lyset? Glad i hågen plockade jag väck säkringarna till lyset, med resultatet att den lille grå inte startade. Någon som har ett tips?
Det finns en tråd om detta på www.triumph675.net - jag ska försäka hitta igen den... Det enda verktyg Du behöver är en insex!
Men (från minnet)-
1 - skruva loss den vänstra kåppanelen
2 - lossa hållaren för säkringar och relän genom att dra loss den försiktigt från bussningen mot vänster sidokåpa samt mot nedre vänstra hörnet av vänster lykta. Lyft lite grand så att Du ser in under panelen.
3 - Du har nu en kabel under vänster lykta ihoptryckt in en slinga mot höger undersida av lyktan. Dra fram den försiktigt. Kabeln drar iväg neråt mot säkringshållaren, och Du kan nu dra fram en koppling.
4 - Dra isär kopplingen och Voilá - Du har nu skapat mörker!
5 - Återmontera säkringshållaren och panelen och kör Dig less.
Naturligtvis samma process när Du ska koppla ihop eländet igen. Efter första gången fixas detta inom 3-5 minuter.
Jag bor i Piteå - långt uppe i lapphelvetet + 30 mil till
Mittsverigebanan - Härnösand, ca 3.5 mil norr om Sundvall
Mo visste Du väl var det låg va?
Kemora - Norra Finnland (i höjd med Umeå/Skellefteå)
Virtasalmi - ytterligare en finsk bana liiite längre ned i landet.
www.banakning.nu - ett par friska killar som anordnar en hel del bandagar på diverse ställen runt om i landet - bland annat på Mittsverige.
Corsa III får rätt bra omdömen på våra hojar, tar lite längre tid att få varma, men blir inte lika "hala" vid överhettning som PP 2CT vill jag minnas...? Hur som haver - jag kommer inte att få ut speciellt många fler mil på Michelindäcken än vad jag fick på OEM:arna. Å andra sidan har denna omgång utsatts för betydligt mera stryk...
Mo är faktiskt närmaste bana för mig - jag är strategiskt bosatt mellan 45-55 mil från de tre förstnämnda banorna .
En liten anekdot - till en av bandagarna kom min kompis på att vi skulle åka hoj och lämna bilen hemma. Ca 30 mil på söndagkvällen till Umeå (vi tog inte rakaste vägen), upp måndag kl 06.00 och iväg ytterligare ca 25 mil till Mittsverige. Sedan ca 20 mil vid banan/H-sand och därefter 45 mil hem på kvällen...
Hojen fick stå dagen därpå, och vi hamnade nästan i samma skrå som Steve med Lloyden (för Er som kommer ihåg en herre vid namn Sven Melander)
Ha de!
Hur många här har tagit ut sina 675r på banan då?
Den är ju en riktig "killer"!!
Snart dags att starta 675:a verkstad i Piteå
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |