Triumph Daytona 675-tråden!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Vore kul att få se bilder på Trajjor som ägarna har satt sin egen prägel på,
Så släng upp bilder på era moddade hojar så vi kan byta ideer och lösningar.

Ska själv plocka fram kameran så fort tid ges.

Har fullständigt spånat in på vitt och har stora planer på att special beställa en vit 675a nästa gång.

Massor av kolfiber, vit hoj med vita fälgar, jäklar vad snyggt.

Finns det någon vit 675a?, släng upp bilder.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Direkt från produktionen.
Gammal bild hittad på 675.net

Den är Najs!
Hade varit ännu snyggare med vita fälgar och kolfajber eller är vita hjul för mycket 80tal:va

Har hittat kolfajberkåpor nu så det lär bli mer på min hoj ,kan inte få nog av detta material, får nog göra som unga fröken Hilton gå i habilitering
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Den är Najs!
Hade varit ännu snyggare med vita fälgar och kolfajber eller är vita hjul för mycket 80tal:va

Har hittat kolfajberkåpor nu så det lär bli mer på min hoj ,kan inte få nog av detta material, får nog göra som unga fröken Hilton gå i habilitering

Vita fälgar på den,helt klart:tummenupp
Har oxå snöat in på kolfiber,vart har du sett kåporna?
Vill ha:D
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Vita fälgar på den,helt klart:tummenupp
Har oxå snöat in på kolfiber,vart har du sett kåporna?
Vill ha:D
Via en tråd på 675.net, som jag f-n inte hittar nu:huvet

Fanns även en tank i kolfiber dock draperad så tanken går bort, ingen ful öl här inte:D ska det va så ska det vara äkta.
Om någon hittar länken lägg upp den här.

Har monterat sista detaljen i Triumphs kolfibersortimen nu, tankpadden, så nu är den fulländad hehe hmn. om den endå varit vit.
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Triumph Daytona 675, Vann visst Masterbike igen:yoparty.


Va!? Vann den i år igen?? Har testet 2007 redan gjorts?
Jisses, det missade jag totalt isf! :/

Men här hittade jag iaf en tråd i mitt tycke! :D


Hur många här har tagit ut sina 675:eek:r på banan då?
Den är ju en riktig "killer"!!
Införskaffade min 675:a i slutet av April.
Drog till Anderstorp direkt! :D

Sen var jag på Lelleveckan på Gotland här i Juni o körde på "Gotland Ring" i tre dagar.
Inte mycket som drog ifrån en där... ;)
Självklart med "Pirelli Dragon Supercorsa Pro" på då. The best there is! :yoparty
En polare med en fullblodsracer-Gixxer1000 körde ifrån mig. Men han är ursäktad... :p :pannkyss

Så ni som inte testat, Gör det! Grymmare banhoj finns fan inte. :tummenupp
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jisses! Vilken ljuddämpare du har! :D

Apropå klota. Jag har redan lagt min ner en gång. :mad:
Och polaren har smällt sin svarta som man ser i mitt galleri på Anderstorp.
En månad gammal hann stackarn bli. :va
Sen köpte han en speed triple under tiden han väntade på försäkringspengarna, och smällde den oxå andra dagen han körde den. :huvet

Du skulle bara veta...:crash :D

4 dagar bana hitintills i år - Midlanda. Bra väder samtliga dagar! Härligt...

Men mitt 2CT (bak) samt OEM-corsa (fram) börjar se trötta ut, dock väntar en ny omgång i garaget. Jag får se om det inte blir Mo i Rana eller banakning.nu under juli eller augusti månad också... Och för övrigt skulle ju ett gäng till Kemora v34 också:)

Jag försöker hålla gummisidan ned och ligger därför i bakre regionen i snabb grupp för att försöka behålla "säkerhetsnivån" under det att tempot byggs upp successivt (70% av kapaciteten ger min gamla gråa hjärna lite kraft kvar till att analysera och klura på förbättringar). Jag har fått på några posör-kraschpuckar, men fortsätter det att vara lika roligt som jag nu tycker att det är kommer ett set kraschkåpor att vara ett måste till nästa säsong (kanske - en portning skulle ju inte sitta illa heller:D ).

Säg att Ni försäkrat i IF? Snälla...? Visst...?:D

Räknar Du med att ta ut hojen på bana fler gånger i år? I så fall var? Jag tror att J Porta också härjar på Anderstorp då och då. I a f var han nog ute i regnet både igår och idag (om jag inte förstod honom helt fel).

Vad körde Du innan D675:an?

Lycka till, keep the rubber side down och...

Ha de!
 
Last edited:

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Du skulle bara veta...:crash :D

4 dagar bana hitintills i år - Midlanda. Bra väder samtliga dagar! Härligt...

Men mitt CT2 (bak) samt OEM-corsa (fram) börjar se trötta ut, dock väntar en ny omgång i garaget. Jag får se om det inte blir Mo i Rana eller banakning.nu under juli eller augusti månad också... Och för övrigt skulle ju ett gäng till Kemora v34 också:)

Jag försöker hålla gummisidan ned och ligger därför i bakre regionen i snabb grupp för att försöka behålla "säkerhetsnivån" under det att tempot byggs upp successivt (70% av kapaciteten ger min gamla gråa hjärna lite kraft kvar till att analysera och klura på förbättringar). Jag har fått på några posör-kraschpuckar, men fortsätter det att vara lika roligt som jag nu tycker att det är kommer ett set kraschkåpor att vara ett måste till nästa säsong (kanske - en portning skulle ju inte sitta illa heller:D ).

Säg att Ni försäkrat i IF? Snälla...? Visst...?:D

Räknar Du med att ta ut hojen på bana fler gånger i år? I så fall var? Jag tror att J Porta också härjar på Anderstorp då och då. I a f var han nog ute i regnet både igår och idag (om jag inte förstod honom helt fel).

Vad körde Du innan D675:an?

Lycka till, keep the rubber side down och...

Ha de!



Jaha du! så du är ute o racar lite iaf då? *gott*
Känner inte till de där banorna du snackar om? Vart bor du? Mo i rana vet jag ju iof. Men så långt upp åer jag aldrig.

Tänkte iaf ta Kinnekulle i år oxå. det har jag gjort varje år. :)

Jag satte precis på Pirelli Diablo Corsa III, för längre hållbarhet på gata. Men samma grymma racefäste på sidorna. *hehe*
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Känner inte till de där banorna du snackar om? Vart bor du? Mo i rana vet jag ju iof. Men så långt upp åer jag aldrig.

Tänkte iaf ta Kinnekulle i år oxå. det har jag gjort varje år. :)

Jag satte precis på Pirelli Diablo Corsa III, för längre hållbarhet på gata. Men samma grymma racefäste på sidorna. *hehe*

Jag bor i Piteå - långt uppe i lapphelvetet + 30 mil till:rolleyes:

Mittsverigebanan - Härnösand, ca 3.5 mil norr om Sundvall
Mo visste Du väl var det låg va?
Kemora - Norra Finland (i höjd med Umeå/Skellefteå)
Virtasalmi - ytterligare en finsk bana liiite längre ned i landet.
www.banakning.nu - ett par friska killar som anordnar en hel del bandagar på diverse ställen runt om i landet - bland annat på Mittsverige.

Corsa III får rätt bra omdömen på våra hojar, tar lite längre tid att få varma, men blir inte lika "hala" vid överhettning som PP 2CT vill jag minnas...? Hur som haver - jag kommer inte att få ut speciellt många fler mil på Michelindäcken än vad jag fick på OEM:arna. Å andra sidan har denna omgång utsatts för betydligt mera stryk...

Mo är faktiskt närmaste bana för mig - jag är strategiskt bosatt mellan 45-55 mil från de tre förstnämnda banorna:gnissla .

En liten anekdot - till en av bandagarna kom min kompis på att vi skulle åka hoj och lämna bilen hemma. Ca 30 mil på söndagkvällen till Umeå (vi tog inte rakaste vägen), upp måndag kl 06.00 och iväg ytterligare ca 25 mil till Mittsverige. Sedan ca 20 mil vid banan/H-sand och därefter 45 mil hem på kvällen...

Hojen fick stå dagen därpå, och vi hamnade nästan i samma skrå som Steve med Lloyden (för Er som kommer ihåg en herre vid namn Sven Melander):)

Ha de!
 
Last edited:

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Hur många här har tagit ut sina 675:eek:r på banan då?
Den är ju en riktig "killer"!![/QUOTE]

Varit på Kinnekulle och Gelleråsen, och visst är den en killer på banan.
Aldrig överaskningar, och alltid bra kontroll.
Går det för fort är det bara att bromsa lite mer, lägga ner lite mer, eller varför inte gasa lite mer - det går ju fint ändå!
Min har gått 1100 mil nu, och jag har fortsatt med Supercorsa Pro som talar för sig själv.
Min fjädring är fortfarande orörd, detta blir mitt nästa projekt att ge sig på.
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Du skulle bara veta...:crash :D

...massa text...

Igår så var det faktiskt uppehåll hela dagen på Knutstorp :tummenupp
Kom ett och annat regnväder i måndags men det vart mestadels uppehåll då.

Om planeringen håller så blir det två dagar på Kinnekulle med Actionpics i augusti.

Ketogan har lite foto från i måndags på sin sida, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=159623&highlight=knutstorp

Vilket leder mig in på den obligatoriska mek/pysselfrågan, hur stänga av lyset? Glad i hågen plockade jag väck säkringarna till lyset, med resultatet att den lille grå inte startade. Någon som har ett tips?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Vilket leder mig in på den obligatoriska mek/pysselfrågan, hur stänga av lyset? Glad i hågen plockade jag väck säkringarna till lyset, med resultatet att den lille grå inte startade. Någon som har ett tips?

Det finns en tråd om detta på www.triumph675.net - Edit - här är den: http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4455&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= - Edit. Det enda verktyg Du behöver är en insex!

Men (från minnet)-
1 - skruva loss den vänstra kåppanelen
2 - lossa hållaren för säkringar och relän genom att dra loss den försiktigt från bussningen mot vänster sidokåpa samt mot nedre vänstra hörnet av vänster lykta. Lyft lite grand så att Du ser in under panelen.
3 - Du har nu en kabel under vänster lykta ihoptryckt in en slinga mot höger undersida av lyktan. Dra fram den försiktigt. Kabeln drar iväg neråt mot säkringshållaren, och Du kan nu dra fram en koppling.
4 - Dra isär kopplingen och Voilá - Du har nu skapat mörker!
5 - Återmontera säkringshållaren och panelen och kör Dig less.

Naturligtvis samma process när Du ska koppla ihop eländet igen. Efter första gången fixas detta inom 3-5 minuter.
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Det finns en tråd om detta på www.triumph675.net - jag ska försäka hitta igen den... Det enda verktyg Du behöver är en insex!

Men (från minnet)-
1 - skruva loss den vänstra kåppanelen
2 - lossa hållaren för säkringar och relän genom att dra loss den försiktigt från bussningen mot vänster sidokåpa samt mot nedre vänstra hörnet av vänster lykta. Lyft lite grand så att Du ser in under panelen.
3 - Du har nu en kabel under vänster lykta ihoptryckt in en slinga mot höger undersida av lyktan. Dra fram den försiktigt. Kabeln drar iväg neråt mot säkringshållaren, och Du kan nu dra fram en koppling.
4 - Dra isär kopplingen och Voilá - Du har nu skapat mörker!
5 - Återmontera säkringshållaren och panelen och kör Dig less.

Naturligtvis samma process när Du ska koppla ihop eländet igen. Efter första gången fixas detta inom 3-5 minuter.

Snart dags att starta 675:a verkstad i Piteå :D
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Jag bor i Piteå - långt uppe i lapphelvetet + 30 mil till:rolleyes:

Mittsverigebanan - Härnösand, ca 3.5 mil norr om Sundvall
Mo visste Du väl var det låg va?
Kemora - Norra Finnland (i höjd med Umeå/Skellefteå)
Virtasalmi - ytterligare en finsk bana liiite längre ned i landet.
www.banakning.nu - ett par friska killar som anordnar en hel del bandagar på diverse ställen runt om i landet - bland annat på Mittsverige.

Corsa III får rätt bra omdömen på våra hojar, tar lite längre tid att få varma, men blir inte lika "hala" vid överhettning som PP 2CT vill jag minnas...? Hur som haver - jag kommer inte att få ut speciellt många fler mil på Michelindäcken än vad jag fick på OEM:arna. Å andra sidan har denna omgång utsatts för betydligt mera stryk...

Mo är faktiskt närmaste bana för mig - jag är strategiskt bosatt mellan 45-55 mil från de tre förstnämnda banorna:gnissla .

En liten anekdot - till en av bandagarna kom min kompis på att vi skulle åka hoj och lämna bilen hemma. Ca 30 mil på söndagkvällen till Umeå (vi tog inte rakaste vägen), upp måndag kl 06.00 och iväg ytterligare ca 25 mil till Mittsverige. Sedan ca 20 mil vid banan/H-sand och därefter 45 mil hem på kvällen...

Hojen fick stå dagen därpå, och vi hamnade nästan i samma skrå som Steve med Lloyden (för Er som kommer ihåg en herre vid namn Sven Melander):)

Ha de!


Strategiskt placerad en hel evighet från varje bana! *haha* :pannkyss

Jag bor ju i Jönköping, så det finns ju ett gytter med banor runt om här. men Sviestad i Linköping o Mantorp skulle jag vilja pröva oxå.
Skulle man sen saffa en kärra så kund eman ju dra iväg till Karlskoga motorstadion och ner till Knutstorp Ring oxå. Lite jobbigt att köra hem så långt efter en hel dag på banan... :p :gnissla

Men ja, jag har IF nu. När jag la mig på Anderstorp hade jag Folksam. *hihi*
Tänker som ni, premien höjs ju direkt så fort nån klotar. Och jag gissar att det inte dröjer länge försen D675 blir utkastad ur märkesgräddan där på IF!

Innnan körde jag Buell, eftersom du nu var nyfiken. :D
Rolig lekhoj, och grym på banor som kinnekull o framförallt gotland! Men tråkig på raksträckor. Med en rejält billig försäkring oxå.
Men då hade jag folksam och ställde av o på hojen från dag till dag då jag använde den. Så det blev väl ett par 100 i månaden helförsäkrad på den gamle. Tänkte göra likadant med Trajjan, men bilen pajja. Så nu är jag tvungen att använda hojen i bruks. O då var ju IF bäst!

"shit vad fingrarna springer iväg över tangenterna här då" *sorry* :tungan

Måste tillägga här oxå, att Pirelli Diablo Corsa III har ju oxå dual compound. fast i en klass över Michelines
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Hur många här har tagit ut sina 675:eek:r på banan då?
Den är ju en riktig "killer"!!

Varit på Kinnekulle och Gelleråsen, och visst är den en killer på banan.
Aldrig överaskningar, och alltid bra kontroll.
Går det för fort är det bara att bromsa lite mer, lägga ner lite mer, eller varför inte gasa lite mer - det går ju fint ändå!
Min har gått 1100 mil nu, och jag har fortsatt med Supercorsa Pro som talar för sig själv.
Min fjädring är fortfarande orörd, detta blir mitt nästa projekt att ge sig på.[/QUOTE]


ja min är oxå originalinställd i fjädringen. Tyckte ibörjan att den var lite mjuk. Men nu är det oki. Har väl vant mig helt enkelt.

Men min Supercorsa släppte ju rejält på Gotland, men då var det ju fjärde bandagen för de där däcken. så jag körde in i depån och fortsatte dagen med att provköra en massa aprilior som dom hade där. RSV - millen har ju en hulkenvrid!!! Där jag brukar ge full gas med D675, där reste sig ju millen, helt oförberett. *jisses* Vilket monster. För stort för mig dock. :p :arsele
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Snart dags att starta 675:a verkstad i Piteå :D

Joru - det skulle se ut det! Men efter att ha loggat och mappat alla tre cylindrarna individuellt är jag en hejare på kåpskruv numera:rolleyes:

Jag hittade och länkade till tråden i det tidigare inlägget.

Det finns MYCKET att göra på tändmappen i Daytonan. Igår kväll testade jag en mapp med en betydligt aggressivare förtändning på topp, och peppar peppar - inga spikningar ens på 95 oktan. Den drar betydligt hårdare på topp med denna förändring, och jag tror detta gav mer i toppregistret än vad bränslemappningen gjorde.

Jag beställde också ett prisvärt foamfilter till Daytonan från Tyskland som åker i och mappas in ASAP. Är Ni intresserade finns det på tyska ebay.

När semestern kommer tror jag att jag ska åka förbi MC-xpress och få en bänkning på eländet.

En länk till Er som ska fippla med inställningarna av fjädring - det finns webtidningar i USA som dokumenterar de inställningar man använt vid sina tester! Här finns mycket info att hämta på 675.net...

Ha de!
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top