roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
...På 675.net har det diskuterats oljud och skrammel rätt mycket.
Det sägs att dom blir bättre när dom rullat en bit, hur är det med er som kört lite längre blir motorn tystare?, för det är ju synd att säga att 675an är tyst.
För en som kommer från en Suzuki RF900 med V&H är allt tyst
Nej, men vibrationerna eller skramlet stör i a f inte mig. Däremot var jag mer "inlyssnande" tidigare efter obekanta rassel och pling. Nu gör ju TBR-pipan samt tidigare öppning av EXUP sitt för att dränka motorljudet i avgasdån, men då jag modifierat tändmapparna under de senaste veckan har jag spetsat öronen ordentligt för att jaga tendenser till spikningar.
Det jag märker är att koppling/transmission har börjat sjunga - precis som på de flesta hojar jag varit i kontakt med. Motorljudet har nog blivit tystare ändå om det har gått åt något håll.
Min har rullat drygt 900 mil och ska in på 1 000-mila under semestern.
Låt priset styra om det finns ett klipp att göra! Jag åker själv på en demo-hoj, och upplever inte någon nackdel av en tuffare inkörning. Dessutom verkar Wayne M (Tuneboy) via indirekta antydningar på 675.net anse att tidiga 2006 har mer pulver i motorn än de senare, och faktum är att de som kunnat bänkas till 112-116 hk efter buller- och luftmodifieringar verkar vara tidiga exemplar. De flesta verkar hamna runt 108-110...Ska till Johans mc strax, frågan är svart eller röd? Lutar åt svart va?
Ha de!