Triumph Daytona 675-tråden!

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Här får ni se hur en trajja ser ut bakifrån på Gelleråsen när vi hade lite kul där höstas:banana

 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jäklar vilken snygg röv!!!! Och vilka tidiga inbromsningar..... Men för att vara första körningen med Öhlins prylarna får man ju vara nöjd ändå :) Men nästa år får du se upp bästa herr Klotgren!

Även fast jag heter Björn så kommer jag inte att ligga i ide:) Här skall fixas mer, vill ju störa ännu fler med min tjockmotard:krama
 

hansaa

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
triumph daytona 675
SalusAnsvar, Linköping, halv helår, 6300 kr.

Funderar på att kanske byta till Trygghansas avställningsbara då kommer jag undan lite billigare.

edit: Ska kanske tillägga att mitt pris på 6300 krävde en del förhandlade, ställde Salus mot Folksam som var näst billigasta alternativet. Så kriga på o ringa runt o var inte blyg. Mitt pris började på runt 9000.


tja, Hur gammal är du?
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Någon här som skall med Actionpics till Gotland Ring 30maj-1juni?:yoparty
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
:tummenupp

Har läst lite om "flappern" i snorkeln fram. Är det värt att ta bort den? Jag har Arrow slip-on på och försäljaren sa att den var mappad efter det också (dock osäker då jag tycker han smäller och har sig vid gasavslag), om jag nu har den mappen öppnar sig flärpen efter 900rpm eller har jag fattat det helt fel?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
:tummenupp

Har läst lite om "flappern" i snorkeln fram. Är det värt att ta bort den? Jag har Arrow slip-on på och försäljaren sa att den var mappad efter det också (dock osäker då jag tycker han smäller och har sig vid gasavslag), om jag nu har den mappen öppnar sig flärpen efter 900rpm eller har jag fattat det helt fel?

Varför inte ladda ner tune ECU eller vad det heter?
Spara den befintliga mappen och ladda up deras mapp med din konfiguration.
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Som sagt använd TuneEcu. Är ett gratis program som finns att ladda ner. På deras hemsida finns det en massa Mapar att ladda ner. Sen behöver du en OBD2 kabel som kostar ett par hundra på EBay mm. Finns mycket skrivet om detta längre bak i tråden. Annars kika på Triumph675.net.
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Jo jag vet hur TuneEcu funkar och hur man stänger av flappern men undrarde bara om det är värt "besväret" att bry sig om den:tungan

En till sak som behandlats 10000gånger, skall köpa 1050 gasrulle. Kan jag köpa gasrulle ifrån den nyaste S3 och vara glad eller måste det vara typ S3 årsmodell 200X-20XX?
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Om den enda modden du gjort är ett slip On och Arrows mappen så nej det är inget att lägga energi på :)

Angående gasrullen så har jag ingen aning men jag har kört med en 1050 rulle i några säsonger men har nu inför nästa år köpt en 'riktig' snabbgas. Vill ha ändå korta gas än jag fick med 1050 rullen.
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Tänkte börja med 1050 gasrulle, billig mod som ändå gör lite skillnad:)
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Slutade åka 675 för några årsedan men hittade lite prylar i garaget som kanske intresserar någon här
Framskärm röd -09, ny
Mattize crashpuckar guldelox, nya
dbkiller Arrow
Kolfiber paneler till insida kåpa, från min första D675a så passar tom-08
Skicka pm om någon är intresserad, skippar annons för jag tror dom närmast sörjande finns här:)
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Riktigt mycket skillnad faktiskt :)
Man kan ju undra hur dom tänkte med originalrullen....

Ja man tycker ju att det borde vara tvärtom om något. Jag menar 1050cc får mindre spel på gasrullen och 675cc får sjukt mycket:tungan Måste vart någon full britt som satte fel nummer på fel hoj:hihi
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Jag har 1050cc rullen och om man kör bana bör man vara sjukt mjuk med gasen i snäva svängar :)
Funderar faktiskt att gå tillbaka till originalet, i alla fall när man kör små snabba tekniska banor....
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top