Stämmer ej, jag hade en -09:a och bytte till 1050 rullen och det var stor skillnad. Tyckte det var värdelöst att inte kunna vrida fullt utan att bryta handleden av sig. Till de som är tveksamma, jag tyckte jag fick bättre känsla med det kortare slaget och speciellt på de knixiga banorna där man är tvungen att jobba mer med av- och påslag.Var på Johans MC igår för inköp av lite saker.
Var tvungen att kolla detta med gasrullen.
De hade 4 begagnade Daytonas stående.
06, 08, 09 och en 12'a.
Verkar som att gasrullen uppdaterades med den nya versionen som kom 09.
09'an och 12'an hade kortare rulle medansvar 06'an och 08'an hade längre rulle.
Borde makan kunna köpa en rulle från 09- och montera den?
Någon som kan länka till delen som ska bytas om man vill testa detta?
Tack det var ju ett mycket hjälpsamt svar!
enrosabil rolig du mm . kan köra hoj utan snabbgas.. o köra från dig i din rosabil
Att vara kaxig när man precis gjort ett felaktigt påstående är sällan en god ide när man presenterar sig i forumets bästa tråd...enrosabil rolig du mm . kan köra hoj utan snabbgas.. o köra från dig i din rosabil
Att vara kaxig när man precis gjort ett felaktigt påstående är sällan en god ide när man presenterar sig i forumets bästa tråd...
Som flera sagt - nej, att Du kan vrida på snabbare med kortare slaglängd på gashandtaget har inte ett dyft med slitaget på motorn att göra, särskilt inte med fyrtaktsmotorer och modern insprutning som reagerar blixtsnabbt. Åker Du ständigt i bilköer kan den bli lite mer "nervös", det är förmodligen anledningen till att Triumph valt den längre slaglängden. Åker Du mer bana eller kurviga småvägar (där farten sällan är konstant) och har bra gaskontroll offrar Du gärna den nackdelen till förmån för snabbare och mer bekväm gasrespons.
Så enkelt är det
Singeltråden? Jeeez... Point taken, lession learned, thnx.Tips från coachen: mata inte trollen...
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |