Triumph Daytona 675-tråden!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Var på Johans MC igår för inköp av lite saker.
Var tvungen att kolla detta med gasrullen.
De hade 4 begagnade Daytonas stående.
06, 08, 09 och en 12'a.
Verkar som att gasrullen uppdaterades med den nya versionen som kom 09.
09'an och 12'an hade kortare rulle medansvar 06'an och 08'an hade längre rulle.
Borde makan kunna köpa en rulle från 09- och montera den?
Någon som kan länka till delen som ska bytas om man vill testa detta?
Stämmer ej, jag hade en -09:a och bytte till 1050 rullen och det var stor skillnad. Tyckte det var värdelöst att inte kunna vrida fullt utan att bryta handleden av sig. Till de som är tveksamma, jag tyckte jag fick bättre känsla med det kortare slaget och speciellt på de knixiga banorna där man är tvungen att jobba mer med av- och påslag.

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
snabbgas rulle . dvs fullgas direkt . på ett halvtvarv .. tjäna en tionde del sek.. och va ska man bruka dom till i sluten på vanlig väg ??? :D

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
snabb gasrulle.. för kortar väl motorens lev tid vid den går snabbare upp i varv motoren . kan inte vara sundt för motoren

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Nä, det är nog bäst att du inte köper en 675:a, de går ju sönder av snabbgas. För tänk om den skulle vara använd till vad den är byggd för, en bana! Hujedamig!

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
enrosabil rolig du mm . kan köra hoj utan snabbgas.. o köra från dig i din rosabil :rofl

Vet inte om du är seriös eller bara försöker vara rolig.... Men för att försöka svara på dina frågor så nej, motorn går inte sönder av det och många av oss kör bana och vill ha den förbättrade körbarheten som vi upplever att bytet av rulle gör.

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
racermasen nej var faktisk en allmen fråga..seriös fråga..alltså.. snabbgas pådrag 0 ? = högvarv direkt slider väl extra på motorern ,har jag lärt mig var gött nog 1976...förre milineum alltså. nya tider idag ok tack för svar 3vlig 2dre advent söndag till dig

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
enrosabil rolig du mm . kan köra hoj utan snabbgas.. o köra från dig i din rosabil :rofl
Att vara kaxig när man precis gjort ett felaktigt påstående är sällan en god ide när man presenterar sig i forumets bästa tråd...

Som flera sagt - nej, att Du kan vrida på snabbare med kortare slaglängd på gashandtaget har inte ett dyft med slitaget på motorn att göra, särskilt inte med fyrtaktsmotorer och modern insprutning som reagerar blixtsnabbt. Åker Du ständigt i bilköer kan den bli lite mer "nervös", det är förmodligen anledningen till att Triumph valt den längre slaglängden. Åker Du mer bana eller kurviga småvägar (där farten sällan är konstant) och har bra gaskontroll offrar Du gärna den nackdelen till förmån för snabbare och mer bekväm gasrespons.

Så enkelt är det:)

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Att vara kaxig när man precis gjort ett felaktigt påstående är sällan en god ide när man presenterar sig i forumets bästa tråd...

Som flera sagt - nej, att Du kan vrida på snabbare med kortare slaglängd på gashandtaget har inte ett dyft med slitaget på motorn att göra, särskilt inte med fyrtaktsmotorer och modern insprutning som reagerar blixtsnabbt. Åker Du ständigt i bilköer kan den bli lite mer "nervös", det är förmodligen anledningen till att Triumph valt den längre slaglängden. Åker Du mer bana eller kurviga småvägar (där farten sällan är konstant) och har bra gaskontroll offrar Du gärna den nackdelen till förmån för snabbare och mer bekväm gasrespons.

Så enkelt är det:)

Tips från coachen: mata inte trollen. Just det här trollet är extra jobbigt eftersom det inte är medvetet om sin egen existens. Och förmodligen rejält lösningsmedelsskadat.

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
roffe.s tack för svar ps. lyssna inte skvallar :rolleyes: du vet idioter finns det gött om här ..:rofl

Leojen

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2012
Hoj
Daytona
Vad är det för ton i daytonatråden? Drömde inatt att jag körde min för första gången :kär var dock is i drömmen också och gick åt helvete. (stämningsupplättning) :hej

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
tack för alla goa svar ang 675. köpt en . ;)) betalade 18 bitcoin + 3 i frakt . julklapp i år .. 3vlig dag .. o god hjul för bak reservhjul till alla goa i tråden här..tjing..

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vad blev det för årsmodell, färg osv...?

Grattis till köpet av en grym hoj!

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...